To je veselá diskuse. Profíkum z oblasti reklamy se to líbí, protoze to je vtipné, kreativní, necekané, zajímavé, roztomilé (etc.). S dovetkem, ze pivo nepijí vubec, takze Starobrnu nezvednou trzby ni zisk o korunu... K cemu proboha reklama slouzí? Aby se líbila reklamozroutum nebo aby zvýsila povedomí o znacce, produktu, sluzbe, resp. aby prímo zvýsila prodej? Nebo to zobecneme. Podívejte se na nejvetsí ci jinak velmi významné svetové ci evropské weby: Yahoo, MSNBC, ESPN, AOL, News, WSJ, Web.de atd. atd. Kdy jste na nich videli nejakou "kreativní" reklamu, typu létajících potvor, obrovských interstitialu, predelaných homepages do barev inzerenta, titulka web.de ve svajcdojc a tak dál? Jediné, co se na nich zabydlelo, je klasická plosná reklama, pouze ve vetsím rozmeru (velký svislý banner, velký vodorovný banner, velký ctverec), a u nekterých jalovejsích webu vyskakuje pop-up. Experimenty s ruznými "sílene kreativními" reklamami odeznely; vidíte je naprosto zrídka. Stejne jako tistené pocítacové casopisy mely kdysi plno ruzných vsádek na tezké kríde, rozevíracích klop a dalsích nesmyslu. Duvody jsou jednoduché: je to prílis drahé, prílis to irituje konzumenta, prílis tezko se to implementuje (vyrábí), obtízne se merí efekt. Nic proti nestandardním marketingovým prostredkum, ale to je spís téma pro podlinky. Nadlinková reklama je vsude na svete standardizovaná: má standardizované formáty i ceny. Neirituje a lehko se vyrábí; jednoduse se obchodne domlouvá, dá se nakupovat a realizovat na bezícím pásu. Takto vypadá 95% reklamy v televizi, rozhlase, tisku i outdooru. Velká vetsina reklamy je urcena na podporu znacky, tudíz musí zaujmout obsah, nikoli forma. Jestli je pouzita nestandardní a neobvyklá forma, tato potlací obsah - lidé si budou pamatovat formu, protoze byla prekvapující, ale vubec si neuvedomí, ceho se reklama týkala. (Z konkrétního príkladu bych jmenoval telefonát Václava Klause pred volbami - ten byl natolik neobvyklý a prekvapující jiz svou formou, tj. tím, ze vám ráno zvoní telefon a je tam hlas Václava Klause, ze zcela potlacil to, o cem byl. Ostatne se ukázal jako zcela kontraproduktivní). ----- Original Message ----- From: "Jiri Rydl" <jr@altarinteractive.com> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Tuesday, November 05, 2002 6:43 PM Subject: RE: Starobrno na Centru > > Tak, to je cely dojem, co na me reklama zanechala. Byl jsem sice "donucen" > > k akci, ale az doted jsem nevedel, ze to byla reklama a uz vubec ne, ze na > Staropramen. > > Ale to CTR bude jiste uchvatne. > > Na Starobrno :-]. Znate Starobrno? Videl jste jejich billboard? Ja ano, takze mi to > docvaklo hned, navic na HP je velky banner poutajici na slovniky vcetne hantecu > (mozna kazdy nevi, co je to). Jsem pouze jednoduchy spotrebitel z Prahy (byt toho > casu v Brne), a proste me to pobavilo. Pivo nepiju vubec, takze SB si asi nepolepsi, > v kazdem pripade mam o duvod vic zustat na Centru, kde mam freemail, i pri prekladu > cizich slov. A to jsem dosud delal na Seznamu. Takze ta reklama preci jenom k necemu > bude, ne? > > J.R. > > Jiri Rydl > ALTAR interactive [www.altarinteractive.com] > > > Kde si pujcit? Kde sporit? Kde se pojistit? http://www.mesec.cz > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 05. 11. 2002, 19:24 CET