Re: reklama pro vylucne cesky projekt

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 19. 04. 2005, 01:09 CEST
Vladimir Matejicek, Monday, April 18, 2005 11:17:14 PM napsal(a):

> zajimalo by mne jake by bylo nejrozumnejsi rozprostreni financnich
> prostredku urcenych na online reklamu pro novy, vyhradne cesky
> projekt.

To vam asi tezko nekdo rekne, kdyz nenapisete konkretneji, o co se
jedna.

> Predpokladejme, ze webova prezentace teprve vznikne, tedy uz pri
> jeji stavbe bude zohledneno SEO - alespon ty jeho casti, ktere jsou
> zjistitelne v bezne dostupnych zdrojich.

Vse o SEO je zjistitelne v bezne dostupnych zdrojich. Jina vec je, ze
jen teoreticke znalosti malokomu staci k optimalni prakticke aplikaci
(neplati jen o SEO).

> 1 - nejsem schopen zjistit ucinnost adwords pro ciste cesky kulturni
> projekt

Ucinnost AdWords v konkretnim pripade nejlepe zjistite tak, ze je
vyzkousite. Vstupni naklady byvaji minimalni.

> (predpokladam ze nejvetsi kus hledani schlamstne seznam, google je u
> nich jen pri vyhledavani ve svete, pouziva se jeste na nejakem jinem
> vyznacnem site v Cesku?)

AdWords bezi v Cesku predevsim na Google.com, coz je zde druhy
nejpouzivanejsi vyhledavac po zakladnim vyhledavani Seznamu. Dale jsou
na hledani ve svete Seznamu a na celem Tiscali.cz, ale ani oboji
dohromady se zasahem neda s Google.com srovnavat.

> 2 - u potenza vubec netusim kde vsude je nasazena a ani orientacne
> kolik by mohla stat (to je zavazny nedostatek jejich prezentace) -
> prirozene se to da zjistit dotazem, ale proc kdyz by to clovek
> ocekaval uz na zakladni prezentaci

O neco dal pisete, ze vas web nebude nic prodavat. Z ceho byste tedy
partnery Potenzy platil?

> 3 - etarget vychazi diky siri i "pruhlednosti" nasazeni nejlepe, ale
> zase 5,- Kc (a vic) za klik na projekt jehoz soucasti neni
> generovani primeho prodeje (a z nej plynouciho vydelku) mi prijde
> dost.

Neni mi moc jasne, cemu rikate "sire a pruhlednost nasazeni". Etarget
je fajn, ale zrovna tyto dva atributy bych mu neprisuzoval. Pokud jde
o cenu za klik, pro nevydelecny projekt je vysoka jakakoli cena a v
AdWords muze byt klidne vyssi nez v Etargetu, i kdyz to spis byva
opacne. Rozhodne bych byl s nasazenim jakehokoli PPC pro nekomercni
projekt hodne opatrny.

> Taky by mozna stalo za to zauvazovat zda nesverit kampan nekomu
> zodborniku, ale nejsem si jist, zda cena za jejich nasazeni nebude
> prilis vysoka, resp. jestli se "vyplati"

Otazka je, na co mate tech 150 tis. rocne, o kterych pisete na
zacatku. Pokud jen na platby dodavatelum, pak by vam konzultace s
odbornikem mohla pomoci vyuzit tyto penize efektivneji a tudiz by se
zrejme vyplatila.

Pokud by to ale melo pokryt i interni naklady na beznou spravu webu,
tvrobu a aktualizaci obsahu, internetove PR provadene ve vlastni rezii
atd., pak vam asi na odbornika nezbudou penize, resp. byste nemeli za
co jeho rady realizovat.

> - porad mam na mysli to, ze se jedna o kulturni projekt jehoz
> soucasti neni zadna forma primeho prodeje, ale presto by snahou melo
> byt ziskat co nejvice aktivnich navstevniku (rekneme ze by se melo v
> jistem slova smyslu jednat o jisty druh komunitniho webu, ovsem
> urceneho siroke verejnosti - tedy aktivni navstevnik je clovek,
> ktery se zucastnuje deni na webu a vraci se na nej).

Tak jak to popisujete, byste asi nejvice ziskal spolupraci s podobnymi
projekty. Jenze kdyz nenapisete, o co jde, tezko nejake potencialni
partnery zaujmete.

Zdravi,

Marek Prokop
Received on Tue, 19 Apr 2005 01:09:46 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 19. 04. 2005, 01:28 CEST