Zcela souhlasím s p. Hlavenkou. My jsme požádali o registraci Seznamka.cz, ale nemůžeme nikomu bránit v používání Seznamky v čemkoli a kdekoli. Obsadili jsme sice pro jistotu Seznam.SE a Seznamte.SE a dokoupili Rande.cz, ale stejně v určitých oblastech doplácíme(*) na naše obecné jméno. Je to daň za všechny výhody, které taková obecná doména přináší. Jiří Pallas www.Seznamka.cz * obtěžuje nás policie kvůli tel. číslům vloženým na jiné seznamky. U nás je vše cenzurováno. -----Original Message----- From: Hlavenka Jiri [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz] Sent: Thursday, May 30, 2002 4:41 PM To: reklama@nawebu.cz Subject: Re: Neco.cz aneb rozuzleni pripadu? Jen bych dodal, že je to oblast, kde rozdíly jsou skutečně jemné a rozhodně nelze používat argumenty "tak se tedy podívejte na Volkswagen". Pokud se tady používalo slovo "Léčiva, s.r.o.": je to obecné slovo, firma vznikla transformací ze státního podniku (jestli se nepletu), už tento název "nešlo nepovolit", ale dnes by zřejmě úřad pro ochranu duševního vlastnictví zřejmě (můj názor, úřad může mít jiný) už podobný název nepovolil chránit ochrannou známkou. Rozdíl mezi Volkswagenem a Bílým zbožím je ten, že zatímco když chci hledat někde auto, hledám auto nebo konkrétní značku (výrobce), a tím může být Volkswagen. Soudný člověk, pokud hledá něco o autech obecně nebo i o konkrétním modelu (nepocházejícím od VW), zcela jistě NEHLEDÁ slovo Volkswagen. Ale pokud někde hledám, například v obchodě s rozsáhlým sortimentem, pračku či ledničku, hledám tento "odkaz" (ceduli), nebo se prodavačky zeptám, kde mají bílé zboží. Proto mě urputné bránění názvu Bílé zboží - pokud jste si takto přímo "vyžádal" můj názor - připadá trochu divné, podobně jako kdybychom my chtěli zakazovat jiným, aby si do názvu svého časopisu o počítačích dávali slovo "Computer", protože náš časopis o computerech se tak jmenuje. Rovněž za zcestný argument považuji to, že zakazujete ostatním používat spojení "bílé zboží" (budete chtít strhnout i ty cedule v supermarketech), "protože se tak jmenujete", jak sám říkáte. V Pelhřimově sídlí agentura a ta se jmenuje, věřte nebo nevěřte, "Dobrý den!". To mám kvůli ní teď všechny lidi zdravit "Nazdar!"? ----- Original Message ----- From: "Jiri Lahvicka" <Lahvicka@atlas-as.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Thursday, May 30, 2002 4:13 PM Subject: RE: Neco.cz aneb rozuzleni pripadu? Pokud se nepletu, tak jste vaše ochranné známka nezní "bílé zboží", ne? Jak jste dospel k tomu, ze v titluku odkazu ma byt nazev firmy? Podle me v titulku odkazu (stejne jako v URL i popisu) maji byt relevantni nejcasteji hledana klicova slova. Pokud lide, kteri chteji nakoupit bile zbozi, nejcasteji hledaji vyraz "bile zbozi" nebo nejakou jeho cast, musel by byt provozovatel stranek idiot, kdyby jako titulek stranky do vyhledavace nedal "bile zbozi". Podobne naprosto logicky da "bilezbozi" nebo "bile-zbozi" do domeny. Jirka Lahvicka, lahvicka@atlas-as.cz Atlas.cz > -----Original Message----- > From: Ondrej Fryc - bilezbozi.cz s.r.o. > [mailto:ondrej.fryc@bilezbozi.cz] > Sent: Thursday, May 30, 2002 3:58 PM > To: reklama@nawebu.cz > Subject: Re: Neco.cz aneb rozuzleni pripadu? > > > Dobrá tedy. Kdyz uz me tedy vyzyvate verejne, odpovim take > verejne, a mozna to s touto > konferenci i trochu souvisi. Ackoli vetsina katalogu odkazy > jiz alespon trochu upravila, > podivejte se treba sem: > > http://search.quick.cz/ftxt_katalog.asp?ftxt_query=b%EDl%E9+zb > o%9E%ED&typ=2 > > Zajimave, ne? Zadne firmy "Bile-zbozi.com s.r.o." ani "Bile > Zbozi Ostrava" neexistují. > Ostravák měl dokonce i logo "bile zbozi" na svem serveru > bilezbozi.com - po doruceni zaloby > jej nahradil jej logem "bily svet". > > Pokud pomineme dalsi skutecnosti (jako ze nam Ostravak > skutecne stahnul databazi zbozi), > oba dva podnikatele se proste vydavaji za nas. Nechapu, proc > by jinak zadavali odkazy i na > sebe (A-Audio nebo Bily Svet) i zamenitelne s nami (Bile > zbozi). V titulku odkazu by mel byt > nazev firmy, ne? > > Argument, ze jsme si meli zaregistrovat vsechny podobne > odkazy je dosti nesmyslny. To > bychom si museli registrovat nejenom ".com" (coz uznavam byla > chyba), ale i biz, info, au, > vu, tv a desitky dalsich i s pomlckou i bez pomlcky. Od toho > mame institut ochrannych > znamek - nam je jedno, jestli si pro zakazniky z Tuvalu > otevre nekdo e-shop bilezbozi.tv ... > ale pro ceske zakazniky to udelat nesmi, protoze je to > zamenitelne s nasi ochrannou znamkou. > Proto ochranne znamky take existuji. Ochrannou znamku mame, > opakuji uz podesate, proto, > ze se tak JMENUJEME, nikoli, ze prodavame bile zbozi. Bile > zbozi prodava i spousta nasich > jinych konkurentu - namatkou obchodni dum, korunka, eva > atd... to je uplne normalni. Nikdo > z nasich serioznich konkurentu vsak nerika, "Jsme firma Bile Zbozi". > > Dovedete si predstavit, co by se stalo, kdyby v realnem svete > nekdo zacal prodavat léky jako > firma "Léčiva, s.r.o"? Dovedete si představit, že by někdo > prodával auta s názvem Volks- > Wagen? > > Ondrej Fryc -------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ -------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:24 CEST