RE: Reklama pouze ustnim podanim

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 15. 06. 2003, 23:13 CEST


Jarek Jesenský - adresa pro konference napsal:

> vse z te doby mam spojeno s logem (Coca-Cola,
> Adidas, KISS, Marlboro, ...) ...

Je to mozne. Ja mam spatnou vizualni pamet, takze na mne loga 
skoro nepusobi. Pripoustim, ze u jinych to asi bude jinak.

> ... a kdo ho tehdy mel (samolepku na aute, tricko,
> rucnik, napis na skolni aktovce :-), byl "king"
> a prenasel tak ucinne reklamu

... nicmene timto jste presne vystihl to, co jsem chtel rici. 
Ono opravdu nejde o to, zda grafika nebo text, ale o to, zda 
reklama proudi jednostranne od prodavajiciho ke kupujicimu, nebo 
zda cirkuluje mezi kupujicimi samovolne. Motorem te cirkulace 
asi muze byt jak text (pribeh), tak grafika (logo na samolepce), 
tak jakakoli jina forma.

Podstatne je, zda ta forma vyhovuje lidem a prostredi a 
podporuje tak onu samovolnou cirkulaci. Samolepky, ktere si lze 
vymenovat se spoluzaky, lepit na tasky a sesity, sbirat a 
usporadavat do alb, atd. jsou nepochybne vyborna forma adekvatni 
prostredi a mentalite dane skupiny lidi -- takovy hypertext 
ceske zakladni skoly sedmdesatych let :-)

Vsimnete si, ze s bannery, resp. spis malymi ikonami, se lide na 
Webu pokouseli udelat neco podobneho (sbirat a vymenovat si je 
asi jeden ze zakorenenych atavismu), ale s vyjimkou urcitych 
typu stranek pro mladez to pusobi spis krecovite a dnes uz se to 
vytraci. Stale je ale tato vymena ikonek jeden s jednim o hodne 
prirozenejsim prostredkem sireni reklamy na Webu, nez bannery 
servirovane velkymi reklamnimi systemy.

Zdravi,

Marek Prokop
* Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 15. 06. 2003, 23:17 CEST