Re: Starobrno na Centru

From: Hlavenka Jiri (jiri.hlavenka@cpress.cz)
Date: 05. 11. 2002, 19:24 CET


To je veselá diskuse. Profíkum z oblasti reklamy se to líbí, protoze to je
vtipné, kreativní, necekané, zajímavé, roztomilé (etc.). S dovetkem, ze pivo
nepijí vubec, takze Starobrnu nezvednou trzby ni zisk o korunu... K cemu
proboha reklama slouzí? Aby se líbila reklamozroutum nebo aby zvýsila
povedomí o znacce, produktu, sluzbe, resp. aby prímo zvýsila prodej?

Nebo to zobecneme. Podívejte se na nejvetsí ci jinak velmi významné svetové
ci evropské weby: Yahoo, MSNBC, ESPN, AOL, News, WSJ, Web.de atd. atd. Kdy
jste na nich videli nejakou "kreativní" reklamu, typu létajících potvor,
obrovských interstitialu, predelaných homepages do barev inzerenta, titulka
web.de ve svajcdojc a tak dál? Jediné, co se na nich zabydlelo, je klasická
plosná reklama, pouze ve vetsím rozmeru (velký svislý banner, velký
vodorovný banner, velký ctverec), a u nekterých jalovejsích webu vyskakuje
pop-up. Experimenty s ruznými "sílene kreativními" reklamami odeznely;
vidíte je naprosto zrídka. Stejne jako tistené pocítacové casopisy mely
kdysi plno ruzných vsádek na tezké kríde, rozevíracích klop a dalsích
nesmyslu. Duvody jsou jednoduché: je to prílis drahé, prílis to irituje
konzumenta, prílis tezko se to implementuje (vyrábí), obtízne se merí efekt.
Nic proti nestandardním marketingovým prostredkum, ale to je spís téma pro
podlinky. Nadlinková reklama je vsude na svete standardizovaná: má
standardizované formáty i ceny. Neirituje a lehko se vyrábí; jednoduse se
obchodne domlouvá, dá se nakupovat a realizovat na bezícím pásu. Takto
vypadá 95% reklamy v televizi, rozhlase, tisku i outdooru.

Velká vetsina reklamy je urcena na podporu znacky, tudíz musí zaujmout
obsah, nikoli forma. Jestli je pouzita nestandardní a neobvyklá forma, tato
potlací obsah - lidé si budou pamatovat formu, protoze byla prekvapující,
ale vubec si neuvedomí, ceho se reklama týkala. (Z konkrétního príkladu bych
jmenoval telefonát Václava Klause pred volbami - ten byl natolik neobvyklý a
prekvapující jiz svou formou, tj. tím, ze vám ráno zvoní telefon a je tam
hlas Václava Klause, ze zcela potlacil to, o cem byl. Ostatne se ukázal jako
zcela kontraproduktivní).


----- Original Message -----
From: "Jiri Rydl" <jr@altarinteractive.com>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Tuesday, November 05, 2002 6:43 PM
Subject: RE: Starobrno na Centru


> > Tak, to je cely dojem, co na me reklama zanechala. Byl jsem sice
"donucen"
> > k akci, ale az doted jsem nevedel, ze to byla reklama a uz vubec ne, ze
na
> Staropramen.
> > Ale to CTR bude jiste uchvatne.
>
> Na Starobrno :-]. Znate Starobrno? Videl jste jejich billboard? Ja ano,
takze mi to
> docvaklo hned, navic na HP je velky banner poutajici na slovniky vcetne
hantecu
> (mozna kazdy nevi, co je to). Jsem pouze jednoduchy spotrebitel z Prahy
(byt toho
> casu v Brne), a proste me to pobavilo. Pivo nepiju vubec, takze SB si asi
nepolepsi,
> v kazdem pripade mam o duvod vic zustat na Centru, kde mam freemail, i pri
prekladu
> cizich slov. A to jsem dosud delal na Seznamu. Takze ta reklama preci
jenom k necemu
> bude, ne?
>
> J.R.
>
> Jiri Rydl
> ALTAR interactive [www.altarinteractive.com]
>
>
> Kde si pujcit? Kde sporit? Kde se pojistit? http://www.mesec.cz
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 05. 11. 2002, 19:24 CET