RE: kouzelny Internet?

From: Jiri Lahvicka (Lahvicka@atlas-as.cz)
Date: 25. 10. 2002, 11:49 CEST


Mozna proto, ze take nejsem titulovany ekonom (byt jsem se dostal mnohem dale nez je uvodni Ekonomie od Samuelsona :-), neni mi jasne, proc si myslite, ze to nejde vztahovat - v jakem smyslu je online prostredi vyjimecne - hlavne v dlouhem obdobi? Tvrdite tedy, ze na internetu je dlouhodobe udrzitelny stav, kdy jednotlive subjekty dosahuji jineho nez nuloveho ekonomickeho zisku? Prave internet mi prijde s malymi barierami vstupu jako blizsi dokonale konkurencnimu prostredi nez jina media.

Jirka Lahvicka

> -----Original Message-----
> From: Martin Hosek [mailto:martin.hosek@tnsofres.cz] 
> Sent: Friday, October 25, 2002 11:33 AM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: RE: kouzelny Internet?
> 
> 
> Pane Lahvicko, byt nejsem titulovany ekonom, musim Vas jen 
> upozornit, ze to,
> co rikate, je aplikovatelne na klasicke (ekonomicke) trhy. 
> Neni mozne to
> vztahovat na online prostredi, protoze v nem funguje "vse" 
> trochu jinak. Pan
> Samuelson by z Vas nicmene mel radost, byl jste asi pilny student.
> 
> Martin Hosek
> 
> 
> MgA. Martin D. Hošek
> Taylor Nelson Sofres
> Interactive & Telecommunications
> Managing Director
> ----------------------------------------------------------
> Tel: + 420 2 21 66 91 50
> Fax:+ 420 2 21 66 93 09
> Email: martin.hosek@tnsofres.cz
> ICQ: 688 72 357
> www.tnsofres.cz, www.tnsinteractive.cz
> 
> 
> -----Original Message-----
> From: Jiri Lahvicka [mailto:Lahvicka@atlas-as.cz]
> Sent: Friday, October 25, 2002 11:23 AM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: RE: kouzelny Internet?
> 
> 
> Doporucuju mi bud verit, ze v dlouhem obdobi je cena primarne urcena
> naklady, nebo si precist nejakou ucebnici mikroekonomie :-) 
> Na trh, kde
> jsou nizke naklady, vysoke ceny a vysoke zisky, proste prijde vice
> subjektu, ktere budou vyrabet totez a ceny srazi, ekonomicky zisk tedy
> bude konvergovat k nule. Naopak z trhu, kde vetsina ztraci, postupne
> nektere subjekty odejdou, klesne nabidka, stoupne cena, 
> ekonomicky zisk
> opet konverguje k nule. Vice uzivatelu internetu bude znamenat moznost
> vytvaret stejne mnozstvi reklamni plochy levneji (nebo vetsi mnozstvi
> reklamni plochy stejne draho), coz povede k vyssim ziskum a naslednemu
> vynucenemu poklesu cen. Na trhu, kde jsou velmi nizke vstupni bariery,
> proste neni mozne dlouhodobe udrzet ceny mimo uroven nakladu +
> primereneho zisku.
> 
> Jirka Lahvicka
> 
> > -----Original Message-----
> > From: Robert Nemec [mailto:nemec@robertnemec.com] 
> > Sent: Friday, October 25, 2002 11:13 AM
> > To: reklama@nawebu.cz
> > Subject: Re: kouzelny Internet?
> > 
> > 
> > Jenze zakaznika nezajimaji nici naklady, ale hodnota pro nej. 
> > Proto se dnes
> > vetsina veci vyrabi v Asii: delaji to v mamutim mnozstvi a 
> > jeste lacino.
> > 
> > Kdyby vsichni mluvili anglicky, nema vetsina ceskych 
> content-provideru
> > zadnou sanci.
> > 
> > Mozna, ze v budoucnu se bude obsah produkovat na Tchaj-wanu a 
> > v Cesku se
> > bude prodavat jednou pod znackou Atlas, podruhe Seznam a 
> > potreti Centrum.
> > :-)
> > 
> > Panove z dotycnych firem, zamyslete se, zda by to neslo 
> > udelat, nez Vas
> > predbehnou Cinani. Ze tri tymu se stane jeden, obsah bude 
> > stejny, jenom bude
> > jina znacka. :-)
> > 
> > Rob
> > www.robertnemec.com
> > 
> > Posledni projekt: www.jaroslavsuchy.cz
> > 
> > ----- Original Message -----
> > From: "Jiri Lahvicka" <Lahvicka@atlas-as.cz>
> > To: <reklama@nawebu.cz>
> > Sent: Friday, October 25, 2002 11:01 AM
> > Subject: RE: kouzelny Internet?
> > 
> > 
> > Pokud si matne pamatuju skolni ekonomii, tak rovnovazna cena na
> > konkurencnim trhu je v dlouhem obdobi urcena primarne 
> naklady - zde na
> > tvorbu reklamniho prostoru. Internetova reklama tedy stoji 
> > tolik, aby se
> > z ni ti, co ji prodavaji, tak akorat uzivili. Pokud by slo kvalitni
> > (tedy z velke casti vyprodany) reklamni prostor produkovat 
> > levneji, tak
> > uz by na lukrativni trh prisly nove subjekty (servery) a 
> cenu srazily.
> > Na druhou stranu, pokud poroste pocet lidi na internetu a udrzi se
> > soucasny trend, ze poroste spise navstevnost jednotlivych 
> serveru nez
> > pocet serveru, tak cena internetove reklamy umerne klesne a zvysi se
> > jeji podil v mediamixu, pri zachovani soucasne (ne)ziskovosti
> > provozovatelu serveru.
> > 
> > Jirka Lahvicka
> > 
> 
> Nahlednete ceskemu Internetu pod poklicku. http://www.lupa.cz
> --------------------------------------------------------------
> ------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
http://reklama.nawebu.cz/
---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.406 / Virová báze: 229 - datum vydání: 21.10.2002

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.406 / Virová báze: 229 - datum vydání: 21.10.2002
 



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 25. 10. 2002, 11:49 CEST