Za posledni dva roky (co mam historii v Outlooku) jsem zodpovedel 1.386 dotazu nasich ctenaru, bohuzel vsak nemame zadny CRM system, abych Vam vyhledal presne vzorce jejich chovani. Jiz jsem se smiril s tim, ze hodne uzivatelu nepouziva posuvnik, cte vlastne jen prvni obrazovku a proto se snazim vse dulezite/aktualni umistovat do ni. Souhlasim s Vami v tom, ze casto je problem v GUI a ne v navstevnikovi i v tom, ze musime delat stranky tak, aby se na nich mohl a umel pohybovat i ten clovek, co je na webu prvni dve hodiny, a ne cekat, az se nauci pouzivat to, co je dobre podle nas. Nejsem zadny odbornik, takze opravdu netusim, co porad vede nase ctenare k tomu nam "slozite" psat e-maily (nebo v lepsim pripade pouzivat dotaznikovy formular primo z nasich stranek) a ptat se na neco, co lze na 100% krasne a pohodlne najit pomoci naseho rekl bych snadno viditelneho boxu "hledani", pokud se tedy nechteji/neumeji proklikavat vertikalnim ci horizontanim menu, kde se s pomoci logiky lze dobrat k temuz. Jarek Jesenský www.GSM4U.cz, www.Tobacco.cz ----- Original Message ----- From: "Marek Prokop" <mprokop@prokopsw.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Thursday, May 08, 2003 12:40 PM Subject: RE: Prumerny, ci tzv. obycejny uzivatel internetu Je to asi trochu OT, takze se muzeme presunout napr. do konference Webdesign ci na soukromy email, ale opravdu by mne zajimaly priklady dotazu ilustrujicich, ze uzivatel nechape vyznam pole pro hledani. Takove priklady by mi hodne pomohly. Zrovna interni vyhledavani na strankach jsem totiz testoval dost podrobne a na mnoha ruznych prikladech. Casto dochazi k tomu, ze uzivatel nevi *presne* co hledani dela, ale to jednak u dobre navrzeneho hledani nevadi a jednak je to casto zpusobeno chybnym navrhem GUI (pak si neni jist ani velmi zkuseny uzivatel). Opravdu si ale nevybavuji pripad, kdy by uzivetal vubec netusil, k cemu hledani je. Zdravi, Marek Prokop
This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 08. 05. 2003, 14:58 CEST