Re: Neco.cz aneb rozuzleni pripadu?

From: Hlavenka Jiri (jiri.hlavenka@cpress.cz)
Date: 30. 05. 2002, 16:41 CEST


Jen bych dodal, že je to oblast, kde rozdíly jsou skutečně jemné a rozhodně
nelze používat argumenty "tak se tedy podívejte na Volkswagen".
Pokud se tady používalo slovo "Léčiva, s.r.o.": je to obecné slovo, firma
vznikla transformací ze státního podniku (jestli se nepletu), už tento název
"nešlo nepovolit", ale dnes by zřejmě úřad pro ochranu duševního vlastnictví
zřejmě (můj názor, úřad může mít jiný) už podobný název nepovolil chránit
ochrannou známkou.
Rozdíl mezi Volkswagenem a Bílým zbožím je ten, že zatímco když chci hledat
někde auto, hledám auto nebo konkrétní značku (výrobce), a tím může být
Volkswagen. Soudný člověk, pokud hledá něco o autech obecně nebo i o
konkrétním modelu (nepocházejícím od VW), zcela jistě NEHLEDÁ slovo
Volkswagen.
Ale pokud někde hledám, například v obchodě s rozsáhlým sortimentem, pračku
či ledničku, hledám tento "odkaz" (ceduli), nebo se prodavačky zeptám, kde
mají bílé zboží.  Proto mě urputné bránění názvu Bílé zboží - pokud jste si
takto přímo "vyžádal" můj názor - připadá trochu divné, podobně jako
kdybychom my chtěli zakazovat jiným, aby si do názvu svého časopisu o
počítačích dávali slovo "Computer", protože náš časopis o computerech se tak
jmenuje. Rovněž za zcestný argument považuji to, že zakazujete ostatním
používat spojení "bílé zboží" (budete chtít strhnout i ty cedule v
supermarketech), "protože se tak jmenujete", jak sám říkáte. V Pelhřimově
sídlí agentura a ta se jmenuje, věřte nebo nevěřte, "Dobrý den!". To mám
kvůli ní teď všechny lidi zdravit "Nazdar!"?


----- Original Message -----
From: "Jiri Lahvicka" <Lahvicka@atlas-as.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Thursday, May 30, 2002 4:13 PM
Subject: RE: Neco.cz aneb rozuzleni pripadu?


Pokud se nepletu, tak jste vaše ochranné známka nezní "bílé zboží", ne?
Jak jste dospel k tomu, ze v titluku odkazu ma byt nazev firmy? Podle me v
titulku odkazu (stejne jako v URL i popisu) maji byt relevantni nejcasteji
hledana klicova slova. Pokud lide, kteri chteji nakoupit bile zbozi,
nejcasteji hledaji vyraz "bile zbozi" nebo nejakou jeho cast, musel by byt
provozovatel stranek idiot, kdyby jako titulek stranky do vyhledavace nedal
"bile zbozi". Podobne naprosto logicky da "bilezbozi" nebo "bile-zbozi" do
domeny.
Jirka Lahvicka, lahvicka@atlas-as.cz
Atlas.cz



> -----Original Message-----
> From: Ondrej Fryc - bilezbozi.cz s.r.o.
> [mailto:ondrej.fryc@bilezbozi.cz]
> Sent: Thursday, May 30, 2002 3:58 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Re: Neco.cz aneb rozuzleni pripadu?
>
>
> Dobrá tedy. Kdyz uz me tedy vyzyvate verejne, odpovim take
> verejne, a mozna to s touto
> konferenci i trochu souvisi. Ackoli vetsina katalogu odkazy
> jiz alespon trochu upravila,
> podivejte se treba sem:
>
> http://search.quick.cz/ftxt_katalog.asp?ftxt_query=b%EDl%E9+zb
> o%9E%ED&typ=2
>
> Zajimave, ne? Zadne firmy "Bile-zbozi.com s.r.o." ani "Bile
> Zbozi Ostrava" neexistují.
> Ostravák měl dokonce i logo "bile zbozi" na svem serveru
> bilezbozi.com - po doruceni zaloby
> jej nahradil jej logem "bily svet".
>
> Pokud pomineme dalsi skutecnosti (jako ze nam Ostravak
> skutecne stahnul databazi zbozi),
> oba dva podnikatele se proste vydavaji za nas. Nechapu, proc
> by jinak zadavali odkazy i na
> sebe (A-Audio nebo Bily Svet) i zamenitelne s nami (Bile
> zbozi). V titulku odkazu by mel byt
> nazev firmy, ne?
>
> Argument, ze jsme si meli zaregistrovat vsechny podobne
> odkazy je dosti nesmyslny. To
> bychom si museli registrovat nejenom ".com" (coz uznavam byla
> chyba), ale i biz, info, au,
> vu, tv a desitky dalsich i s pomlckou i bez pomlcky. Od toho
> mame institut ochrannych
> znamek - nam je jedno, jestli si pro zakazniky z Tuvalu
> otevre nekdo e-shop bilezbozi.tv ...
> ale pro ceske zakazniky to udelat nesmi, protoze je to
> zamenitelne s nasi ochrannou znamkou.
> Proto ochranne znamky take existuji. Ochrannou znamku mame,
> opakuji uz podesate, proto,
> ze se tak JMENUJEME, nikoli, ze prodavame bile zbozi. Bile
> zbozi prodava i spousta nasich
> jinych konkurentu - namatkou obchodni dum, korunka, eva
> atd... to je uplne normalni. Nikdo
> z nasich serioznich konkurentu vsak nerika, "Jsme firma Bile Zbozi".
>
> Dovedete si predstavit, co by se stalo, kdyby v realnem svete
> nekdo zacal prodavat léky jako
> firma "Léčiva, s.r.o"? Dovedete si představit, že by někdo
> prodával auta s názvem Volks-
> Wagen?
>
> Ondrej Fryc

--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:24 CEST