OT : Maji to vubec zapotrebi?! Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu

From: suk@centrum.cz
Date: 29. 03. 2002, 23:38 CET


Kdyz uz jsme u tech vymennych reklam - vypozoroval jsem, ze vselijake
"figle", jak obejit pravidla (pripadne vubec neobchazet, ale rovnou je
porusit) hledaji hlavne Ti "velci" = myslim, ze nedavno se zde v podobnem
duchu probirala server blabla (? - nevim, jestli primo porusoval pravidla,
ale minimalne hledal neustale nejake "klicky" na co nejvyssi ziskani
impresi) , ted to je napr. na redboxu - zkuste zadat nejakou neexistujici
stranku :
http://web.redbox.cz/ahoj/ahoj.html
- neni to rovnou poruseni pravidel Billboardu? (myslim, ze pan Matula je tu
take pritomen, jiste to potvrdi, nebo vyvrati, ale myslim, ze na strance bez
obsahu, a navic, ktera je rovnou presmerovana by nejspis bannery byt nemeli,
ne? :-)
(jako dalsi priklady jiste mohou poslouzit napr. www.tiscali.cz/ahoj - ci
zkuste podobne stranky (ktere nejspis nebudou existovat - vzdy je tam text s
upozornenim, ze stranka nebyla nalezena, ale samozrejme nechybi banner),
www.quick.cz/ahoj2, atd atd... nekteri to maji vyreseno "okate" (viz
redbox), jinde je to vyreseno "salamounsky" - jako hyperlink. - svetlou
vyjimkou je snad jedine seznam...

Ale hlavni otazka zni? - maji to vubec tyto velke servery zapotrebi? Kolik
to muze byt impresi, ktere jim to prinese?
Opravdu je tolik "nahodnych" pristupu na neexistujici stranky, ze se
serverum (portalum) toto vyplati? A co na to provozovatele vymennych
systemu? Radeji primhouri oko nad pripadnym porusovanim pravidel, nez aby
"nekdo velky" presel ke konkurenci?

Preji prijemny den a krasne proziti Velikonocnich svatku...
SuK





----- Original Message -----
From: "Tomas Hervert" <hervert@xprojekt.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Friday, March 29, 2002 11:10 AM
Subject: FW: Vymenna reklama vs. vymena odkazu


>
> Zdravim vespolek,
>
> sleduji tuhle debatu se zaujetim jiz od vcerejska...
>
> nevim ceho se tady snazis Jirko (Pallasi) dosahnout, jestli mas nejaky
> psychicky problem
> s nami tak ho prosim neventiluj v konferenci, protoze nemam pocit zebychom
> ti nekdy nejak
> uskodili ci te snad pomlouvali. NIKDY jsme od Vas NIC neokopirovali a ani
to
> nemame v planu.
>
> Myslis ze mas patent na seznamku a bazary ??? podle meho nazoru nikoliv.
> Nikdo ti neupira ze
> jste v soucasne dobe pravdepodobne nejuspesnejsi firma podnikajici v tomto
> druhu zabavy, ale tvuj
> nazor o zrcadleni odmitam akceptovat... jen pro upresneni dodavam ze v
> dobach kdy jsme rozjizdeli
> prvni verzi inzertniho systemu tak na domene bazar.cz nebezelo vubec nic a
> dokonce jsme Vam
> posilali mail ve kterem jsme vas zadali jestli tu domenu neprodavate kdyz
ji
> na nic nepouzivate....
> Jen pro doplneni navstevnost bazar.cz mel v dobe fuze s CP o 200 000 PW
> mesicne mene nez
> Xbazar.cz a domena rande.cz byla prozmenu nase a prodali jsme ji Vam,
> protoze jsme se nechteli
> poustet do podobneho projektu.
>
> K tomu jestli je www.xpoint.cz kopii www.xko.cz se snad ani nebudu
> vyjadrovat a necham to
> na posouzeni kazdeho jedince, protoze nemam silu ani chut ztracet cas nad
> takovymito debatami
> a pujdu delat radeji neco produktivniho...
>
> Byl bych velmi rad aby jsi se o nas prestel vyjadrovat timto zpusobem,
> protoze
> to ze jste uspesnejsi neni dene tim ze jste technologicky lepsi ale tim ze
> mate
> a) lepsi domeny b) nalil jsi do toho mnoho penez coz jsme si my ve skole
> nemohli dovolit ani
> z desetiny... Priznam se ze jsem celkem hrdej na to jak se nam to podarilo
> udelat s minimalnimi
> investicemi bez jednoho jedineho zamestnance na fulltime narozdil od
brigady
> lidi kteri sedeli ve strixu.
>
> Toliko vse, omlouvam se zde pritomnym za mail lktery by se zde asi ani
nemel
> objevit a zadam
> tim Jirku Pallase at se laskave obraci primo na me jestli ma nejaky
dusevni
> problem..
>
>
> Preji vsem hezky den a svatky a tak...
>
>
> Tomas Hervert
>
>
>
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hlavenka Jiri [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz]
> Sent: Friday, March 29, 2002 9:01 AM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
>
>
> Ale pane Pallasi, tolik nenávisti a spíny v jednom mailu. Proc ta slova
> "slepice po flusu" ci "spolcil s partickou" atd.? Je vás to dustojné,
> dospelého cloveka s takovou reputací z minulosti?
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Jiri Pallas" <jiri@pallas.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Friday, March 29, 2002 8:55 AM
> Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
>
>
> Setrete slovy pane Suku. Mimo Seznamky mame take Bazary a Byty po kterych
> jde pan Hlavenka jako slepice po flusu. Pokud to nesledujete, tak se
spolcil
> se partickou, ktery provozuje jakousi zrcadlovou kopii vseho co delame my
s
> vyjimkou jejich vlajkove lodi, ktera pro zmenu kopiruje xko vcetne jmena.
To
> ze se jejich navstevnost od zahajeni spoluprace s CP a integrovani do Zive
a
> Mobilmanie zmensuje je pouze vyrazem toho, ze kdyz dva delaji totez neni
> totez.
> Mimo to vas chci upozornit, ze jsem myslici clovek, ktery ma obcas potrebu
> vyjadrit vlastni nazory. To co jsem v teto diskusi psal muze shledavat
> paranoinim pouze paranoik.
> Mimo to panu Hlavenkovi pouze nahravate na smec. Vyuziti pristupu k  datum
> probiha uplne jinak nez honenim nejake baby s lednickou.
>
> Jiri Pallas
> www.Seznamka.cz
> www.Rande.cz
> www.Bazar.cz
> www.Byty.cz
> www.Antikvariat.cz
> www.BlaBla.cz
> www.Nacerno.cz
> http://auto.bazar.cz
> http://mobil.bazar.cz
> http://pc.bazar.cz
> http://cd.bazar.cz
> http://zbrane.bazar.cz
> http://zvirata.bazar.cz
> http://chat.seznamka.cz
>
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: <suk@centrum.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Friday, March 29, 2002 1:29 AM
> Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
>
>
> > Pane Hlavenko,
> > dovolim si nesouhlasit :
> > 1) vyuzitelnost tech dat muze byt napr. - budete mit zajem (pripadne Vas
> > oslovi nejaky financne silny partner) pro ovladnuti trhu s bilym zbozim
> (viz
> > muj minuly prispevek) - vy budete mit data o pani Novakove, ktera si u
Vas
> > koupila knizku a zjistite, ze ta sama pani Novakova si minuly tyden
> > brouzdala po nejakem shopu a prohlizela si lednicku - myslite, ze je to
> > nevyuzitelna informace?? :-) (stejny pripad lze vztahovat napr. na
prodej
> > letenek, zajezdu, sportovnich potreb atd...)
> > 2) nemyslim si, ze portaly maji v tomto smeru lepsi moznosti nez vymenne
> > systemy (velke vymenne systemy :-) - ty totiz vetsinou "sdruzuji" i
> > portaly - at tak ci tak - obcas oba hlavni hrace na nasem malinkem trhu
> > pouzivaji vsechny nase portaly = myslim, ze mate mnohem vice dat (= a
tim
> > padem i sirsi obsah srovnani)
> > 3) ohledne racionalite a iracionalite - viz bod c.1 - ano, pokud bude
mit
> > pan Hlavenka dostatecny kapital (silneho partnera) a bude chtit
ovladnout
> > nejaky "hodne vyhodnou" cast trhu (prodej napr. jiz zminovaneho bileho
> > zbozi) - tak me, jako provozovateli shopu to jiste MUZE uskodit
(nebavime
> se
> > zde o seznamce, tak ma z Vas asi pan Pallas opravdu paranoiu vice nez
> > zrejmou - ale to asi bude vice vec osobni, ze? :-)
> > Preji prijemny den a Vesele Velikonoce :-)
> > SuK
> >
> > ----- Original Message -----
> > From: "Hlavenka Jiri" <jiri.hlavenka@cpress.cz>
> > To: <reklama@nawebu.cz>
> > Sent: Thursday, March 28, 2002 11:53 AM
> > Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
> >
> >
> > > Technicky to mozné je - technicky je jiste mozné postavit lod velkou
> jako
> > > vez a letet s ní k Jupiteru. Nedeláme to, protoze máme jiné veci na
> práci,
> > > predevsím slouzit nasim uzivatelum. Myslím, ze se zde stejne jako Jirí
> > > Pallas opájíte technickými moznostmi Internetu, jenomze pravý svet (i
> > > byznys) je úplne jinde. Je tu predevsím nekolik vecí:
> > >
> > > a) udané moznosti jsou financne nárocné. Nevím, zda jste databázista
> (pan
> > > Pallas je a je výborný, proto me práve jeho pripomínky zarázejí! Moc
> dobre
> > > ví, jak to je nárocné, a nemusí se skromne skrývat za humanitní
vzdelání
> > > :-), ale delat kombinaci nekolika databází, z nichz jedna má stovky
> > miliónu
> > > záznamu a dalsí milióny az desítky miliónu, na ruzné vzájemné
pruniky...
> > > brrr. Tohle jsou výdaje v miliónech korun na zelezo i software.
> > >
> > > b) i kdybychom tento data mining provedli, tak se dozvíme veci s
> naprosto
> > > MIZIVOU komercní vyuzitelností. Zjistíme napríklad, ze si Jana
Nováková
> z
> > > Tábora u nás koupila knihu "Spice Girls po dvaceti letech" A SOUCASNE
> byl
> > > clovek se stejnou IP adresou vcera na seznamce a prosel si 6 inzerátu,
z
> > > toho u peti strávil 3 sekundy a u sestého minutu. Pak jeste byla vcera
> > > jednom na Seznamu, kde si otevrela mailovou schránku.
> > > Proste výsledkem by byly záznamy TOHOTO druhu: desetitisíce ci
statisíce
> > > takovýchto kombinací, JEDNOTLIVÝCH záznamu. To je komercne zcela
> > > nevyuzitelné, protoze jde o desetitisíce zcela odlisných jednotlivých
> > > záznamu, na které je nemozné napasovat nejaké vzorce typu "a techto 50
> 000
> > > lidí oslovím tak a tak, protoze mají chut si koupit to a to". Je to
> > > nezaskatulkovatelné podle jasných kritérií.
> > >
> > > c) Internet jeste bohuzel poskytuje hodne "rozostrené a casem se stále
> > více
> > > rozostrující" záznamy. Lidé mení providery, preinstalovávají a mení
> > > pocítace, mení svoje IP, jsou za firewally, pak zase nejsou za
> firewally,
> > > mazou si cookie atd. Nedostanete se tak na vysoké procento exaktnosti
> > > zacílení a stále se to v prubehu casu "rozjízdí". Po roce je vám 80%
> > > nasbíraných údaju k nicemu.
> > >
> > >
> > > Jeste bych k tomu dodal: nikdo jiný nez portály nemá lepsí výchozí
> pozici
> > > pro takovéto stítkování a "pronásledování" jednotlivých uzivatelu,
> protoze
> > > portály agregují vsechny sluzby u sebe, lidé jsou u nich registrovaní
na
> > > freemailech a jinde, a zejména, presnost cílení je pro ne klícová
kvuli
> > > reklame. Kdyby DOKÁZALI cílit podle socioprofesních profilu svých
> > uzivatelu,
> > > prodají nekolikanásobne více inzerce nez nyní, tedy je to pro ne v
> > podstate
> > > otázka bytí a nebytí. Jenomze to NEDOKÁZOU, nedokáze to ani Yahoo ci
> MSN,
> > > nedokáze to Atlas, ne dostatecne. cílení reklamy je porád neco jako
> > strelba
> > > brokovnicí na 200 m vzdáleného vrabce. Jeden brok se mozná trefí, ale
99
> > > dalsích se vyplýtvá.
> > >
> > > (Jeste záverem k té racionalite a iracionalite podnikání. Zde mají
> > predevsím
> > > padat otázky jako "a uskodí me, kdyz bude Hlavenka vedet, ze ten, kdo
> byl
> > > vcera na Seznamce, si u nej koupil cédécko?". Jenomze to zde nepadá -
> zato
> > > paranoida vládne. Stací, ze je nejaká mizivá sance, ze bych se to
> dozvedel
> > > (ó jaká hruza!) a je to duvod k nespolupracování).
> > >
> > > ----- Original Message -----
> > > From: "Miroslav Kucera" <miroslav.kucera@mobilmedia.cz>
> > > To: <reklama@nawebu.cz>
> > > Sent: Thursday, March 28, 2002 11:22 AM
> > > Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
> > >
> > >
> > > > Sam ujrcite vice, ze neni problem "data" sparovat,
> > > > treba po registraci na Vltave. Pak krome obligatnich
> > > > udaju jako IP, system atd. take vite, kdo se jak jmenuje,
> > > > kde bydli, co tento clovek nakupuje, jake stranky si prohlizi a
nemusi
> > > > to byt ani vase weby, staci, kdyz je tam vas reklamni system.
> > > > To mel zrejme pan Pallas na mysli - u BB toto moc nehrozi,
> > > > protoze neprovozuje zadne jine webove stranky.
> > > >
> > > > " i kdybychom delali nejaké rozsáhlé analýzy logu systému (coz
> nedeláme,
> > > > | na to proste není cas, aby se s tím vubec nekdo patlal a
programoval
> > to,
> > > > jde
> > > > | o deset miliónu záznamu denne!), "
> > > >
> > > > Jde o deset milionu zaznamu denne. Ale to prece neni duvod,
> > > > proc byste to nemohli delat. Staci si vypichnout konkretniho
> > > > cloveka, a hle - uz misto deseti milionu zaznamu denne tu mame
> > > > nekolik malo zaznamu od konkrezniho cloveka a nerikejte, ze je to
> > slozite
> > > :)
> > > >
> > > > S pratelskym pozdravem
> > > > Miroslav Kucera, odborny redaktor
> > > > [ miroslav.kucera@mobilmedia.cz ]
> > > >
> > > >
> > > > ----- Original Message -----
> > > > From: "Hlavenka Jiri" <jiri.hlavenka@cpress.cz>
> > > > To: <reklama@nawebu.cz>
> > > > Sent: Thursday, March 28, 2002 11:02 AM
> > > > Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
> > > >
> > > >
> > > > | Aha, tak prominte. Pod pojmem "kompletní informace o uzivatelích"
si
> > > > | SKUTECNE predstavuji neco jiného, nez jaký má operacní systém. Já
> mám
> > > > | napríklad místo operacního systému mozek, mám jméno a príjmení,
> nekde
> > > > | pracuji, bydlím, mám nákupní zvyky a podobne. Vasi uzivatelé se
> zrejme
> > > > | vyznacují IP adresou telecomu nebo tiscali a pouzívají Windows 98
> nebo
> > > 95;
> > > > | takze i kdybychom delali nejaké rozsáhlé analýzy logu systému (coz
> > > > nedeláme,
> > > > | na to proste není cas, aby se s tím vubec nekdo patlal a
programoval
> > to,
> > > > jde
> > > > | o deset miliónu záznamu denne!), tak bychom v dusledku vedeli
nejaká
> > > > | statistická císla, která stejne tak známe z iDotu: tolik a tolik
> > procent
> > > > | lidí je od toho a toho providera, tolik má taková Windows a tolik
> zase
> > > > jiná.
> > > >
> > > >
> > > >
> > >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > > > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> > http://reklama.nawebu.cz/
> > >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> http://reklama.nawebu.cz/
> > >
> > >
> >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
> >
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>
> ---
> Příchozí zpráva neobsahuje viry.
> Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> Verze: 6.0.343 / Virová báze: 190 - datum vydání: 22.3.2002
>
> ---
> Odchozí zpráva neobsahuje viry.
> Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> Verze: 6.0.343 / Virová báze: 190 - datum vydání: 22.3.2002
>
> ---
> Odchozí zpráva neobsahuje viry.
> Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> Verze: 6.0.343 / Virová báze: 190 - datum vydání: 22.3.2002
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:43 CEST