Zdravicko, MB> Mno, abych pravdu rekl, ja osobne nejakym SEO moc neverim. Byli by MB> ochotni zde pritomni odbornici na toto tema nejak prakticky dolozit, MB> jake vysledky dosahuji? Zkus se zeptat spis firem, ktere na nejaky hodne konkurencni dotaz najdes na prvni strance vysledku v Google. Treba ti prozradi, kdo jim pomohl a budes si moci takove lidi take najmout. MB> Jsou v tomto vubec nejake garance? SEO je _trvala_ zalezitost, neni to jen nejaka jednorazova uprava webu, tj. mnoho garanci tam byt nemuze. Rozhodne ne garance typu "udrzime vas dva roky na prvni pozici Google" - protoze Google ze dne na den zmeni hodnotici algoritmus a vse muze byt jinak. Samozrejme, nejake garance jsou. Nevim, jestli to Marek Prokop nabizi stale, ale kdysi jsem videl nejakou jeho akci, pri niz garantoval vetsi zisk z upravenych stranek, s tim, ze kdyz k danemu zisku nedojde, tak vrati penize za tu upravu stranek. SEO je proste hrozne mlhavy pojem. Muze se pod nim skryvat totalni prekopani celeho webu, ale muze se v nem skryvat jen prohozeni dvou slov v jedne vete - a mnohdy stoji oboji stejnou cenu (zaslouzene, protoze to prinese treba stejny vysledek). MB> Jak moc se to odviji od ceny? Od ceny ceho? Cena spickovych SEO-guys nebyva nizka, ovsem vysledky za to stoji. Samozrejme, SEO se vyplati pouze tomu, kdo chce, aby jeho web vydelaval. Kdo potrebuje byt na celnych pozicich ve vyhledavacich, aby na sve stranky dostal mnoho navstevniku, ze kterych se mohou stat zakaznici. Neni to jen o tom nahnat tupe stado na svuj web, SEO je mimo jine i o tom, ze lide, kteri na vasem webu skonci, jsou lide, ktere vas web zajima. Ne lide, kteri se na vas web dostanou a reknou "Safra, jak jsem se sem dostal, rychle pryc odtud". SEO je metoda, jak se dostat na celne pozice vyhledavacu na fraze, ktere obvykle zadavaji lide, touzici po takovem webu, jaky mate vy. Neni problem udelat web dejme tomu o problematice CDR ( 8^) ), ktery se ocitne na prvnim miste v Google na frazi "halina pawlowska sakumprdum hambata" - ale k cemu vam to bude? Milovnici Haliny Pawlowske si na vas odkaz nekliknou a pokud ano, tak z nich jako z navstevniku sveho CDR webu moc velky uzitek mit nebudete. Naopak, pokud CDR dostanete na prvni mista na ruzne fraze tykajici se vypalovani CDcek, ale treba i na nazvy paliciho software nebo na nazvy firem, vyrabejici vypalovacky, tak to uz je jine kafe. A s tim vam SEO specialista muze hodne pomoci. MB> Me to totiz prijde jako vec spise nyni popularni, MB> prakticky vsak ne moc vykonna. Asi takhle - muj nazor je, ze mluvit o SEO je trochu modni zalezitost. Je to relativne nova vec, resp. je to stara vec, ktera je nove pojmenovana a nove uchopena a postavena jako samostatna zalezitost. To, ze je povazovana za nevykonnou je jednak zpusobeno skodami, ktere mezi internetovym lidem napachali SEO diletanti, kteri sli pres mrtvoly (a pouzivali penalizovane metody SEO), druhak je to dane tim zpusobem spatne zmeritelnosti. Nekteri lide si proste potrpi na jasna cisla... Milion zobrazeni banneru, sto tisic kliknuti... tohle v SEO neni. SEO neni jako reklamni kampan, jeji efekt je pomalejsi, zisky se mohou projevit pozdeji, neda se tak jasne zmerit. Proto to lide, kteri chteli SEO prodavat, smichali s dalsimi nesouvisejicimi vecmi a vlastni myslenku SEO tak trochu poskodili. Ale kdyz zkratka oklestim celou problematiku SEO jen na ten vysledek (tj. na to, ze se muj web objevi treba mezi prvnimi osmi vysledky na Google na deset typickych slov, ktere zadava clovek, hledajici web jako ten muj), tak si musim rict, ze je samozrejme prijemne byt ve vyhledavaci takhle vysoko, protoze - ruku na srdce - kdo klika na odkazy na pate, seste strance vysledku v Google? Kdo se vubec posune dal nez na druhou, treti? Malokdo. Takze kazda aktivita, ktera muj web posune ve vyhledavaci vysoko, je vyborna. A SEO je vybornym souhrnem takovych aktivit. Komplexnim, slozitym a drahym. Samozrejme se muzete na cele SEO vykaslat a zaplatit si za drahe penize dlouhodobou kampan, pri ktere vas vyhledavac bude vypisovat jeste pred prvnimi vyhledanymi vysledky. Mozna bude efekt (zisk vaseho webu) stejny nebo dokonce lepsi, nez kdybyste stejne penize investovali do SEO. Tech metod je proste vic a je potreba vybrat tu pravou. MB> Jaksi pro klienty neni argument pro zvyseni ceny, ze misto milionu MB> PV za mesic je to 1,5, kdyz tech 500 000 je posbiranych po svete, MB> coz ceskeho klienta moc asi nezajima. Ano, to je ten rozdil mezi dobrym a spatnym SEO. Spatny SEOista (fuj, strasne slovo) bude argumentovat tim, ze vam nahrne na web strasne moc navstevniku a "to by bylo, aby se z nich nerekrutovalo alespon promile zakazniku, co si koupi predplatne". Dobry SEOista vam jich tam mozna nahrne mnohem mene, ale predplatne si jich objedna treba 10 procent. Tak jsem chtel jen tak strucne odepsat... nepovedlo se... 8^) -- Miroslav Hlavicka AKA Scalex mailto:scalex@scalex.czReceived on Tue, 1 Feb 2005 19:03:49 +0100
This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 01. 02. 2005, 19:04 CET