Re: reklama pro vylucne cesky projekt

From: Vladimir Matejicek <matejicek (zavinac)>
Date: 19. 04. 2005, 23:21 CEST
Omluva vsem zucastnenym,

prave odeslana reakce mela smerovat panu Prokopovy a ne verejne do konference. 

Diky za pochopeni.

V. Matejicek.

On 4/19/05, Marek Prokop <mprokop@prokopsw.cz> wrote:
> Vladimir Matejicek, Monday, April 18, 2005 11:17:14 PM napsal(a):
> 
> > zajimalo by mne jake by bylo nejrozumnejsi rozprostreni financnich
> > prostredku urcenych na online reklamu pro novy, vyhradne cesky
> > projekt.
> 
> To vam asi tezko nekdo rekne, kdyz nenapisete konkretneji, o co se
> jedna.
> 
> > Predpokladejme, ze webova prezentace teprve vznikne, tedy uz pri
> > jeji stavbe bude zohledneno SEO - alespon ty jeho casti, ktere jsou
> > zjistitelne v bezne dostupnych zdrojich.
> 
> Vse o SEO je zjistitelne v bezne dostupnych zdrojich. Jina vec je, ze
> jen teoreticke znalosti malokomu staci k optimalni prakticke aplikaci
> (neplati jen o SEO).
> 
> > 1 - nejsem schopen zjistit ucinnost adwords pro ciste cesky kulturni
> > projekt
> 
> Ucinnost AdWords v konkretnim pripade nejlepe zjistite tak, ze je
> vyzkousite. Vstupni naklady byvaji minimalni.
> 
> > (predpokladam ze nejvetsi kus hledani schlamstne seznam, google je u
> > nich jen pri vyhledavani ve svete, pouziva se jeste na nejakem jinem
> > vyznacnem site v Cesku?)
> 
> AdWords bezi v Cesku predevsim na Google.com, coz je zde druhy
> nejpouzivanejsi vyhledavac po zakladnim vyhledavani Seznamu. Dale jsou
> na hledani ve svete Seznamu a na celem Tiscali.cz, ale ani oboji
> dohromady se zasahem neda s Google.com srovnavat.
> 
> > 2 - u potenza vubec netusim kde vsude je nasazena a ani orientacne
> > kolik by mohla stat (to je zavazny nedostatek jejich prezentace) -
> > prirozene se to da zjistit dotazem, ale proc kdyz by to clovek
> > ocekaval uz na zakladni prezentaci
> 
> O neco dal pisete, ze vas web nebude nic prodavat. Z ceho byste tedy
> partnery Potenzy platil?
> 
> > 3 - etarget vychazi diky siri i "pruhlednosti" nasazeni nejlepe, ale
> > zase 5,- Kc (a vic) za klik na projekt jehoz soucasti neni
> > generovani primeho prodeje (a z nej plynouciho vydelku) mi prijde
> > dost.
> 
> Neni mi moc jasne, cemu rikate "sire a pruhlednost nasazeni". Etarget
> je fajn, ale zrovna tyto dva atributy bych mu neprisuzoval. Pokud jde
> o cenu za klik, pro nevydelecny projekt je vysoka jakakoli cena a v
> AdWords muze byt klidne vyssi nez v Etargetu, i kdyz to spis byva
> opacne. Rozhodne bych byl s nasazenim jakehokoli PPC pro nekomercni
> projekt hodne opatrny.
> 
> > Taky by mozna stalo za to zauvazovat zda nesverit kampan nekomu
> > zodborniku, ale nejsem si jist, zda cena za jejich nasazeni nebude
> > prilis vysoka, resp. jestli se "vyplati"
> 
> Otazka je, na co mate tech 150 tis. rocne, o kterych pisete na
> zacatku. Pokud jen na platby dodavatelum, pak by vam konzultace s
> odbornikem mohla pomoci vyuzit tyto penize efektivneji a tudiz by se
> zrejme vyplatila.
> 
> Pokud by to ale melo pokryt i interni naklady na beznou spravu webu,
> tvrobu a aktualizaci obsahu, internetove PR provadene ve vlastni rezii
> atd., pak vam asi na odbornika nezbudou penize, resp. byste nemeli za
> co jeho rady realizovat.
> 
> > - porad mam na mysli to, ze se jedna o kulturni projekt jehoz
> > soucasti neni zadna forma primeho prodeje, ale presto by snahou melo
> > byt ziskat co nejvice aktivnich navstevniku (rekneme ze by se melo v
> > jistem slova smyslu jednat o jisty druh komunitniho webu, ovsem
> > urceneho siroke verejnosti - tedy aktivni navstevnik je clovek,
> > ktery se zucastnuje deni na webu a vraci se na nej).
> 
> Tak jak to popisujete, byste asi nejvice ziskal spolupraci s podobnymi
> projekty. Jenze kdyz nenapisete, o co jde, tezko nejake potencialni
> partnery zaujmete.
> 
> Zdravi,
> 
> Marek Prokop
> 
> ----------------------------------------------------------- reklama -----
> Co potrebujete na to, abyste si mohli postavit dum?
> http://www.stavocentrum.cz
> -------------------------------------------------------------------------
> 
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
> 
> 


-- 
***********************************
Vladimir Matejicek (Mr.)
Received on Tue, 19 Apr 2005 23:21:36 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 19. 04. 2005, 23:21 CEST