Re: fazole jsou snad horsi nez bannery a proc?

From: David Weil (david@weil.cz)
Date: 18. 12. 2002, 14:39 CET


Vaše příspěvky nejen v této konferenci mne dlouhodobě fascinují, pane
Hlavenko. Obdivuji zásobu Vašich bonmotů a nevyčerpatelný zdroj
pohrdání zákazníkem i diskutujícími.


18. prosince 2002, 10:14:04, Hlavenka Jiri:

> Důvod je ten, že prioritní pro nás nejsou "návštěvníci", ale "zákazníci", a
> už v předchozím flame jsem vysvětloval celkem do úmoru, proč by to mělo být
> podstatné i pro každého jiného podnikatele, dokonce i toho, kdo počítá jen s
> tržbami z reklamy.
> Na zvýšení tržeb neměly i velmi intenzivní fazolové kampaně skoro žádný
> vliv, pokud je zde někdo milovník "velmi přesných závěrů z velmi nepřesných
> premis", pak mohu zcela jistě dokázat, že na zvýšení tržeb mají fazole
> přesně 28-54x menší účinnost než jiné prostředky :))

> Došli jsme po velmi rozsáhlých zkušenostech s fazolemi k názoru, že tzv.
> fazoláři jsou komerčně zcela nevytěžitelnou skupinou, lidově řečeno pár
> stovek děcek, které nemají peníze a místo něčeho pořádného tráví čas
> sbíráním fazulí. Proto o ně nemám nejmenší zájem ani na webech živých z
> reklamy (živě, mobilmania), protože když jim inzerent podstrčí své bannery,
> nebude mít žádný ohlas a bude ve výsledku zklamaný z investice do inzerce na
> našich webech.
> Nekamenujte mě, je to náš názor a naše zkušenosti, jiný podnikatel může mít
> názory jiné :)

Možná za to může jen Vaše netrpělivost, ale dobrý zákazník není jen
ten, kdo napoprvé utratí statisíce. Dobrého zákazníka člověk získává
pomalu a je to "běh na dlouhou trať". Navíc jeho získání nemusí být
vždy přímé. Je třeba si uvědomit, že všechny klasické reklamy mají
mizivou účinnost v porovnání s osobním doporučením někoho známého. Jen
díky mému doporučení už jeden e-shop, na který jsem neviděl ještě
jedinný banner, prodal zboží za mnoho desítek tisíc okruhu mých
známých. Já sám jsem napoprvé nijak úžasnou tržbu neudělal, ale
protože jsem byl spokojen s drobnější věcí, postupně jsem tam utratil
další peníze a shop jsem doporučil dalším známým a přátelům. Ale i
kdybych tam už já osobně neutratil ani korunu, ale shop jen doporučil,
jsem pro ně zajímavým zákazníkem nebo ne? A to není jediný případ.
Spousta lidí mi doporučila "své" obchodníky či řemeslníky apod.

Jak už zde někdo psal - v obchodě nemůžeme rozlišovat jen na ty, co
utrácí a na ostatní. Takhle černobílé to není. Jsou zde další a další
skupiny, které mohou stát "v pozadí" celého nákupu a často mají pro
celou zakázku vyšší důležitost, než ten, kdo nakonec peněženku
vytáhne. Oni či ony jsou to příčinou, aby rodič, šéf, manžel (sic! ;))
atd. tu peněženku vytáhl.


> Ještě mírně off topic bych podotkl, že cenově nejefektivnějším prostředkem
> pro získání stálých a kvalitních návštěvníků a zákazníků je především tvorba
> vynikajícího obsahu, nabídka kvalitních a výhodných služeb nebo zboží.

He?

Tomu fakt věříte? Já bych to formuloval trochu jinak - cenově
nejefektivnějším prostředkem pro získání stálých a kvalitních
návštěvníků a zákazníků je především vyvolání dojmu, že poskytujete
vynikající obsah, nabídku kvalitních a výhodných služeb nebo zboží.

-- 
 David Weil
 david@weil.cz

...
Samozřejmě že lze ve Windows pracovat, ale upřímně řečeno 
je jednodušší si nainstalovat na záchodě roličku skelné vaty.

The Bat! 1.61
Windows XP 5.1.2600 Service Pack 1



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 18. 12. 2002, 14:45 CET