Jarek Jesenský - adresa pro konference napsal: > Ono je to vsechno docela pekne o cem pisete, ale rekl > bych ze prilis naivni, Vidite, a mne se zda naivni na tento charakter Internetu nebrat ohled. Kdyz uz jsem v tom citovani Cluetrain Manifestu, tak zde je teze 11. (s dovolenim uz nebudu prekladat): "People in networked markets have figured out that they get far better information and support from one another than from vendors. So much for corporate rhetoric about adding value to commoditized products." Povsimnete si prosim toho minuleho casu (have figured out). To nejsou vzdalene vize, to je realita a tudiz plati i teze 18.: "Companies that don't realize their markets are now networked person-to-person, getting smarter as a result and deeply joined in conversation are missing their best opportunity." > neco jako "nekomercni Internet", "svet bez reklam" a pod. Ale kdepak. Vzdyt mne Internet zivi a zivi i me klienty, tak proc bych prosazoval nekomercni Internet. Naopak, Internet je velmi komercni, i to je jeho inherentni vlastnost, bez ktere principialne nemuze byt, ale ta komerce na nem funguje jinak nez kdekoli jinde, jako ostatne vsechno. > Ono ustni podani slo podle mne dostatecne > pouzivat jen v dobe omezene nabidky, Ano, v tom se shodneme. V dobe omezene nabidky, omezeneho poctu prijemcu a omezene geograficke rozlohy. Zkratka, na velmi malych, lokalnich trzich. Proto take ono "ustni podani" na Internetu neni ve skutecnosti ustni. V tom je ten vtip -- Internet dokazal technologickymi prostredky gigantickou soustavu trhu zmensit tak, ze se chova jako male trziste v zapadlem stredovekem mestecku (obrazne a zjednodusene receno). Je to stejny trik, ktery se povedl vlakum, autum a letadlum se vzdalenostmi. > jestlize dnes chteji miliony firem vyrabet a prodavat > miliony vyrobku, nemohou spolehat jen na neci > dobrozdani. Nejde o to, na co *mohou spolehat*, ale s cim *musi pocitat*. (Teze 20.: "Companies need to realize their markets are often laughing. At them." :-) > Takze kdyz to prevedu na Internet, Vy byste zrejme > touzil po tom, aby neexistovaly klasicke bannery, Zda existuji klasicke bannery je mi uplne fuk. Nebavim se o mych touhach, ale o tom, co na Internute funguje. Vse se samozrejme teprve vyviji a my vsichni se to ucime. Netvrdim, ze mam patent na rozum a ze koncepce, ktere tu hajim, jsou bez chyby. Jenze bannery proste nefunguji, alespon dostatecne univerzalne ne, takze je treba hledat neco jineho. Vzdyt i ti bannerovi kreativci hledaji neustale nove formy, protoze nefunkcnost klasickych banneru uz objevili. Jenze vetsinou se jejich kreativita omezuje na to, ze tu par pixelu pridaji, tam par uberou. V mediu, ktere narozdil od papiru nezna fyzicke rozmery, je to docela komicke. Spravny je asi trend k ruznym hram (vcetne flashovych, Pavle :-), ale chybna je IMHO redukce na pouhou hru cloveka s pocitacem. Kdyz hry, tak hry do kterych se muze zapojit vic lidi soucasne. Internet je sit a jestli je na nem neceho dost, tak lidi. > jen same osobni blogy, kde by pochvala > automaticky znamenala vyssi postaveni > vyrobku ve vyhledavaci, a tento nejvice > chvaleny vyrobek by si pak vsichni na svete > kupovali? Ano, ale opet se nejedna o me prani, nybrz o realitu. Internet ma potencial takto fungovat, v nekterych oborech uz takto funguje a v tech ostatnich bude brzy take. Teze 12.: "There are no secrets. The networked market knows more than companies do about their own products. And whether the news is good or bad, they tell everyone. " Zdravi, Marek Prokop * Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *
This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 16. 06. 2003, 02:35 CEST