RE: Re[2]: stop vymenne reklame v obchodech

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 30. 06. 2002, 17:11 CEST


Radek [SMTP:konferencecz@marteen.cz] napsal:
> pokud si dám tu práci a ve výměnném systému
> zakážu veškeré komerční bannery, tak by ten
> záporný efekt neměl být až tak významný

Pokud vam potencialni zakaznik pres banner odejde, tak proste 
odejde. Teoreticky bude lepsi, kdyz odejde nekam jinam nez ke 
konkurenci, ale nic moc to nemeni na tom, ze je pryc :-) 
Neprecenujte schopnost bezneho uzivatele vratit se zpet, nebo 
vas obchod znovu nalezt.

> Když je navíc ten obchod poměrně malý
> a neznámý, tak je (pokud pomineme možnost
> placené inzerce jinde) výměnná reklama cestou
> jak o něm dát vědět zákazníkům.

To jiste ano, ale ja se vzdy ridim pravidlem *nejprve* 
maximalizovat conversion rate a *pak* teprve podporit 
navstevnost. Pokud se nemylim v tom, ze bannery conversion rate 
snizuji, pak je pouziti vymenneho systemu cesta presne opacna.

Predstavte si, ze mate CR 5% a pritomnost banneru vam ho snizi 
na 4%. Aby se ubytek vykompenzoval, musely by vam bannery zvysit 
navstevnost o 25%. Je to pravdepodobne?

Mate-li navic maly obchod, asi prodavate neco specifickeho a pak 
jsou pro vas mnohem lepsim zdrojem vyhledavace a vymeny odkazu, 
protoze ty vam budou generovat navstevnost s mnohem lepsim 
cilenim nez vymenna reklama.

> Potom tedy, ale převážná většina provozovatelů
> různých internetových obchodů má své obchody
> navržené špatně, ...

Ano. Proto take mohou existovat na trhu subjekty, ktere nabizeji 
upravy a doporuceni vedouci ke garantovanemu zlepseni vysledku 
e-shopu :-)

Zdravi,

Marek Prokop
* Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 30. 06. 2002, 17:13 CEST