Adrian Haas [SMTP:adrian.haas@cinetik.cz] napsal: > To by mne zajimalo, co na online prostredi > funguje "trochu jinak"? To si myslelo hodne > lidi, i hodne ekonomu a myslim, ze se z toho > pred nejakymi dvemi lety dost slusne vylecili... Myslim, ze smesujete dve ruzne veci -- velmi vseobecne ekonomicke zakonitosti na jedne strane se specifika konkretniho media na strane druhe. Ty nejzakladnejsi a nejobecnejsi ekonomicke zakonitosti plati asi i pro internetove podnikani, i kdyz bych nerekl, ze to je "zcela totez", jako pred internetem. Povsimnete si, ze i ti, kteri zduraznuji shody a popiraji rozdily, stale hovori o "nove ekonomice", cili latentne vlastne rozdily priznavaji. Ale budiz, financovani, rentabilita, trzni podily, atd. se na internetu chovaji velmi podobne az stejne, jako jinde. Zcela jina kapitola jsou ale konkretni techniky rizeni, marketingu, logistiky, komunikace se zakazniky, atd. To jsou proste charakteristiky unikatni pro kazde medium, resp. obchodni kanal. Neco jineho je stredoveky jarmark ve meste, moderni obchod na hlavni tride, zasilkovy obchod a obchod po internetu. Ta prostredi se lisi velmi podstatne a jakekoli uvahy o tom, ze maji mnoho spolecneho jsou mozna hezke teorie, avsak s mizivym praktickym vyznamem. Totez samozrejme plati i o reklamne. Kazde medium je jine. Prece nechcete tvrdit, ze vyvolavac na namesti, novinovy inzerat, billbord u dalnice, bannerova kampan na internetu a emailing se nicim nelisi a lze k nim pristupovat stejnym zpusobem. Zdravi, Marek Prokop
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 28. 10. 2002, 17:59 CET