Mozna proto, ze take nejsem titulovany ekonom (byt jsem se dostal mnohem dale nez je uvodni Ekonomie od Samuelsona :-), neni mi jasne, proc si myslite, ze to nejde vztahovat - v jakem smyslu je online prostredi vyjimecne - hlavne v dlouhem obdobi? Tvrdite tedy, ze na internetu je dlouhodobe udrzitelny stav, kdy jednotlive subjekty dosahuji jineho nez nuloveho ekonomickeho zisku? Prave internet mi prijde s malymi barierami vstupu jako blizsi dokonale konkurencnimu prostredi nez jina media. Jirka Lahvicka > -----Original Message----- > From: Martin Hosek [mailto:martin.hosek@tnsofres.cz] > Sent: Friday, October 25, 2002 11:33 AM > To: reklama@nawebu.cz > Subject: RE: kouzelny Internet? > > > Pane Lahvicko, byt nejsem titulovany ekonom, musim Vas jen > upozornit, ze to, > co rikate, je aplikovatelne na klasicke (ekonomicke) trhy. > Neni mozne to > vztahovat na online prostredi, protoze v nem funguje "vse" > trochu jinak. Pan > Samuelson by z Vas nicmene mel radost, byl jste asi pilny student. > > Martin Hosek > > > MgA. Martin D. Hošek > Taylor Nelson Sofres > Interactive & Telecommunications > Managing Director > ---------------------------------------------------------- > Tel: + 420 2 21 66 91 50 > Fax:+ 420 2 21 66 93 09 > Email: martin.hosek@tnsofres.cz > ICQ: 688 72 357 > www.tnsofres.cz, www.tnsinteractive.cz > > > -----Original Message----- > From: Jiri Lahvicka [mailto:Lahvicka@atlas-as.cz] > Sent: Friday, October 25, 2002 11:23 AM > To: reklama@nawebu.cz > Subject: RE: kouzelny Internet? > > > Doporucuju mi bud verit, ze v dlouhem obdobi je cena primarne urcena > naklady, nebo si precist nejakou ucebnici mikroekonomie :-) > Na trh, kde > jsou nizke naklady, vysoke ceny a vysoke zisky, proste prijde vice > subjektu, ktere budou vyrabet totez a ceny srazi, ekonomicky zisk tedy > bude konvergovat k nule. Naopak z trhu, kde vetsina ztraci, postupne > nektere subjekty odejdou, klesne nabidka, stoupne cena, > ekonomicky zisk > opet konverguje k nule. Vice uzivatelu internetu bude znamenat moznost > vytvaret stejne mnozstvi reklamni plochy levneji (nebo vetsi mnozstvi > reklamni plochy stejne draho), coz povede k vyssim ziskum a naslednemu > vynucenemu poklesu cen. Na trhu, kde jsou velmi nizke vstupni bariery, > proste neni mozne dlouhodobe udrzet ceny mimo uroven nakladu + > primereneho zisku. > > Jirka Lahvicka > > > -----Original Message----- > > From: Robert Nemec [mailto:nemec@robertnemec.com] > > Sent: Friday, October 25, 2002 11:13 AM > > To: reklama@nawebu.cz > > Subject: Re: kouzelny Internet? > > > > > > Jenze zakaznika nezajimaji nici naklady, ale hodnota pro nej. > > Proto se dnes > > vetsina veci vyrabi v Asii: delaji to v mamutim mnozstvi a > > jeste lacino. > > > > Kdyby vsichni mluvili anglicky, nema vetsina ceskych > content-provideru > > zadnou sanci. > > > > Mozna, ze v budoucnu se bude obsah produkovat na Tchaj-wanu a > > v Cesku se > > bude prodavat jednou pod znackou Atlas, podruhe Seznam a > > potreti Centrum. > > :-) > > > > Panove z dotycnych firem, zamyslete se, zda by to neslo > > udelat, nez Vas > > predbehnou Cinani. Ze tri tymu se stane jeden, obsah bude > > stejny, jenom bude > > jina znacka. :-) > > > > Rob > > www.robertnemec.com > > > > Posledni projekt: www.jaroslavsuchy.cz > > > > ----- Original Message ----- > > From: "Jiri Lahvicka" <Lahvicka@atlas-as.cz> > > To: <reklama@nawebu.cz> > > Sent: Friday, October 25, 2002 11:01 AM > > Subject: RE: kouzelny Internet? > > > > > > Pokud si matne pamatuju skolni ekonomii, tak rovnovazna cena na > > konkurencnim trhu je v dlouhem obdobi urcena primarne > naklady - zde na > > tvorbu reklamniho prostoru. Internetova reklama tedy stoji > > tolik, aby se > > z ni ti, co ji prodavaji, tak akorat uzivili. Pokud by slo kvalitni > > (tedy z velke casti vyprodany) reklamni prostor produkovat > > levneji, tak > > uz by na lukrativni trh prisly nove subjekty (servery) a > cenu srazily. > > Na druhou stranu, pokud poroste pocet lidi na internetu a udrzi se > > soucasny trend, ze poroste spise navstevnost jednotlivych > serveru nez > > pocet serveru, tak cena internetove reklamy umerne klesne a zvysi se > > jeji podil v mediamixu, pri zachovani soucasne (ne)ziskovosti > > provozovatelu serveru. > > > > Jirka Lahvicka > > > > Nahlednete ceskemu Internetu pod poklicku. http://www.lupa.cz > -------------------------------------------------------------- > ------------ > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ --- Příchozí zpráva neobsahuje viry. Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz). Verze: 6.0.406 / Virová báze: 229 - datum vydání: 21.10.2002 --- Odchozí zpráva neobsahuje viry. Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz). Verze: 6.0.406 / Virová báze: 229 - datum vydání: 21.10.2002
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 25. 10. 2002, 11:49 CEST