Na toto tema jsem uz rezignoval s nasimi ctenari jakkoliv polemizovat, nema to zadny efekt. Co si myslet o dotazu mailem, na ktery prave ten den vysel cely dlouhy clanek, co rici dotazu v nasich Auditoriich: http://auditorium.cdr.cz/ kde se uzivatel pta (napr.) jestli existuje firmware pro tu a tu vypalovacku, kdyz staci vlevo kliknout v navigaci na Hardware, nebo o kus nize pouzit Hledani, nebo jak (napr.) udelat z AC3 stereo pro pouziti v SVCD, kdyz staci vlevo kliknout v navigaci na Postupy a tam je na co cely navod. Prikladu bych mel jeste cely pytel. Nejvice mne ale vytoci dotaz v auditoriich, na ktery je odpoved treba jen par radku nize. Navic i tato auditoria maji primo vyhledavani. http://auditorium.cdr.cz/cgi/discus/board-search.cgi Jak rikam, je zbytecne se nad tim rozcilovat, to bych byl uz davno po infarktu, takze trpelive na dotazy odpovidam, ale casto uz jen tim, ze zpet poslu URL, kde je vse vysvetleno. A to neplati jen primo pro nas WEB, ale treba i o konfere na Pandore na toto tema. No nevim. Mozna ale z jinych WEBu takto na dotazy ctenaru neodpovidaji. Mne by treba ani nahodou nenapdalo psat na Mobil aby mi poradili jaky telefon si koupit, nebo jak na T9, ci snad jak v nem neco nastavit. Nam ovsem takove dotazy chodi. P.S. Jestli te Jarku potesi, tak ja mam od 5.2.2003 1500 odeslanych mailu. Filtrovat vam ale odpovedi na dotazy nebudu, to by mi taky mohlo cvaknout v hlave ;-) Přeji hezky den. Martin Barton CD-R server s.r.o. http://www.cdr.cz http://www.freemusic.cz Používám e-mail klienta The Bat! http://www.thebat.cz > Za posledni dva roky (co mam historii v Outlooku) jsem zodpovedel 1.386 > dotazu nasich ctenaru, bohuzel vsak nemame zadny CRM system, abych Vam > vyhledal presne vzorce jejich chovani. Jiz jsem se smiril s tim, ze hodne > uzivatelu nepouziva posuvnik, cte vlastne jen prvni obrazovku a proto se > snazim vse dulezite/aktualni umistovat do ni. Souhlasim s Vami v tom, ze > casto je problem v GUI a ne v navstevnikovi i v tom, ze musime delat stranky > tak, aby se na nich mohl a umel pohybovat i ten clovek, co je na webu prvni > dve hodiny, a ne cekat, az se nauci pouzivat to, co je dobre podle nas. > Nejsem zadny odbornik, takze opravdu netusim, co porad vede nase ctenare k > tomu nam "slozite" psat e-maily (nebo v lepsim pripade pouzivat dotaznikovy > formular primo z nasich stranek) a ptat se na neco, co lze na 100% krasne a > pohodlne najit pomoci naseho rekl bych snadno viditelneho boxu "hledani", > pokud se tedy nechteji/neumeji proklikavat vertikalnim ci horizontanim menu, > kde se s pomoci logiky lze dobrat k temuz. > Jarek Jesenský > www.GSM4U.cz, www.Tobacco.cz > ----- Original Message ----- > From: "Marek Prokop" <mprokop@prokopsw.cz> > To: <reklama@nawebu.cz> > Sent: Thursday, May 08, 2003 12:40 PM > Subject: RE: Prumerny, ci tzv. obycejny uzivatel internetu > Je to asi trochu OT, takze se muzeme presunout napr. do > konference Webdesign ci na soukromy email, ale opravdu by mne > zajimaly priklady dotazu ilustrujicich, ze uzivatel nechape > vyznam pole pro hledani. Takove priklady by mi hodne pomohly. > Zrovna interni vyhledavani na strankach jsem totiz testoval dost > podrobne a na mnoha ruznych prikladech. Casto dochazi k tomu, ze > uzivatel nevi *presne* co hledani dela, ale to jednak u dobre > navrzeneho hledani nevadi a jednak je to casto zpusobeno chybnym > navrhem GUI (pak si neni jist ani velmi zkuseny uzivatel). > Opravdu si ale nevybavuji pripad, kdy by uzivetal vubec netusil, > k cemu hledani je. > Zdravi, > Marek Prokop > ----------------------------------------------------------- reklama ----- > Vse, co potrebujete vedet o ceskem Internetu. http://www.lupa.cz > ------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 08. 05. 2003, 15:22 CEST