Re: Vyplati se reklama na klicova slova? [RE: Internet? A k cemu?]

From: suk@centrum.cz
Date: 17. 05. 2003, 21:33 CEST


Hezky vecer,
k obema tematum :
Internet? A k cemu? :
1) zdarma opravdu neni zdarma - je potreba si uvedomit, koho kontaktujete -
me osobne chodi spousta nabidek na to byt nekde zdarma, jenze :
1a) muj cas je proste pro me osobne hodne drahy (i pro moji firmu) - kdyz
nad necim stravim treba jen hodinu (poslechnu si, co kdo chce, zamyslim se
nad tim, jestli mi to neco prinese apod.), tak uz to neni ZDARMA, ale stoji
me to PENIZE (ano, penize, ktere mohu vydelat (kdybych se venoval nejake
jine cinosti)
1b) z vlastni zkusenosti vim, ze Zdarma opravdu nebyva zdarma (kdyz ano, tak
ta sluzba za nic nestoji), vetsionou to je ale tak, ze dnes je to zadarmo,
zitra to bude za penize (!) a takovy styl (zpusob) opravdu nesnasim :-((
(pokud mi nekdo zavola, hele, loni jste u nas inzeroval, loni to bylo
zdarma, ale ted jsme vetsi (treba i diky NASI inzerci - ne, neni to
protireceni), ale tento rok za to chcem XYZ
1c) kdyz mi nekdo neco nabizi zadarmo, tak si a priori pomyslim, co to musi
byt za smejd (ci podfuk)....

Vyplati se klicova slova? :
ANO - zakaznik tedy rozhodne, akorat ta sluzba opravdu musi byt tak dobre
propracovana jak ji ma dnes snad jen overture (sam doporuci zakaznikum, aby
si provedli kontrolu clickthrough, neustale nekdo na helpline - i kdyz ten
ma mnohem lepsi espotting (tudle mi nesla chargnout karta, postezoval jsem
si v emailu a za 10 minut nasledoval telefon, ktery se mnou problem vyresil,
podruhe jsem potreboval poradit, a email opet behem 10 minut), vylepseni
dalsich sluzeb (doporucovani klicovych slov, clickthrough rating apod. =
proste je opravdu videt, ze pro me jako zakaznika se snazi neustale
vylepsovat (a tim padem u nich utracime vic a vic penez :-)

Hezky vecer
SuK





> ---> Bonjour,
>
>   >> veci, ktere dostanete zadarmo,
>      vas obvykle prijdou nejdraze. ;-)
>
> Prispeju do diskuze realnym zazitkem k tematu
> efektivity online inzerce.
>
> > Chytrejsi podnikatele budou chtit vedet CO jiim to
> > prinese a ne KDE se reklama nachazi... Pokud jim
> > muzete dat zaruku, ze se jim to opravdu vyplati
> > (pokud se u nas zaregistrujete, tak k vam prijde 5 lidi
> > denne si neco koupit), tak je to nebude zajimat...
>
> ---> Pri venceni se potkavam s reditelem pobocky firmy XY.
> Minuly tyden mi rekl, ze zkousi inzerci pres klicova slova.
> Rikal, ze neni spokojeny s vysledky, ktere prinasi reklama
> v telefonnim seznamu, a statistiky trafficu klicovych slov
> ho zaujaly...
>
> Zeptal jsem se, jak pozna, ze reklama v telefonnim seznamu
> neni ucinna a dostal jsem profesionalni odpoved -- inzeruji
> telefonni cisla, ktera nikde jinde nezverejnuji a jednou
> za cas si vytisknou pocet prichozich hovoru pres dana cisla.
> Tak by to melo byt -- a jeste dal, meli by sledovat, jestli
> jsou transakce zapocate na techto cislech dokoncovane
> s primerenym ziskem (ta pobocka ma propracovany CRM).
>
> Kdyz jsem se pak zeptal, jak pozna, ze reklama pres klicova
> slova je uspesnejsi, cekal jsem podobnou odpoved (mame
> statistiky refereru, inzerujeme unikatni URL...), ale
> dozvedel jsem se jen, ze se to projevi v narustu pristupu
> na domovske strance.
>
> ---> Jsem mozna az moc v zajeti cisel a teorii, ale
> myslim, ze prodejce mel memu kamaradovi vysvetlit, jak
> uspesnost inzerce merit. Prodejce se asi domniva, ze
> provize se pocita z uzavreneho obchodniho pripadu.
> Podle me by jim nekdo mel vysvetlit, ze jejich vydelek
> spise vychazi z poskytnuti sluzby -- a tu v tomhle
> pripade neposkytl prodejce zakaznikovi, ale firme,
> ktera ta slova prodava.
>
> Kdyz nekdo zatelefonuje, neni to totez, jako kdyz
> odklepne odkaz. Kdyz placeny odkaz vede na domovskou
> stranu, neni to totez, jako kdyz uzivatel pres neplaceny
> odkaz dojde primo na dokument s nejvyssi relevanci
> k zadanemu dotazu. Kdyz uz platim za klicove slovo
> pausalne a ne za odklik, tak bych mel mit nejake
> statistiky a nejlepe primo strategii sledovani
> transakce. Z peti telefonatu rocne muze mit firma
> vetsi zisk nez z tisicu pristupu na web.
>
> Obavam se, ze inzerce pres klicova slova casem upadne
> stejne jako bannerova reklama proste proto, ze bude
> nevhodne nasazovana.
>
> --
> =M=
>
>
> ----------------------------------------------------------- reklama -----
> Stavite? Chcete stavet? http://www.stavocentrum.cz
> -------------------------------------------------------------------------
>
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 17. 05. 2003, 21:38 CEST