Vladimir Matejicek, Monday, April 18, 2005 11:17:14 PM napsal(a): > zajimalo by mne jake by bylo nejrozumnejsi rozprostreni financnich > prostredku urcenych na online reklamu pro novy, vyhradne cesky > projekt. To vam asi tezko nekdo rekne, kdyz nenapisete konkretneji, o co se jedna. > Predpokladejme, ze webova prezentace teprve vznikne, tedy uz pri > jeji stavbe bude zohledneno SEO - alespon ty jeho casti, ktere jsou > zjistitelne v bezne dostupnych zdrojich. Vse o SEO je zjistitelne v bezne dostupnych zdrojich. Jina vec je, ze jen teoreticke znalosti malokomu staci k optimalni prakticke aplikaci (neplati jen o SEO). > 1 - nejsem schopen zjistit ucinnost adwords pro ciste cesky kulturni > projekt Ucinnost AdWords v konkretnim pripade nejlepe zjistite tak, ze je vyzkousite. Vstupni naklady byvaji minimalni. > (predpokladam ze nejvetsi kus hledani schlamstne seznam, google je u > nich jen pri vyhledavani ve svete, pouziva se jeste na nejakem jinem > vyznacnem site v Cesku?) AdWords bezi v Cesku predevsim na Google.com, coz je zde druhy nejpouzivanejsi vyhledavac po zakladnim vyhledavani Seznamu. Dale jsou na hledani ve svete Seznamu a na celem Tiscali.cz, ale ani oboji dohromady se zasahem neda s Google.com srovnavat. > 2 - u potenza vubec netusim kde vsude je nasazena a ani orientacne > kolik by mohla stat (to je zavazny nedostatek jejich prezentace) - > prirozene se to da zjistit dotazem, ale proc kdyz by to clovek > ocekaval uz na zakladni prezentaci O neco dal pisete, ze vas web nebude nic prodavat. Z ceho byste tedy partnery Potenzy platil? > 3 - etarget vychazi diky siri i "pruhlednosti" nasazeni nejlepe, ale > zase 5,- Kc (a vic) za klik na projekt jehoz soucasti neni > generovani primeho prodeje (a z nej plynouciho vydelku) mi prijde > dost. Neni mi moc jasne, cemu rikate "sire a pruhlednost nasazeni". Etarget je fajn, ale zrovna tyto dva atributy bych mu neprisuzoval. Pokud jde o cenu za klik, pro nevydelecny projekt je vysoka jakakoli cena a v AdWords muze byt klidne vyssi nez v Etargetu, i kdyz to spis byva opacne. Rozhodne bych byl s nasazenim jakehokoli PPC pro nekomercni projekt hodne opatrny. > Taky by mozna stalo za to zauvazovat zda nesverit kampan nekomu > zodborniku, ale nejsem si jist, zda cena za jejich nasazeni nebude > prilis vysoka, resp. jestli se "vyplati" Otazka je, na co mate tech 150 tis. rocne, o kterych pisete na zacatku. Pokud jen na platby dodavatelum, pak by vam konzultace s odbornikem mohla pomoci vyuzit tyto penize efektivneji a tudiz by se zrejme vyplatila. Pokud by to ale melo pokryt i interni naklady na beznou spravu webu, tvrobu a aktualizaci obsahu, internetove PR provadene ve vlastni rezii atd., pak vam asi na odbornika nezbudou penize, resp. byste nemeli za co jeho rady realizovat. > - porad mam na mysli to, ze se jedna o kulturni projekt jehoz > soucasti neni zadna forma primeho prodeje, ale presto by snahou melo > byt ziskat co nejvice aktivnich navstevniku (rekneme ze by se melo v > jistem slova smyslu jednat o jisty druh komunitniho webu, ovsem > urceneho siroke verejnosti - tedy aktivni navstevnik je clovek, > ktery se zucastnuje deni na webu a vraci se na nej). Tak jak to popisujete, byste asi nejvice ziskal spolupraci s podobnymi projekty. Jenze kdyz nenapisete, o co jde, tezko nejake potencialni partnery zaujmete. Zdravi, Marek ProkopReceived on Tue, 19 Apr 2005 01:09:46 +0200
This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 19. 04. 2005, 01:28 CEST