RE: kouzelny Internet?

From: Jiri Lahvicka (Lahvicka@atlas-as.cz)
Date: 25. 10. 2002, 11:01 CEST


Pokud si matne pamatuju skolni ekonomii, tak rovnovazna cena na
konkurencnim trhu je v dlouhem obdobi urcena primarne naklady - zde na
tvorbu reklamniho prostoru. Internetova reklama tedy stoji tolik, aby se
z ni ti, co ji prodavaji, tak akorat uzivili. Pokud by slo kvalitni
(tedy z velke casti vyprodany) reklamni prostor produkovat levneji, tak
uz by na lukrativni trh prisly nove subjekty (servery) a cenu srazily.
Na druhou stranu, pokud poroste pocet lidi na internetu a udrzi se
soucasny trend, ze poroste spise navstevnost jednotlivych serveru nez
pocet serveru, tak cena internetove reklamy umerne klesne a zvysi se
jeji podil v mediamixu, pri zachovani soucasne (ne)ziskovosti
provozovatelu serveru.

Jirka Lahvicka


> -----Original Message-----
> From: Robert Nemec [mailto:nemec@robertnemec.com] 
> Sent: Friday, October 25, 2002 10:33 AM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Re: kouzelny Internet?
> 
> 
> Obavam se ze nerozumim srovnani velikosti reklamy, chcete 
> srovnavat velikost
> reklamy v casopisech, novinach, v TV, v radiu, bilboardech s velikosti
> reklamy na Internetu ? Jak ???
> 
> ZJEDNODUSIM_CISLA: MFD si precte 1 000 000 lidi, 
> celostrankovy inzerat stoji
> 370 000 Kc a zabira 100 % plochy. Osloveni jednoho cloveka 
> stoji 0,37 Kc.
> 
> INTERSTITIAL (abychom porovnavali cela plocha vs. cela plocha) na
> zpravy.idnes.cz stoji 1 900 Kc za 1 000 Kc. Jedno shlednuti 
> me stoji 1,90
> Kc. I kdyby sla iDnes na polovinu, stale je to skoro trikrat 
> drazsi nez
> stejna plocha v MFD (v prepoctu na osobu/zhlednuti - a to 
> nemluve o tom, ze
> se to zobrazi treba jednomu cloveku vicekrat, cimz se cena 
> zvysuje; v MFD
> zaplatim jednou a je jedno, kolikrat se clovek na tu reklamu podiva).
> 
> PODOBNE by sel porovnavat banner (2 % plochy obrazovky) s inzeratem o
> velikosti 2500 mm2 (vychazi mi hypoteticky 0,0083 Kc za 
> jednoho cloveka
> :-)).
> 
> Nekomu se muze zdat internetova reklama draha, nekomu to tak 
> neprijde, v
> kazdem pripade z klasickych media typu patri k nejlevnejsim. 
> nehlede na
> vymozenosti, ktere oproti jinym medium takova reklama nabizi. 
> Vyhody jsou
> nasnade. Bohuzel se tyto vyhody stale jeste nedari uplne dobre prodat
> zadavatelum tak, aby si Internet z celkoveho reklamniho 
> kolace ukrojil vice
> nez usmolene jedno procento( tusim ze letos by to melo byt 
> cca 1,1-1,2%).
> 
> KDYZ chce prijit na trh novy produkt, musi zakonite nabidnout 
> neco navic.
> :-) Jinak nema sanci (pokud neni extra levny).
> 
> Rob
> www.robertnemec.com
> 
> Posledni projekt: www.jaroslavsuchy.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 25. 10. 2002, 11:01 CEST