Re: Reklama = vnucovani?

From: Pavel Simek (pas@nestor.cz)
Date: 15. 06. 2003, 17:44 CEST


----- Original Message -----
From: "Jarek Jesenský - adresa pro konference" <nokia@logo4u.cz>

> Proc myslite? Predstavte si, ze spousta mladych lidi by chtela urcity
> vyrobek, ale tech prumernych 5.000 Kc co obvykle stoji proste nedaji
> dohromady. Pak jim ve sve reklame nabidnete to same za 2.000 Kc a jim se
> splni jejich dlouholety sen. Sice sli pravda nekam na Seznamku a tam
uvideli
> Vas banner, ktery je "donutil" kliknout a jit na Vas web, ktery do te do
> doby treba ani neznali a nechteli na nej jit, ale da se to opravdu nazvat
> "vnucovanim neceho, co nechteji"?
> Takhle globalne bych proste reklamu neodsuzoval, pro mne je treba reklama
i
> jednim z pomocniku pri rozhodovani

Samozrejme, vzdycky trochu prehanim. :) Ne kazda reklama je klamava a ne
kazda reklama mi vnucuje, co nechci. Smysl reklamy je informacni, to je
jasne. Koneckoncu, tim, ze mi reklama naboura kazdodenni stereotyp, tak muj
zivot (narozdil od penezenky) rozhodne nejak obohati. ;-)

Reklamu neodsuzuju. Spis jsem chtel pripomenout, ze reklama bude vzdycky jen
"pokrikovani na trzisti", nic vic, narozdil od sofistikovanejsich
marketingovych metod (o ktere si internet samozrejme rika), a na to, ze je
treba ji takhle odlisovat. Kdyby vsichni vyuzivali internet "nadoraz" z
pohledu informacniho architekta, tak to bude opet trochu toho re(klamani),
co odlisi uzivatelsky prozitek jednoho produktu od druheho.

I pARANOIk se snazi uzivatele trochu oklamat (at mi netvrdi, ze kdyz dela
takovyto banner, tak by zaroven nebyl rad, kdyby nad nim nebyl napis
"reklama" :)). Jestli se toho v soucasnosti zrovna da docilit syrovym textem
nebo naopak krasnou grafikou, to je podruzne, za nejakou dobu to muze byt
zase naopak.

Pavel Simek --- pas@nestor.cz --- http://nestor.cz/pas



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 15. 06. 2003, 17:46 CEST