Naprosto souhlasím. Možná bych přidal ještě bod 4). U firem, které registrujete na hledej.cz přidejte do registrace checkbox, kterým je necháte určit jestli chtějí být zveřejněné jen na webu (tam to IMHO může mít ještě nějaký smysl) případně jestli souhlasí s přeprodejem těchto údajů dále (například na CD). K otázce na rozlišení SPAM x jiné použití: Jak odhadujete tento poměr vy? Z žádného takovéhoto katalogu mi v životě nepřišla žádná poptávka ani smysluplná nabídka, zato spamů stovky. Když budu hledat nového dodavatele tak použiju v prvé řadě web (a podle průzkumů tak činí i 50-80% ostatních firem). Nepotkal jsem ještě nikoho, kdo by si řekl "tak, potřebuju naprogramovat databázi. Koupím si CD se všemi IT firmami, co jsou v republice, pošlu jim hromadný mail a uvidím jak se tuží". Spíš si jich vybere pár a osloví je osobně. Nikdo nebude dělat výběrové řízení s tisíci dodavateli. Něco jiného je hledání odběratelů - tam si podobný scénář (nevyžádáná reklamní pošta) představit dokážu docela dobře. Mně to zatím přijde, že tyhle CD jsou použitelné téměř jen na SPAM. Máme nějaká jiná data nebo alespon odhad? Prosim sem s nimi... Martin Vobr > -----Original Message----- > From: Marek Prokop [mailto:mprokop@prokopsw.cz] > Sent: Thursday, June 26, 2003 4:13 PM > To: 'reklama@nawebu.cz' > Subject: RE: Pánové a dámy, co je to e-mail? > > > Petr Valeš - Hledat.CZ [SMTP:pvales@hledat.cz] napsal: > > > Jak rozlišíte zákazníka, který si chce koupit > > databázi firem pro SPAM a který chce oslovit > > firmy s poptávkou nebo s korektní obchodní > > nabídkou ve svém oboru ? > > To je správná otázka, ale už jsem vám psal, co na vaší nabídce > považuji za neférové. Pokud opravdu nechcete vydělávat na spamu, > jsou to jen drobnosti, které můžete dát do pořádku velmi snadno. > Konkrétně: > > 1) Přestaňte databáze s řádové tisíci až deítkami tisíc adres > propagovat jako vhodné k email marketingu, nemáte-li svolení > adresátů se zasíláním reklamních nabídek. > > 2) Firmy, které se do vašich databází registrujeí, zřetelně > upozorněte na to, že jejich data prodáváte dál a že tedy mohou > být zneužita spammery. > > 3) Chcete-li svým zákazníkům opravdu poskytnout hodnotnou > službu, neodkazujte je obecně na "zákony ČR", ale podrobně je > poučte nejen o zákonné úpravě emailové reklamy, ale i o etických > aspektech a důsledcích spamu na pověst firmy. > > Pokud to uděláte, dostanete se na úroveň seriózních západních > firem, na které jste mne v jednom z předešlých emailů odkazoval > a nikdo vás nebude podezírat z neseriozního byznysu. Naopak, co > se týče mně, budu si vás vážit, že něco děláte pro osvětu proti > spamu u menších firem, které u nás ještě stále velmi často > spamují z neznalosti. > > Zdraví, > > Marek Prokop > * Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ * > > > > > > ----------------------------------------------------------- > reklama ----- Stante se milionarem! Kazdy ucastnik obdrzi > milion. http://www.burza.cz > -------------------------------------------------------------- > ----------- > > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 26. 06. 2003, 16:38 CEST