Pokud si matne pamatuju skolni ekonomii, tak rovnovazna cena na konkurencnim trhu je v dlouhem obdobi urcena primarne naklady - zde na tvorbu reklamniho prostoru. Internetova reklama tedy stoji tolik, aby se z ni ti, co ji prodavaji, tak akorat uzivili. Pokud by slo kvalitni (tedy z velke casti vyprodany) reklamni prostor produkovat levneji, tak uz by na lukrativni trh prisly nove subjekty (servery) a cenu srazily. Na druhou stranu, pokud poroste pocet lidi na internetu a udrzi se soucasny trend, ze poroste spise navstevnost jednotlivych serveru nez pocet serveru, tak cena internetove reklamy umerne klesne a zvysi se jeji podil v mediamixu, pri zachovani soucasne (ne)ziskovosti provozovatelu serveru. Jirka Lahvicka > -----Original Message----- > From: Robert Nemec [mailto:nemec@robertnemec.com] > Sent: Friday, October 25, 2002 10:33 AM > To: reklama@nawebu.cz > Subject: Re: kouzelny Internet? > > > Obavam se ze nerozumim srovnani velikosti reklamy, chcete > srovnavat velikost > reklamy v casopisech, novinach, v TV, v radiu, bilboardech s velikosti > reklamy na Internetu ? Jak ??? > > ZJEDNODUSIM_CISLA: MFD si precte 1 000 000 lidi, > celostrankovy inzerat stoji > 370 000 Kc a zabira 100 % plochy. Osloveni jednoho cloveka > stoji 0,37 Kc. > > INTERSTITIAL (abychom porovnavali cela plocha vs. cela plocha) na > zpravy.idnes.cz stoji 1 900 Kc za 1 000 Kc. Jedno shlednuti > me stoji 1,90 > Kc. I kdyby sla iDnes na polovinu, stale je to skoro trikrat > drazsi nez > stejna plocha v MFD (v prepoctu na osobu/zhlednuti - a to > nemluve o tom, ze > se to zobrazi treba jednomu cloveku vicekrat, cimz se cena > zvysuje; v MFD > zaplatim jednou a je jedno, kolikrat se clovek na tu reklamu podiva). > > PODOBNE by sel porovnavat banner (2 % plochy obrazovky) s inzeratem o > velikosti 2500 mm2 (vychazi mi hypoteticky 0,0083 Kc za > jednoho cloveka > :-)). > > Nekomu se muze zdat internetova reklama draha, nekomu to tak > neprijde, v > kazdem pripade z klasickych media typu patri k nejlevnejsim. > nehlede na > vymozenosti, ktere oproti jinym medium takova reklama nabizi. > Vyhody jsou > nasnade. Bohuzel se tyto vyhody stale jeste nedari uplne dobre prodat > zadavatelum tak, aby si Internet z celkoveho reklamniho > kolace ukrojil vice > nez usmolene jedno procento( tusim ze letos by to melo byt > cca 1,1-1,2%). > > KDYZ chce prijit na trh novy produkt, musi zakonite nabidnout > neco navic. > :-) Jinak nema sanci (pokud neni extra levny). > > Rob > www.robertnemec.com > > Posledni projekt: www.jaroslavsuchy.cz
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 25. 10. 2002, 11:01 CEST