RE: kouzelny Internet?

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 28. 10. 2002, 17:55 CET


Adrian Haas [SMTP:adrian.haas@cinetik.cz] napsal:
> To by mne zajimalo, co na online prostredi
> funguje "trochu jinak"? To si myslelo hodne
> lidi, i hodne ekonomu a myslim, ze se z toho
> pred nejakymi dvemi lety dost slusne vylecili...

Myslim, ze smesujete dve ruzne veci -- velmi vseobecne 
ekonomicke zakonitosti na jedne strane se specifika konkretniho 
media na strane druhe. Ty nejzakladnejsi a nejobecnejsi 
ekonomicke zakonitosti plati asi i pro internetove podnikani, i 
kdyz bych nerekl, ze to je "zcela totez", jako pred internetem. 
Povsimnete si, ze i ti, kteri zduraznuji shody a popiraji 
rozdily, stale hovori o "nove ekonomice", cili latentne vlastne 
rozdily priznavaji. Ale budiz, financovani, rentabilita, trzni 
podily, atd. se na internetu chovaji velmi podobne az stejne, 
jako jinde.

Zcela jina kapitola jsou ale konkretni techniky rizeni, 
marketingu, logistiky, komunikace se zakazniky, atd. To jsou 
proste charakteristiky unikatni pro kazde medium, resp. obchodni 
kanal. Neco jineho je stredoveky jarmark ve meste, moderni 
obchod na hlavni tride, zasilkovy obchod a obchod po internetu. 
Ta prostredi se lisi velmi podstatne a jakekoli uvahy o tom, ze 
maji mnoho spolecneho jsou mozna hezke teorie, avsak s mizivym 
praktickym vyznamem.

Totez samozrejme plati i o reklamne. Kazde medium je jine. Prece 
nechcete tvrdit, ze vyvolavac na namesti, novinovy inzerat, 
billbord u dalnice, bannerova kampan na internetu a emailing se 
nicim nelisi a lze k nim pristupovat stejnym zpusobem.

Zdravi,

Marek Prokop



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 28. 10. 2002, 17:59 CET