---> Bonjour, >> veci, ktere dostanete zadarmo, vas obvykle prijdou nejdraze. ;-) Prispeju do diskuze realnym zazitkem k tematu efektivity online inzerce. > Chytrejsi podnikatele budou chtit vedet CO jiim to > prinese a ne KDE se reklama nachazi... Pokud jim > muzete dat zaruku, ze se jim to opravdu vyplati > (pokud se u nas zaregistrujete, tak k vam prijde 5 lidi > denne si neco koupit), tak je to nebude zajimat... ---> Pri venceni se potkavam s reditelem pobocky firmy XY. Minuly tyden mi rekl, ze zkousi inzerci pres klicova slova. Rikal, ze neni spokojeny s vysledky, ktere prinasi reklama v telefonnim seznamu, a statistiky trafficu klicovych slov ho zaujaly... Zeptal jsem se, jak pozna, ze reklama v telefonnim seznamu neni ucinna a dostal jsem profesionalni odpoved -- inzeruji telefonni cisla, ktera nikde jinde nezverejnuji a jednou za cas si vytisknou pocet prichozich hovoru pres dana cisla. Tak by to melo byt -- a jeste dal, meli by sledovat, jestli jsou transakce zapocate na techto cislech dokoncovane s primerenym ziskem (ta pobocka ma propracovany CRM). Kdyz jsem se pak zeptal, jak pozna, ze reklama pres klicova slova je uspesnejsi, cekal jsem podobnou odpoved (mame statistiky refereru, inzerujeme unikatni URL...), ale dozvedel jsem se jen, ze se to projevi v narustu pristupu na domovske strance. ---> Jsem mozna az moc v zajeti cisel a teorii, ale myslim, ze prodejce mel memu kamaradovi vysvetlit, jak uspesnost inzerce merit. Prodejce se asi domniva, ze provize se pocita z uzavreneho obchodniho pripadu. Podle me by jim nekdo mel vysvetlit, ze jejich vydelek spise vychazi z poskytnuti sluzby -- a tu v tomhle pripade neposkytl prodejce zakaznikovi, ale firme, ktera ta slova prodava. Kdyz nekdo zatelefonuje, neni to totez, jako kdyz odklepne odkaz. Kdyz placeny odkaz vede na domovskou stranu, neni to totez, jako kdyz uzivatel pres neplaceny odkaz dojde primo na dokument s nejvyssi relevanci k zadanemu dotazu. Kdyz uz platim za klicove slovo pausalne a ne za odklik, tak bych mel mit nejake statistiky a nejlepe primo strategii sledovani transakce. Z peti telefonatu rocne muze mit firma vetsi zisk nez z tisicu pristupu na web. Obavam se, ze inzerce pres klicova slova casem upadne stejne jako bannerova reklama proste proto, ze bude nevhodne nasazovana. -- =M=
This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 17. 05. 2003, 11:14 CEST