Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu

From: suk@centrum.cz
Date: 29. 03. 2002, 01:29 CET


Pane Hlavenko,
dovolim si nesouhlasit :
1) vyuzitelnost tech dat muze byt napr. - budete mit zajem (pripadne Vas
oslovi nejaky financne silny partner) pro ovladnuti trhu s bilym zbozim (viz
muj minuly prispevek) - vy budete mit data o pani Novakove, ktera si u Vas
koupila knizku a zjistite, ze ta sama pani Novakova si minuly tyden
brouzdala po nejakem shopu a prohlizela si lednicku - myslite, ze je to
nevyuzitelna informace?? :-) (stejny pripad lze vztahovat napr. na prodej
letenek, zajezdu, sportovnich potreb atd...)
2) nemyslim si, ze portaly maji v tomto smeru lepsi moznosti nez vymenne
systemy (velke vymenne systemy :-) - ty totiz vetsinou "sdruzuji" i
portaly - at tak ci tak - obcas oba hlavni hrace na nasem malinkem trhu
pouzivaji vsechny nase portaly = myslim, ze mate mnohem vice dat (= a tim
padem i sirsi obsah srovnani)
3) ohledne racionalite a iracionalite - viz bod c.1 - ano, pokud bude mit
pan Hlavenka dostatecny kapital (silneho partnera) a bude chtit ovladnout
nejaky "hodne vyhodnou" cast trhu (prodej napr. jiz zminovaneho bileho
zbozi) - tak me, jako provozovateli shopu to jiste MUZE uskodit (nebavime se
zde o seznamce, tak ma z Vas asi pan Pallas opravdu paranoiu vice nez
zrejmou - ale to asi bude vice vec osobni, ze? :-)
Preji prijemny den a Vesele Velikonoce :-)
SuK

----- Original Message -----
From: "Hlavenka Jiri" <jiri.hlavenka@cpress.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Thursday, March 28, 2002 11:53 AM
Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu


> Technicky to mozné je - technicky je jiste mozné postavit lod velkou jako
> vez a letet s ní k Jupiteru. Nedeláme to, protoze máme jiné veci na práci,
> predevsím slouzit nasim uzivatelum. Myslím, ze se zde stejne jako Jirí
> Pallas opájíte technickými moznostmi Internetu, jenomze pravý svet (i
> byznys) je úplne jinde. Je tu predevsím nekolik vecí:
>
> a) udané moznosti jsou financne nárocné. Nevím, zda jste databázista (pan
> Pallas je a je výborný, proto me práve jeho pripomínky zarázejí! Moc dobre
> ví, jak to je nárocné, a nemusí se skromne skrývat za humanitní vzdelání
> :-), ale delat kombinaci nekolika databází, z nichz jedna má stovky
miliónu
> záznamu a dalsí milióny az desítky miliónu, na ruzné vzájemné pruniky...
> brrr. Tohle jsou výdaje v miliónech korun na zelezo i software.
>
> b) i kdybychom tento data mining provedli, tak se dozvíme veci s naprosto
> MIZIVOU komercní vyuzitelností. Zjistíme napríklad, ze si Jana Nováková z
> Tábora u nás koupila knihu "Spice Girls po dvaceti letech" A SOUCASNE byl
> clovek se stejnou IP adresou vcera na seznamce a prosel si 6 inzerátu, z
> toho u peti strávil 3 sekundy a u sestého minutu. Pak jeste byla vcera
> jednom na Seznamu, kde si otevrela mailovou schránku.
> Proste výsledkem by byly záznamy TOHOTO druhu: desetitisíce ci statisíce
> takovýchto kombinací, JEDNOTLIVÝCH záznamu. To je komercne zcela
> nevyuzitelné, protoze jde o desetitisíce zcela odlisných jednotlivých
> záznamu, na které je nemozné napasovat nejaké vzorce typu "a techto 50 000
> lidí oslovím tak a tak, protoze mají chut si koupit to a to". Je to
> nezaskatulkovatelné podle jasných kritérií.
>
> c) Internet jeste bohuzel poskytuje hodne "rozostrené a casem se stále
více
> rozostrující" záznamy. Lidé mení providery, preinstalovávají a mení
> pocítace, mení svoje IP, jsou za firewally, pak zase nejsou za firewally,
> mazou si cookie atd. Nedostanete se tak na vysoké procento exaktnosti
> zacílení a stále se to v prubehu casu "rozjízdí". Po roce je vám 80%
> nasbíraných údaju k nicemu.
>
>
> Jeste bych k tomu dodal: nikdo jiný nez portály nemá lepsí výchozí pozici
> pro takovéto stítkování a "pronásledování" jednotlivých uzivatelu, protoze
> portály agregují vsechny sluzby u sebe, lidé jsou u nich registrovaní na
> freemailech a jinde, a zejména, presnost cílení je pro ne klícová kvuli
> reklame. Kdyby DOKÁZALI cílit podle socioprofesních profilu svých
uzivatelu,
> prodají nekolikanásobne více inzerce nez nyní, tedy je to pro ne v
podstate
> otázka bytí a nebytí. Jenomze to NEDOKÁZOU, nedokáze to ani Yahoo ci MSN,
> nedokáze to Atlas, ne dostatecne. cílení reklamy je porád neco jako
strelba
> brokovnicí na 200 m vzdáleného vrabce. Jeden brok se mozná trefí, ale 99
> dalsích se vyplýtvá.
>
> (Jeste záverem k té racionalite a iracionalite podnikání. Zde mají
predevsím
> padat otázky jako "a uskodí me, kdyz bude Hlavenka vedet, ze ten, kdo byl
> vcera na Seznamce, si u nej koupil cédécko?". Jenomze to zde nepadá - zato
> paranoida vládne. Stací, ze je nejaká mizivá sance, ze bych se to dozvedel
> (ó jaká hruza!) a je to duvod k nespolupracování).
>
> ----- Original Message -----
> From: "Miroslav Kucera" <miroslav.kucera@mobilmedia.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Thursday, March 28, 2002 11:22 AM
> Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
>
>
> > Sam ujrcite vice, ze neni problem "data" sparovat,
> > treba po registraci na Vltave. Pak krome obligatnich
> > udaju jako IP, system atd. take vite, kdo se jak jmenuje,
> > kde bydli, co tento clovek nakupuje, jake stranky si prohlizi a nemusi
> > to byt ani vase weby, staci, kdyz je tam vas reklamni system.
> > To mel zrejme pan Pallas na mysli - u BB toto moc nehrozi,
> > protoze neprovozuje zadne jine webove stranky.
> >
> > " i kdybychom delali nejaké rozsáhlé analýzy logu systému (coz nedeláme,
> > | na to proste není cas, aby se s tím vubec nekdo patlal a programoval
to,
> > jde
> > | o deset miliónu záznamu denne!), "
> >
> > Jde o deset milionu zaznamu denne. Ale to prece neni duvod,
> > proc byste to nemohli delat. Staci si vypichnout konkretniho
> > cloveka, a hle - uz misto deseti milionu zaznamu denne tu mame
> > nekolik malo zaznamu od konkrezniho cloveka a nerikejte, ze je to
slozite
> :)
> >
> > S pratelskym pozdravem
> > Miroslav Kucera, odborny redaktor
> > [ miroslav.kucera@mobilmedia.cz ]
> >
> >
> > ----- Original Message -----
> > From: "Hlavenka Jiri" <jiri.hlavenka@cpress.cz>
> > To: <reklama@nawebu.cz>
> > Sent: Thursday, March 28, 2002 11:02 AM
> > Subject: Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu
> >
> >
> > | Aha, tak prominte. Pod pojmem "kompletní informace o uzivatelích" si
> > | SKUTECNE predstavuji neco jiného, nez jaký má operacní systém. Já mám
> > | napríklad místo operacního systému mozek, mám jméno a príjmení, nekde
> > | pracuji, bydlím, mám nákupní zvyky a podobne. Vasi uzivatelé se zrejme
> > | vyznacují IP adresou telecomu nebo tiscali a pouzívají Windows 98 nebo
> 95;
> > | takze i kdybychom delali nejaké rozsáhlé analýzy logu systému (coz
> > nedeláme,
> > | na to proste není cas, aby se s tím vubec nekdo patlal a programoval
to,
> > jde
> > | o deset miliónu záznamu denne!), tak bychom v dusledku vedeli nejaká
> > | statistická císla, která stejne tak známe z iDotu: tolik a tolik
procent
> > | lidí je od toho a toho providera, tolik má taková Windows a tolik zase
> > jiná.
> >
> >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:43 CEST