Zdravím, 1. února 2005, 19:03:49, Miroslav Hlavicka - Scalex napsal(a): MHS> Zkus se zeptat spis firem, ktere na nejaky hodne konkurencni dotaz MHS> najdes na prvni strance vysledku v Google. Treba ti prozradi, kdo jim MHS> pomohl a budes si moci takove lidi take najmout. No, netvrdil bych, že je to pravdě přímo úměrné vždy. Mám klienta, který má konkurenci pouze někde kolem necelých 800.000 Je to sice docela slušná konkurence, nicméně důležité je především, na která klíčová slova je na první(ch) pozici(ích) a zda návštěvník hledá právě to, co klient nabízí. Jsou obory, kde první místo neznamená na dané slovo nic, protože návštěvník hledá něco trošku jiného. Příkladem budiž je například "okna" a "dřevěná okna" - diametrální rozdíl v počtu výsledků, první pozice sice zaujímá stejná firma, ale následující pozice jsou naprosto rozdílné. Přitom na "dřevěná okna" by nemuselo být až tak složité provést optimalizaci a předejít tak "obyčejný Seznam" Pokud by mým klientem byl výrobce dřevěných oken, jistě bych jej na "dřevěná okna" dostal za každou cenu před Seznam. MB>> Jsou v tomto vubec nejake garance? MHS> SEO je _trvala_ zalezitost, neni to jen nejaka jednorazova uprava MHS> webu, tj. mnoho garanci tam byt nemuze. Rozhodne ne garance typu MHS> "udrzime vas dva roky na prvni pozici Google" - protoze Google ze dne MHS> na den zmeni hodnotici algoritmus a vse muze byt jinak. Naprostý souhlas. A nejedná se jen o Google, jedná se i o další vyhledávače. Důležité je mimo jiné vědět, na kterých vyhledávačích vyhledávají konkrétní cílové skupiny. Optimalizovat například právě "dřevěná okna" na Google je poněkud mrháním síly, pokud se nejedná o druhotný efekt optimalizace. Jsou jiné vyhledávače a katalogy, z kterých je mnohem vyšší užitek z návštěvníků. MHS> Samozrejme, nejake garance jsou. Nevim, jestli to Marek Prokop nabizi MHS> stale, ale kdysi jsem videl nejakou jeho akci, pri niz garantoval MHS> vetsi zisk z upravenych stranek, s tim, ze kdyz k danemu zisku MHS> nedojde, tak vrati penize za tu upravu stranek. Jsou i jiné způsoby garancí. Například já neberu zakázku, u které vím, že nelze, nebo jen velice složitě - a tudíž i velice draze dosáhnout výsledku a není zaručená nějaká úspěšnost. Zaručit, že dostanu stránku na první místo bych se vůbec neodvážil. MHS> SEO je proste hrozne mlhavy pojem. Muze se pod nim skryvat totalni MHS> prekopani celeho webu, ale muze se v nem skryvat jen prohozeni dvou MHS> slov v jedne vete - a mnohdy stoji oboji stejnou cenu (zaslouzene, MHS> protoze to prinese treba stejny vysledek). Naprostý souhlas. prohození dvou slov mi schodilo stránku z prvního místa na osmé. Týden pak trvalo, než jsem se vrátil na první místo. MB>> Me to totiz prijde jako vec spise nyni popularni, MB>> prakticky vsak ne moc vykonna. MHS> Asi takhle - muj nazor je, ze mluvit o SEO je trochu modni zalezitost. MHS> Je to relativne nova vec, resp. je to stara vec, ktera je nove MHS> pojmenovana a nove uchopena a postavena jako samostatna zalezitost. MHS> To, ze je povazovana za nevykonnou je jednak zpusobeno skodami, ktere MHS> mezi internetovym lidem napachali SEO diletanti, kteri sli pres MHS> mrtvoly (a pouzivali penalizovane metody SEO), druhak je to dane tim MHS> zpusobem spatne zmeritelnosti. Nekteri lide si proste potrpi na jasna MHS> cisla... Milion zobrazeni banneru, sto tisic kliknuti... tohle v SEO MHS> neni. SEO neni jako reklamni kampan, jeji efekt je pomalejsi, zisky se MHS> mohou projevit pozdeji, neda se tak jasne zmerit. Proto to lide, kteri MHS> chteli SEO prodavat, smichali s dalsimi nesouvisejicimi vecmi a MHS> vlastni myslenku SEO tak trochu poskodili. Tady jde spíš o problém, že se do SEO pustili zlatokopové, kteří, když viděli ceníky, zaplesalo jim srdce a usmysleli si, že brzo zbohatnou. Problém vznikl na základě toho, že se o SEO začalo mluvit v širokém měřítku, mnozí vyzkoušeli a zjistili "že jim to jde" Neuvědomili si však právě skutečnou podstatu optimalizace stránek, navíc experimentovali pouze se zvými stránkami, které v konkurenci lehce vyhráli. Základní praktiky, jako title, h1 a pod mnoho lidí do té doby nepoužívalo a tak nebylo složité dostat se na přední pozice. MHS> Tak jsem chtel jen tak strucne odepsat... nepovedlo se... 8^) No, myslím, že mě se to povedlo:-), ale to je v podstatě jen tím, že jsem zcela vynechal pasáže, ke kterým sem neměl žádné připomínky nebo doplňující informace... -- Pavel Kodýtek ICQ: 30759319 http://www.webdesign.paysoft.cz Webdesign a SEO... http://www.tojeono.cz/?dn=115 Webhosting pro SEO ...Received on Tue, 1 Feb 2005 19:45:33 +0100
This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 01. 02. 2005, 19:45 CET