Re: Zákon má díry - je třeba je zalepit a ne si hrát na internetové hrdiny!

From: Miroslav Kucera (miroslav.kucera@mobilmedia.cz)
Date: 21. 01. 2003, 13:18 CET


Vážení přátele na internetu,

zákon o regulaci reklamy je podle mého v oblasti zasílání reklamy e-mailem
děravý, plný nedomyšlených věcí a dle mého názoru dokonce brzdící rozvoj
internetu.

--> Jak muze zakaz nevyzadane reklamy brzdit rozvoj internetu?

Je mi vůbec nepochopitelné, jak mohl tento zákon být v takové podobě
schválen, když máme u nás tolik odborníků na internet a jeho hrdinných
ochránců.

--> ti odbornici na internet nesedi v parlamentu.

Já bych spíše od těchto "průkopníků" na internetu očekával, že se budou
zasazovat o regulaci šíření reklamy prostřednictvím e-mailu např. takovým
způsobem, aby to internetu a jeho dalšímu rozšiřování prospělo a to např.
tak, že v zákoně bude např. zakotveno, že:

- povoleno je nevyžádané zasílání reklamních e-mailu pouze v rozsahu 100
e-mailových adres měsíčně,

--> Co je to za blbost? Za prve - jak to chcete overovat a jak dokazete, ze
tuto kvotu prekrocil treba o 5 emailu? Za druhe - jak jsem napsal, je to
blbost, to je podobny blabol jako kdybyste navrhl, ze ridic osobniho
automobilu muze 10x mesicne bez rizika pokuty prekrocit maximalni povolenou
rychlost.

- při překročení povoleného rozsahu je povinen rozesílatel uhradit každému
stěžovateli na nevyžádaný e-mail paušální částku ve výši 10 Kč (pokud je
email bez příloh),

--> Opet. Jak budete zjistovat povoleny rozsah?

Podívejte se do svých poštovních stránek, kolik tam denně najdete nevyžádané
reklamy a co s tím děláte?

--> Ja ani jednu. Vsechny reklamni letaky jsou na schodech a vezmu si tedy
jenom ty, co potrebuji. Navic, stazeni nevyzadane reklamy vas stoji penize
za pripojeni (malo, ale stoji). Kolik vas stoji vytazeni letaku ze schranky?

A navíc nezapomínejme na to, kolik uživatelů internetu je rádo i za
nevyžádaný e-mail, když se jeho prostřednictvím dozví zajímavou informaci.

--> To by me zajimalo, kolik takovych uzivatelu je rado. Kdyz mi z 500
nevyzadanych reklam prijde jedina, ktera me zajima, je to snad duvod, proc
ji povolit?

Závěr :

reklamu prostřednictvím e-mailu logickým způsobem regulovat a nikoliv ji de
facto zakázat, jak činí dnešní podoba zákona.

--> Regulovat, regulovat, regulovat, lide by chteli vsechno regulovat. Proc
se vam nelibi ZAKAZ NEVYZADANE REKLAMY? Proc by mam tolerovat reklamu na
neco, co vubec nepotrebuji a take nechci?! Bavime se porad o NEVYZADANE
reklame, ano? Predstavte si dalekou budoucnost, kdy si treba pustite DVD s
nejakym filmem, a nahle, film se prerusi nejakou reklamu poslanou od mistni
reklamni agentury, ackoli jste nic takoveho nechteli. Reklama se vam posle
jenom proto, ze mate prave pusteny DVD prehravac. A navic - takovych reklam
muze byt treba i 100 do hodiny. To by vam nevadilo?

MK








This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 21. 01. 2003, 13:18 CET