Re: Maji to vubec zapotrebi?! Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu

From: cgc (cgc.corp@seznam.cz)
Date: 30. 03. 2002, 10:13 CET


No urcite to tam nemaji jen tak pro srandu...
Skoda ze nemam jiz odkazy ale na nekterych strankach se tato stranka
otevirala v okne 0x0 pixelu.
Pak je to presne dvojnasobek navstevnosti..

----- Original Message -----
From: <suk@centrum.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Friday, March 29, 2002 11:38 PM
Subject: OT : Maji to vubec zapotrebi?! Re: Vymenna reklama vs. vymena
odkazu


> Kdyz uz jsme u tech vymennych reklam - vypozoroval jsem, ze vselijake
> "figle", jak obejit pravidla (pripadne vubec neobchazet, ale rovnou je
> porusit) hledaji hlavne Ti "velci" = myslim, ze nedavno se zde v podobnem
> duchu probirala server blabla (? - nevim, jestli primo porusoval pravidla,
> ale minimalne hledal neustale nejake "klicky" na co nejvyssi ziskani
> impresi) , ted to je napr. na redboxu - zkuste zadat nejakou neexistujici
> stranku :
> http://web.redbox.cz/ahoj/ahoj.html
> - neni to rovnou poruseni pravidel Billboardu? (myslim, ze pan Matula je
tu
> take pritomen, jiste to potvrdi, nebo vyvrati, ale myslim, ze na strance
bez
> obsahu, a navic, ktera je rovnou presmerovana by nejspis bannery byt
nemeli,
> ne? :-)
> (jako dalsi priklady jiste mohou poslouzit napr. www.tiscali.cz/ahoj - ci
> zkuste podobne stranky (ktere nejspis nebudou existovat - vzdy je tam text
s
> upozornenim, ze stranka nebyla nalezena, ale samozrejme nechybi banner),
> www.quick.cz/ahoj2, atd atd... nekteri to maji vyreseno "okate" (viz
> redbox), jinde je to vyreseno "salamounsky" - jako hyperlink. - svetlou
> vyjimkou je snad jedine seznam...
>
> Ale hlavni otazka zni? - maji to vubec tyto velke servery zapotrebi? Kolik
> to muze byt impresi, ktere jim to prinese?
> Opravdu je tolik "nahodnych" pristupu na neexistujici stranky, ze se
> serverum (portalum) toto vyplati? A co na to provozovatele vymennych
> systemu? Radeji primhouri oko nad pripadnym porusovanim pravidel, nez aby
> "nekdo velky" presel ke konkurenci?
>
> Preji prijemny den a krasne proziti Velikonocnich svatku...
> SuK
>
>
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Tomas Hervert" <hervert@xprojekt.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Friday, March 29, 2002 11:10 AM
> Subject: FW: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
>
>
> >
> > Zdravim vespolek,
> >
> > sleduji tuhle debatu se zaujetim jiz od vcerejska...
> >
> > nevim ceho se tady snazis Jirko (Pallasi) dosahnout, jestli mas nejaky
> > psychicky problem
> > s nami tak ho prosim neventiluj v konferenci, protoze nemam pocit
zebychom
> > ti nekdy nejak
> > uskodili ci te snad pomlouvali. NIKDY jsme od Vas NIC neokopirovali a
ani
> to
> > nemame v planu.
> >
> > Myslis ze mas patent na seznamku a bazary ??? podle meho nazoru nikoliv.
> > Nikdo ti neupira ze
> > jste v soucasne dobe pravdepodobne nejuspesnejsi firma podnikajici v
tomto
> > druhu zabavy, ale tvuj
> > nazor o zrcadleni odmitam akceptovat... jen pro upresneni dodavam ze v
> > dobach kdy jsme rozjizdeli
> > prvni verzi inzertniho systemu tak na domene bazar.cz nebezelo vubec nic
a
> > dokonce jsme Vam
> > posilali mail ve kterem jsme vas zadali jestli tu domenu neprodavate
kdyz
> ji
> > na nic nepouzivate....
> > Jen pro doplneni navstevnost bazar.cz mel v dobe fuze s CP o 200 000 PW
> > mesicne mene nez
> > Xbazar.cz a domena rande.cz byla prozmenu nase a prodali jsme ji Vam,
> > protoze jsme se nechteli
> > poustet do podobneho projektu.
> >
> > K tomu jestli je www.xpoint.cz kopii www.xko.cz se snad ani nebudu
> > vyjadrovat a necham to
> > na posouzeni kazdeho jedince, protoze nemam silu ani chut ztracet cas
nad
> > takovymito debatami
> > a pujdu delat radeji neco produktivniho...
> >
> > Byl bych velmi rad aby jsi se o nas prestel vyjadrovat timto zpusobem,
> > protoze
> > to ze jste uspesnejsi neni dene tim ze jste technologicky lepsi ale tim
ze
> > mate
> > a) lepsi domeny b) nalil jsi do toho mnoho penez coz jsme si my ve skole
> > nemohli dovolit ani
> > z desetiny... Priznam se ze jsem celkem hrdej na to jak se nam to
podarilo
> > udelat s minimalnimi
> > investicemi bez jednoho jedineho zamestnance na fulltime narozdil od
> brigady
> > lidi kteri sedeli ve strixu.
> >
> > Toliko vse, omlouvam se zde pritomnym za mail lktery by se zde asi ani
> nemel
> > objevit a zadam
> > tim Jirku Pallase at se laskave obraci primo na me jestli ma nejaky
> dusevni
> > problem..
> >
> >
> > Preji vsem hezky den a svatky a tak...
> >
> >
> > Tomas Hervert
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> > -----Original Message-----
> > From: Hlavenka Jiri [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz]
> > Sent: Friday, March 29, 2002 9:01 AM
> > To: reklama@nawebu.cz
> > Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
> >
> >
> > Ale pane Pallasi, tolik nenávisti a spíny v jednom mailu. Proc ta slova
> > "slepice po flusu" ci "spolcil s partickou" atd.? Je vás to dustojné,
> > dospelého cloveka s takovou reputací z minulosti?
> >
> >
> > ----- Original Message -----
> > From: "Jiri Pallas" <jiri@pallas.cz>
> > To: <reklama@nawebu.cz>
> > Sent: Friday, March 29, 2002 8:55 AM
> > Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
> >
> >
> > Setrete slovy pane Suku. Mimo Seznamky mame take Bazary a Byty po
kterych
> > jde pan Hlavenka jako slepice po flusu. Pokud to nesledujete, tak se
> spolcil
> > se partickou, ktery provozuje jakousi zrcadlovou kopii vseho co delame
my
> s
> > vyjimkou jejich vlajkove lodi, ktera pro zmenu kopiruje xko vcetne
jmena.
> To
> > ze se jejich navstevnost od zahajeni spoluprace s CP a integrovani do
Zive
> a
> > Mobilmanie zmensuje je pouze vyrazem toho, ze kdyz dva delaji totez neni
> > totez.
> > Mimo to vas chci upozornit, ze jsem myslici clovek, ktery ma obcas
potrebu
> > vyjadrit vlastni nazory. To co jsem v teto diskusi psal muze shledavat
> > paranoinim pouze paranoik.
> > Mimo to panu Hlavenkovi pouze nahravate na smec. Vyuziti pristupu k
datum
> > probiha uplne jinak nez honenim nejake baby s lednickou.
> >
> > Jiri Pallas
> > www.Seznamka.cz
> > www.Rande.cz
> > www.Bazar.cz
> > www.Byty.cz
> > www.Antikvariat.cz
> > www.BlaBla.cz
> > www.Nacerno.cz
> > http://auto.bazar.cz
> > http://mobil.bazar.cz
> > http://pc.bazar.cz
> > http://cd.bazar.cz
> > http://zbrane.bazar.cz
> > http://zvirata.bazar.cz
> > http://chat.seznamka.cz
> >
> >
> >
> >
> > ----- Original Message -----
> > From: <suk@centrum.cz>
> > To: <reklama@nawebu.cz>
> > Sent: Friday, March 29, 2002 1:29 AM
> > Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
> >
> >
> > > Pane Hlavenko,
> > > dovolim si nesouhlasit :
> > > 1) vyuzitelnost tech dat muze byt napr. - budete mit zajem (pripadne
Vas
> > > oslovi nejaky financne silny partner) pro ovladnuti trhu s bilym
zbozim
> > (viz
> > > muj minuly prispevek) - vy budete mit data o pani Novakove, ktera si u
> Vas
> > > koupila knizku a zjistite, ze ta sama pani Novakova si minuly tyden
> > > brouzdala po nejakem shopu a prohlizela si lednicku - myslite, ze je
to
> > > nevyuzitelna informace?? :-) (stejny pripad lze vztahovat napr. na
> prodej
> > > letenek, zajezdu, sportovnich potreb atd...)
> > > 2) nemyslim si, ze portaly maji v tomto smeru lepsi moznosti nez
vymenne
> > > systemy (velke vymenne systemy :-) - ty totiz vetsinou "sdruzuji" i
> > > portaly - at tak ci tak - obcas oba hlavni hrace na nasem malinkem
trhu
> > > pouzivaji vsechny nase portaly = myslim, ze mate mnohem vice dat (= a
> tim
> > > padem i sirsi obsah srovnani)
> > > 3) ohledne racionalite a iracionalite - viz bod c.1 - ano, pokud bude
> mit
> > > pan Hlavenka dostatecny kapital (silneho partnera) a bude chtit
> ovladnout
> > > nejaky "hodne vyhodnou" cast trhu (prodej napr. jiz zminovaneho bileho
> > > zbozi) - tak me, jako provozovateli shopu to jiste MUZE uskodit
> (nebavime
> > se
> > > zde o seznamce, tak ma z Vas asi pan Pallas opravdu paranoiu vice nez
> > > zrejmou - ale to asi bude vice vec osobni, ze? :-)
> > > Preji prijemny den a Vesele Velikonoce :-)
> > > SuK
> > >
> > > ----- Original Message -----
> > > From: "Hlavenka Jiri" <jiri.hlavenka@cpress.cz>
> > > To: <reklama@nawebu.cz>
> > > Sent: Thursday, March 28, 2002 11:53 AM
> > > Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
> > >
> > >
> > > > Technicky to mozné je - technicky je jiste mozné postavit lod velkou
> > jako
> > > > vez a letet s ní k Jupiteru. Nedeláme to, protoze máme jiné veci na
> > práci,
> > > > predevsím slouzit nasim uzivatelum. Myslím, ze se zde stejne jako
Jirí
> > > > Pallas opájíte technickými moznostmi Internetu, jenomze pravý svet
(i
> > > > byznys) je úplne jinde. Je tu predevsím nekolik vecí:
> > > >
> > > > a) udané moznosti jsou financne nárocné. Nevím, zda jste databázista
> > (pan
> > > > Pallas je a je výborný, proto me práve jeho pripomínky zarázejí! Moc
> > dobre
> > > > ví, jak to je nárocné, a nemusí se skromne skrývat za humanitní
> vzdelání
> > > > :-), ale delat kombinaci nekolika databází, z nichz jedna má stovky
> > > miliónu
> > > > záznamu a dalsí milióny az desítky miliónu, na ruzné vzájemné
> pruniky...
> > > > brrr. Tohle jsou výdaje v miliónech korun na zelezo i software.
> > > >
> > > > b) i kdybychom tento data mining provedli, tak se dozvíme veci s
> > naprosto
> > > > MIZIVOU komercní vyuzitelností. Zjistíme napríklad, ze si Jana
> Nováková
> > z
> > > > Tábora u nás koupila knihu "Spice Girls po dvaceti letech" A
SOUCASNE
> > byl
> > > > clovek se stejnou IP adresou vcera na seznamce a prosel si 6
inzerátu,
> z
> > > > toho u peti strávil 3 sekundy a u sestého minutu. Pak jeste byla
vcera
> > > > jednom na Seznamu, kde si otevrela mailovou schránku.
> > > > Proste výsledkem by byly záznamy TOHOTO druhu: desetitisíce ci
> statisíce
> > > > takovýchto kombinací, JEDNOTLIVÝCH záznamu. To je komercne zcela
> > > > nevyuzitelné, protoze jde o desetitisíce zcela odlisných
jednotlivých
> > > > záznamu, na které je nemozné napasovat nejaké vzorce typu "a techto
50
> > 000
> > > > lidí oslovím tak a tak, protoze mají chut si koupit to a to". Je to
> > > > nezaskatulkovatelné podle jasných kritérií.
> > > >
> > > > c) Internet jeste bohuzel poskytuje hodne "rozostrené a casem se
stále
> > > více
> > > > rozostrující" záznamy. Lidé mení providery, preinstalovávají a mení
> > > > pocítace, mení svoje IP, jsou za firewally, pak zase nejsou za
> > firewally,
> > > > mazou si cookie atd. Nedostanete se tak na vysoké procento
exaktnosti
> > > > zacílení a stále se to v prubehu casu "rozjízdí". Po roce je vám 80%
> > > > nasbíraných údaju k nicemu.
> > > >
> > > >
> > > > Jeste bych k tomu dodal: nikdo jiný nez portály nemá lepsí výchozí
> > pozici
> > > > pro takovéto stítkování a "pronásledování" jednotlivých uzivatelu,
> > protoze
> > > > portály agregují vsechny sluzby u sebe, lidé jsou u nich
registrovaní
> na
> > > > freemailech a jinde, a zejména, presnost cílení je pro ne klícová
> kvuli
> > > > reklame. Kdyby DOKÁZALI cílit podle socioprofesních profilu svých
> > > uzivatelu,
> > > > prodají nekolikanásobne více inzerce nez nyní, tedy je to pro ne v
> > > podstate
> > > > otázka bytí a nebytí. Jenomze to NEDOKÁZOU, nedokáze to ani Yahoo ci
> > MSN,
> > > > nedokáze to Atlas, ne dostatecne. cílení reklamy je porád neco jako
> > > strelba
> > > > brokovnicí na 200 m vzdáleného vrabce. Jeden brok se mozná trefí,
ale
> 99
> > > > dalsích se vyplýtvá.
> > > >
> > > > (Jeste záverem k té racionalite a iracionalite podnikání. Zde mají
> > > predevsím
> > > > padat otázky jako "a uskodí me, kdyz bude Hlavenka vedet, ze ten,
kdo
> > byl
> > > > vcera na Seznamce, si u nej koupil cédécko?". Jenomze to zde
nepadá -
> > zato
> > > > paranoida vládne. Stací, ze je nejaká mizivá sance, ze bych se to
> > dozvedel
> > > > (ó jaká hruza!) a je to duvod k nespolupracování).
> > > >
> > > > ----- Original Message -----
> > > > From: "Miroslav Kucera" <miroslav.kucera@mobilmedia.cz>
> > > > To: <reklama@nawebu.cz>
> > > > Sent: Thursday, March 28, 2002 11:22 AM
> > > > Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
> > > >
> > > >
> > > > > Sam ujrcite vice, ze neni problem "data" sparovat,
> > > > > treba po registraci na Vltave. Pak krome obligatnich
> > > > > udaju jako IP, system atd. take vite, kdo se jak jmenuje,
> > > > > kde bydli, co tento clovek nakupuje, jake stranky si prohlizi a
> nemusi
> > > > > to byt ani vase weby, staci, kdyz je tam vas reklamni system.
> > > > > To mel zrejme pan Pallas na mysli - u BB toto moc nehrozi,
> > > > > protoze neprovozuje zadne jine webove stranky.
> > > > >
> > > > > " i kdybychom delali nejaké rozsáhlé analýzy logu systému (coz
> > nedeláme,
> > > > > | na to proste není cas, aby se s tím vubec nekdo patlal a
> programoval
> > > to,
> > > > > jde
> > > > > | o deset miliónu záznamu denne!), "
> > > > >
> > > > > Jde o deset milionu zaznamu denne. Ale to prece neni duvod,
> > > > > proc byste to nemohli delat. Staci si vypichnout konkretniho
> > > > > cloveka, a hle - uz misto deseti milionu zaznamu denne tu mame
> > > > > nekolik malo zaznamu od konkrezniho cloveka a nerikejte, ze je to
> > > slozite
> > > > :)
> > > > >
> > > > > S pratelskym pozdravem
> > > > > Miroslav Kucera, odborny redaktor
> > > > > [ miroslav.kucera@mobilmedia.cz ]
> > > > >
> > > > >
> > > > > ----- Original Message -----
> > > > > From: "Hlavenka Jiri" <jiri.hlavenka@cpress.cz>
> > > > > To: <reklama@nawebu.cz>
> > > > > Sent: Thursday, March 28, 2002 11:02 AM
> > > > > Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
> > > > >
> > > > >
> > > > > | Aha, tak prominte. Pod pojmem "kompletní informace o
uzivatelích"
> si
> > > > > | SKUTECNE predstavuji neco jiného, nez jaký má operacní systém.
Já
> > mám
> > > > > | napríklad místo operacního systému mozek, mám jméno a príjmení,
> > nekde
> > > > > | pracuji, bydlím, mám nákupní zvyky a podobne. Vasi uzivatelé se
> > zrejme
> > > > > | vyznacují IP adresou telecomu nebo tiscali a pouzívají Windows
98
> > nebo
> > > > 95;
> > > > > | takze i kdybychom delali nejaké rozsáhlé analýzy logu systému
(coz
> > > > > nedeláme,
> > > > > | na to proste není cas, aby se s tím vubec nekdo patlal a
> programoval
> > > to,
> > > > > jde
> > > > > | o deset miliónu záznamu denne!), tak bychom v dusledku vedeli
> nejaká
> > > > > | statistická císla, která stejne tak známe z iDotu: tolik a tolik
> > > procent
> > > > > | lidí je od toho a toho providera, tolik má taková Windows a
tolik
> > zase
> > > > > jiná.
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > > > > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> > > http://reklama.nawebu.cz/
> > > >
> > >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > > > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> > http://reklama.nawebu.cz/
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> http://reklama.nawebu.cz/
> > >
> >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
> >
> >
> > ---
> > Příchozí zpráva neobsahuje viry.
> > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> > Verze: 6.0.343 / Virová báze: 190 - datum vydání: 22.3.2002
> >
> > ---
> > Odchozí zpráva neobsahuje viry.
> > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> > Verze: 6.0.343 / Virová báze: 190 - datum vydání: 22.3.2002
> >
> > ---
> > Odchozí zpráva neobsahuje viry.
> > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> > Verze: 6.0.343 / Virová báze: 190 - datum vydání: 22.3.2002
> >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
> >
> >
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:43 CEST