Adrian Haas [SMTP:adrian.haas@cinetik.cz] napsal: > termin "Nova ekonomika" se dnes v ucebnicich > ekonomie pouziva ve spojeni "takzvana Nova > ekonomika" a slouzi k technickemu popisu jevu > spojeneho s hype - vlny, ktera se kolem > technologickych firem zdvihla a kdy doslo > k nadhodnocovani akcii firem spojenych s dot > technologiemi. Urcite prede mnou mate naskok ve studiu ucebnic ekonomie, nebot ja jsem zadnou uz drahne let necetl. Mam vsak dojem, ze termin "nova ekonomika" se pouziva (mozna ne v ucebnicich) i v sirsim smyslu a oznacuje ekonomiku (tj. realne hospodarske a podnikatelske prostredi ci vyvojovou fazi) jejimz tezistem jsou informace, at jiz jako hlavni prostredek k dosahovani ekonomickych cilu, nebo jako predmet smeny. S internetovymi (dot, jak vy rikate)technologiemi to souvisi jen dost volne. > Fakticky zadna nova ekonomika neexistuje > ani na internetu - nezmenily se ani principy, > ani procesy, pouze se zmenila rychlost > a forma komunikace a s ni souvisejicich procesu > a to diky charakteru internetu. Aha, fakticky tedy neexistovala otrokarska agrarni spolecnost, industrialismus, apod. Principy a procesy byly tytez, jen stroje pracuji o neco rychleji nez otroci. Nase chapani stejneho a ruzneho se zrejme lisi natolik, ze bychom si ho museli nejprve dlouze vyjasnovat a to by bylo ponekud mimo tema konference. > Stredoveky jarmark i moderni eshop je > jedno a totez Dobra, zkuste tedy ridit eshop stejne jako jarmark. Jak zde nedavno pan Hlavenka napsal, jeste stesti, ze podnikatele nectou ucebnice ekonomie ;-) > U reklamy totiz nejde o to, jaka > je jeji fyzicka forma, ale jaka je jeji > ucinnost. Mohl byste nejak definovat, co to je ucinnost reklamy? Ze si jeden ze sta prijemcu koupi jedno auto? Ze jenom navstivi autosalon, kde ho musi dal presvedcovat obchodnik? Ze tech aut koupi deset? Ze zadne nekoupi, ale presvedci pritele, ktery si ho koupi za pet let pote? > Inzerenta v zasade nezajima, jakou > formu ma jeho inzerce, ale jaky prospech > mu prinese. Ano, ale ten prospech lze malokdy vyjadrit prostymi, vzajemne srovnatelnymi cisly. Mnohem casteji jde o rozdil kvality, ktera se pomeruje velmi obtizne. Jak pravi znama poucka, neuspech ma vzdy konkretni duvod, ale uspech se vetsinou zduvodnit nepodari. Plati to i pro reklamu. Pokud je opravdu ucinna a bezvadne funguje, nikdy nevite proc a nikdy to nepopisete vstupnimi parametry tak, aby se vam to podarilo presne stejne zopakovat. > Vzdy si u kazde reklamy musite > stanovit nebo vedet cilovou skupinu > ... > internet je reklamne stejne medium, > jako cokoliv jineho. Az na tu odlisnou cilovou skupinu a mnoho jinych veci. Internetovy zakaznik mysli jinak a chova se jinak. Vyzaduje jine zachazeni, obslouzit ho je jinak nakladne, jsou k tomu potreba jine technologie, jinak vzdelany personal, atd. atd. Pro nekoho jsou tyto odlisnosti vyhodne. Pro jineho mohou znamenat jen problemy navic. I to muze byt duvod, proc se nekterym podnikum internetova reklama nevyplati -- generuje poptavku, kterou dana firma neni schopna uspokojit. Nikoli zbozim, ale kvalitou a charakterem souvisejicich sluzeb. Zdravi, Marek Prokop * Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 29. 10. 2002, 20:39 CET