Re[2]: Dotaz na SEO agentury

From: Pavel Kodýtek <reklama-seo (zavinac)>
Date: 01. 02. 2005, 19:45 CET
Zdravím,

1. února 2005, 19:03:49, Miroslav Hlavicka - Scalex napsal(a):
MHS> Zkus  se  zeptat  spis  firem, ktere na nejaky hodne konkurencni dotaz
MHS> najdes  na prvni strance vysledku v Google. Treba ti prozradi, kdo jim
MHS> pomohl a budes si moci takove lidi take najmout.

  No,  netvrdil  bych, že je to pravdě přímo úměrné vždy. Mám klienta,
  který  má  konkurenci  pouze někde kolem necelých 800.000 Je to sice
  docela  slušná  konkurence,  nicméně důležité je především, na která
  klíčová  slova  je  na  první(ch) pozici(ích) a zda návštěvník hledá
  právě to, co klient nabízí. Jsou obory, kde první místo neznamená na
  dané  slovo  nic,  protože  návštěvník  hledá  něco  trošku  jiného.
  Příkladem  budiž  je například "okna" a "dřevěná okna" - diametrální
  rozdíl v počtu výsledků, první pozice sice zaujímá stejná firma, ale
  následující  pozice jsou naprosto rozdílné. Přitom na "dřevěná okna"
  by  nemuselo  být až tak složité provést optimalizaci a předejít tak
  "obyčejný Seznam"

  Pokud  by mým klientem byl výrobce dřevěných oken, jistě bych jej na
  "dřevěná okna" dostal za každou cenu před Seznam.

MB>> Jsou v tomto vubec nejake garance?

MHS> SEO  je  _trvala_  zalezitost,  neni  to jen nejaka jednorazova uprava
MHS> webu,  tj.  mnoho  garanci  tam  byt  nemuze. Rozhodne ne garance typu
MHS> "udrzime  vas dva roky na prvni pozici Google" - protoze Google ze dne
MHS> na den zmeni hodnotici algoritmus a vse muze byt jinak.

  Naprostý  souhlas.  A  nejedná  se  jen o Google, jedná se i o další
  vyhledávače.  Důležité  je mimo jiné vědět, na kterých vyhledávačích
  vyhledávají  konkrétní cílové skupiny. Optimalizovat například právě
  "dřevěná okna" na Google je poněkud mrháním síly, pokud se nejedná o
  druhotný  efekt  optimalizace.  Jsou  jiné vyhledávače a katalogy, z
  kterých je mnohem vyšší užitek z návštěvníků.

MHS> Samozrejme,  nejake garance jsou. Nevim, jestli to Marek Prokop nabizi
MHS> stale,  ale  kdysi  jsem  videl  nejakou jeho akci, pri niz garantoval
MHS> vetsi  zisk  z  upravenych  stranek,  s  tim,  ze  kdyz k danemu zisku
MHS> nedojde, tak vrati penize za tu upravu stranek.

  Jsou  i  jiné  způsoby garancí. Například já neberu zakázku, u které
  vím,  že  nelze,  nebo  jen  velice složitě - a tudíž i velice draze
  dosáhnout  výsledku  a  není  zaručená nějaká úspěšnost. Zaručit, že
  dostanu stránku na první místo bych se vůbec neodvážil.

MHS> SEO  je  proste  hrozne  mlhavy pojem. Muze se pod nim skryvat totalni
MHS> prekopani  celeho  webu,  ale muze se v nem skryvat jen prohozeni dvou
MHS> slov  v  jedne  vete  - a mnohdy stoji oboji stejnou cenu (zaslouzene,
MHS> protoze to prinese treba stejny vysledek).

  Naprostý  souhlas. prohození dvou slov mi schodilo stránku z prvního
  místa na osmé. Týden pak trvalo, než jsem se vrátil na první místo.

MB>> Me to totiz prijde jako vec spise nyni popularni,
MB>> prakticky vsak ne moc vykonna.

MHS> Asi takhle - muj nazor je, ze mluvit o SEO je trochu modni zalezitost.
MHS> Je  to  relativne  nova  vec,  resp.  je  to  stara vec, ktera je nove
MHS> pojmenovana  a  nove  uchopena a postavena jako samostatna zalezitost.
MHS> To,  ze je povazovana za nevykonnou je jednak zpusobeno skodami, ktere
MHS> mezi  internetovym  lidem  napachali  SEO  diletanti,  kteri  sli pres
MHS> mrtvoly  (a  pouzivali penalizovane metody SEO), druhak je to dane tim
MHS> zpusobem  spatne zmeritelnosti. Nekteri lide si proste potrpi na jasna
MHS> cisla...  Milion  zobrazeni banneru, sto tisic kliknuti... tohle v SEO
MHS> neni. SEO neni jako reklamni kampan, jeji efekt je pomalejsi, zisky se
MHS> mohou projevit pozdeji, neda se tak jasne zmerit. Proto to lide, kteri
MHS> chteli  SEO  prodavat,  smichali  s  dalsimi  nesouvisejicimi  vecmi a
MHS> vlastni myslenku SEO tak trochu poskodili.

  Tady  jde  spíš  o problém, že se do SEO pustili zlatokopové, kteří,
  když  viděli  ceníky,  zaplesalo  jim  srdce a usmysleli si, že brzo
  zbohatnou. Problém vznikl na základě toho, že se o SEO začalo mluvit
  v  širokém  měřítku,  mnozí  vyzkoušeli  a  zjistili "že jim to jde"
  Neuvědomili  si  však právě skutečnou podstatu optimalizace stránek,
  navíc  experimentovali  pouze se zvými stránkami, které v konkurenci
  lehce  vyhráli.  Základní  praktiky, jako title, h1 a pod mnoho lidí
  do  té  doby  nepoužívalo  a  tak nebylo složité dostat se na přední
  pozice.

MHS> Tak jsem chtel jen tak strucne odepsat... nepovedlo se... 8^)

  No, myslím, že mě se to povedlo:-), ale to je v podstatě jen tím, že
  jsem  zcela  vynechal  pasáže,  ke kterým sem neměl žádné připomínky
  nebo doplňující informace...

-- 
Pavel Kodýtek
ICQ: 30759319
http://www.webdesign.paysoft.cz Webdesign a SEO...
http://www.tojeono.cz/?dn=115 Webhosting pro SEO ...
Received on Tue, 1 Feb 2005 19:45:33 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 01. 02. 2005, 19:45 CET