Re: Pánové a dámy, co je to e-mail?

From: Petr Valeš - Hledat.CZ (pvales@hledat.cz)
Date: 26. 06. 2003, 16:46 CEST


Je to hledat.cz nikoliv hledej.cz (jen tak pro opravu). Jinak samozřejmě mám
hrubou (spíš velmi hrubou) představu k čemu se databáze používají:

cca 20% - telemarketing
cca 20% - poštovní direct mailing
cca 40% - kombinace obou + využití email marketingu (nikoliv spamu)
cca 20% - SPAM

bohužel poslední skupina vytváří 90% problémů a my nejsme schopni dopředu
rozpoznat k čemu db bude využívána - upozorňuji, že se ptáme vždy.

S pozdravem

Petr Valeš
www.hledat.cz - Katalog firem

----- Original Message -----
From: "Martin Vobr" <martin.vobr@rebex.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Thursday, June 26, 2003 4:38 PM
Subject: RE: Pánové a dámy, co je to e-mail?


Naprosto souhlasím.

Možná bych přidal ještě bod 4). U firem, které registrujete na hledej.cz
přidejte do registrace checkbox, kterým je necháte určit jestli chtějí být
zveřejněné jen na webu (tam to IMHO může mít ještě nějaký smysl) případně
jestli souhlasí s přeprodejem těchto údajů dále (například na CD).

K otázce na rozlišení SPAM x jiné použití: Jak odhadujete tento poměr vy? Z
žádného takovéhoto katalogu mi v životě nepřišla žádná poptávka ani
smysluplná nabídka, zato spamů stovky.

Když budu hledat nového dodavatele tak použiju v prvé řadě web (a podle
průzkumů tak činí i 50-80% ostatních firem). Nepotkal jsem ještě nikoho, kdo
by si řekl "tak, potřebuju naprogramovat databázi. Koupím si CD se všemi IT
firmami, co jsou v republice, pošlu jim hromadný mail a uvidím jak se tuží".
Spíš si jich vybere pár a osloví je osobně. Nikdo nebude dělat výběrové
řízení s tisíci dodavateli.

Něco jiného je hledání odběratelů - tam si podobný scénář (nevyžádáná
reklamní pošta) představit dokážu docela dobře.

Mně to zatím přijde, že tyhle CD jsou použitelné téměř jen na SPAM. Máme
nějaká jiná data nebo alespon odhad? Prosim sem s nimi...

Martin Vobr

> -----Original Message-----
> From: Marek Prokop [mailto:mprokop@prokopsw.cz]
> Sent: Thursday, June 26, 2003 4:13 PM
> To: 'reklama@nawebu.cz'
> Subject: RE: Pánové a dámy, co je to e-mail?
>
>
> Petr Valeš - Hledat.CZ [SMTP:pvales@hledat.cz] napsal:
>
> > Jak rozlišíte zákazníka, který si chce koupit
> > databázi firem pro SPAM a který chce oslovit
> > firmy s poptávkou nebo s korektní obchodní
> > nabídkou ve svém oboru ?
>
> To je správná otázka, ale už jsem vám psal, co na vaší nabídce
> považuji za neférové. Pokud opravdu nechcete vydělávat na spamu,
> jsou to jen drobnosti, které můžete dát do pořádku velmi snadno.
> Konkrétně:
>
> 1) Přestaňte databáze s řádové tisíci až deítkami tisíc adres
> propagovat jako vhodné k email marketingu, nemáte-li svolení
> adresátů se zasíláním reklamních nabídek.
>
> 2) Firmy, které se do vašich databází registrujeí, zřetelně
> upozorněte na to, že jejich data prodáváte dál a že tedy mohou
> být zneužita spammery.
>
> 3) Chcete-li svým zákazníkům opravdu poskytnout hodnotnou
> službu, neodkazujte je obecně na "zákony ČR", ale podrobně je
> poučte nejen o zákonné úpravě emailové reklamy, ale i o etických
> aspektech a důsledcích spamu na pověst firmy.
>
> Pokud to uděláte, dostanete se na úroveň seriózních západních
> firem, na které jste mne v jednom z předešlých emailů odkazoval
> a nikdo vás nebude podezírat z neseriozního byznysu. Naopak, co
> se týče mně, budu si vás vážit, že něco děláte pro osvětu proti
> spamu u menších firem, které u nás ještě stále velmi často
> spamují z neznalosti.
>
> Zdraví,
>
> Marek Prokop
> * Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *
>
>
>
>
>
> -----------------------------------------------------------
> reklama ----- Stante se milionarem! Kazdy ucastnik obdrzi
> milion. http://www.burza.cz
> --------------------------------------------------------------
> -----------
>
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/


----------------------------------------------------------- reklama -----
Vime, ktera banka je nejlepsi. http://www.mesec.cz
-------------------------------------------------------------------------

Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 26. 06. 2003, 16:46 CEST