Re: reklama pro vylucne cesky projekt

From: Vladimir Matejicek <matejicek (zavinac)>
Date: 19. 04. 2005, 23:19 CEST
Dobry den,

predne bych Vam chtel podekovat za vase pripominky, je mi jasne ze bez
konkretniho vyjadreni co ma byt cilem je velmi tezke radit, nebo
vytvaret nejake analyzy, bohuzel projekt je ted ve stadiu kdy
premyslime o patentove ochrane a vybirame vhodne partnery (resp.
investory). Presto bych Vas rad pozadal o konzultaci (ihned jakmile
proberu se svymi partnery jak podrobne a hlavne kdy mohu dalsi osoby
seznamit s principem a podstatou fungovani projektu).

K Vasim pripominkam jen ve zkratce. V prvni rade pocitam se spolupraci
s podobne zamerenymi weby, bohuzel nejedna se vetsinou o nijak
vyznamne navstevovane weby (ketre nam ale privedou cilene navstevniky,
naprosty souhlas). Podobne na tom budou AdWords a eTarget (jehoz
hlavni vyhodu vidim v nasazeni na pomerne velkych webech - napr.
iDnes). Nicmene mi porad chybi velka skupina dalsich moznych
navstevniku - web by mel byt zameren na opravdu sirokou verejnost,
tudiz Seznam (popripade dalsi stranky ze Seznam rodiny - Novinky
apod.) nemuzeme vynechat. Ovsem vzhledem k jejich cenove politice bych
se radeji dostal nahoru diky prirozene optimalizaci (zde je prostor
pro SEO konzultanta). Co se financovani tyka, nikdy jsem netvrdil ze
by se melo jednat o nekomercni projekt, jedine co jsem napsal bylo, ze
soucasti nebude primy prodej (tedy alespon v prvni fazi ne). Mnou
uvedena castka byla zatim spis strelena od boku (dosud nevime jak
silne investory ziskame), ale predpokladam ze by mela byt vyuzita jen
na online reklamu. Samotny provoz webu bude nejspis hrazen vydelkem z
reklamy, nebo z jinych zdroju (ale tady se zatim opravdu poustim na
tenky led). Co se Potenza tyce, dovedu si predstavit model, kdy budeme
partnerum platit napr. za "zakaznika", ktery se u nas zaregistruje a
aktivne se zapoji do deni na serveru, ale to ted asi neni uplne
podstatne ... pocitam, ze dokud vam neodhalim o cem to cele je, prilis
vam to nepomuze.

Jeste jednou vam dekuji za rady a pripominky a doufam, ze pokrocime
tak daleko, abychom mohli pripadne spolupracovat.

S pozdravem,
V. Matejicek.

On 4/19/05, Marek Prokop <mprokop@prokopsw.cz> wrote:
> Vladimir Matejicek, Monday, April 18, 2005 11:17:14 PM napsal(a):
> 
> > zajimalo by mne jake by bylo nejrozumnejsi rozprostreni financnich
> > prostredku urcenych na online reklamu pro novy, vyhradne cesky
> > projekt.
> 
> To vam asi tezko nekdo rekne, kdyz nenapisete konkretneji, o co se
> jedna.
> 
> > Predpokladejme, ze webova prezentace teprve vznikne, tedy uz pri
> > jeji stavbe bude zohledneno SEO - alespon ty jeho casti, ktere jsou
> > zjistitelne v bezne dostupnych zdrojich.
> 
> Vse o SEO je zjistitelne v bezne dostupnych zdrojich. Jina vec je, ze
> jen teoreticke znalosti malokomu staci k optimalni prakticke aplikaci
> (neplati jen o SEO).
> 
> > 1 - nejsem schopen zjistit ucinnost adwords pro ciste cesky kulturni
> > projekt
> 
> Ucinnost AdWords v konkretnim pripade nejlepe zjistite tak, ze je
> vyzkousite. Vstupni naklady byvaji minimalni.
> 
> > (predpokladam ze nejvetsi kus hledani schlamstne seznam, google je u
> > nich jen pri vyhledavani ve svete, pouziva se jeste na nejakem jinem
> > vyznacnem site v Cesku?)
> 
> AdWords bezi v Cesku predevsim na Google.com, coz je zde druhy
> nejpouzivanejsi vyhledavac po zakladnim vyhledavani Seznamu. Dale jsou
> na hledani ve svete Seznamu a na celem Tiscali.cz, ale ani oboji
> dohromady se zasahem neda s Google.com srovnavat.
> 
> > 2 - u potenza vubec netusim kde vsude je nasazena a ani orientacne
> > kolik by mohla stat (to je zavazny nedostatek jejich prezentace) -
> > prirozene se to da zjistit dotazem, ale proc kdyz by to clovek
> > ocekaval uz na zakladni prezentaci
> 
> O neco dal pisete, ze vas web nebude nic prodavat. Z ceho byste tedy
> partnery Potenzy platil?
> 
> > 3 - etarget vychazi diky siri i "pruhlednosti" nasazeni nejlepe, ale
> > zase 5,- Kc (a vic) za klik na projekt jehoz soucasti neni
> > generovani primeho prodeje (a z nej plynouciho vydelku) mi prijde
> > dost.
> 
> Neni mi moc jasne, cemu rikate "sire a pruhlednost nasazeni". Etarget
> je fajn, ale zrovna tyto dva atributy bych mu neprisuzoval. Pokud jde
> o cenu za klik, pro nevydelecny projekt je vysoka jakakoli cena a v
> AdWords muze byt klidne vyssi nez v Etargetu, i kdyz to spis byva
> opacne. Rozhodne bych byl s nasazenim jakehokoli PPC pro nekomercni
> projekt hodne opatrny.
> 
> > Taky by mozna stalo za to zauvazovat zda nesverit kampan nekomu
> > zodborniku, ale nejsem si jist, zda cena za jejich nasazeni nebude
> > prilis vysoka, resp. jestli se "vyplati"
> 
> Otazka je, na co mate tech 150 tis. rocne, o kterych pisete na
> zacatku. Pokud jen na platby dodavatelum, pak by vam konzultace s
> odbornikem mohla pomoci vyuzit tyto penize efektivneji a tudiz by se
> zrejme vyplatila.
> 
> Pokud by to ale melo pokryt i interni naklady na beznou spravu webu,
> tvrobu a aktualizaci obsahu, internetove PR provadene ve vlastni rezii
> atd., pak vam asi na odbornika nezbudou penize, resp. byste nemeli za
> co jeho rady realizovat.
> 
> > - porad mam na mysli to, ze se jedna o kulturni projekt jehoz
> > soucasti neni zadna forma primeho prodeje, ale presto by snahou melo
> > byt ziskat co nejvice aktivnich navstevniku (rekneme ze by se melo v
> > jistem slova smyslu jednat o jisty druh komunitniho webu, ovsem
> > urceneho siroke verejnosti - tedy aktivni navstevnik je clovek,
> > ktery se zucastnuje deni na webu a vraci se na nej).
> 
> Tak jak to popisujete, byste asi nejvice ziskal spolupraci s podobnymi
> projekty. Jenze kdyz nenapisete, o co jde, tezko nejake potencialni
> partnery zaujmete.
> 
> Zdravi,
> 
> Marek Prokop
> 
> ----------------------------------------------------------- reklama -----
> Co potrebujete na to, abyste si mohli postavit dum?
> http://www.stavocentrum.cz
> -------------------------------------------------------------------------
> 
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
> 
> 


-- 
***********************************
Vladimir Matejicek (Mr.)
Received on Tue, 19 Apr 2005 23:19:11 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 19. 04. 2005, 23:19 CEST