Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz)

From: Stanislav Holecek (mail@holecek.cz)
Date: 31. 10. 2001, 17:03 CET


Nemohu souhlasit s poznamkou, ze ASIE zije z kvality 85-90%.
ASIE doda takovou kvalitu jakou si EVROPA objedna a zaplati.

                       Stanislav Holecek

HOLECEK MSE s.r.o., Heritesova 71, 389 01 Vodnany
testovaci, merici, regulacni a kancelarska technika

----- Original Message -----
From: <Patrick.Zandl@mobil.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Wednesday, October 31, 2001 4:17 PM
Subject: Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz)



Nekdy mam dojem, ze nevite, jak v realnem svete vypada obchod. Ano,
teoreticky by to melo byt Miro tak, jak rikas. V praxi bys s tim zkrachoval
do pul roku. Nic nefunguje idealne - dodavatele nedodaji vsechno tak, jak
maji a nemuzes jim na to v mnoha pripadech nic rict (nemohli pocitat s
padem mrakodrapu v USA a uzavrenim letist atd atd),  v mnoha pripadech
prodavas zbozi, ktere nemas na sklade a musis ho objednavat dopredu.
Systemy Just in time jsou sice zajimave, ale funguji jen v japonsku nebo v
megafirmach v USA, u nas ne. Vzdy musite pocitat s rezervou a kdyz ji
neodhadnete, mate smulu.

Vidite, ze teorie je hezka, ale zastavaji ji lide, kteri nemaji zkusenosti
s ekomerce v praxi. Ti lide, co s ni zkusenosti maji, zastavaji stanovisko,
ze jsou pripady, kdy to proste nefunguje a fungovat nemuze. Abyste totiz
pokryli 99,9 % kvalitu, meli byste tak vysoke naklady na provoz shopu, ze
by byly neunosne. Zatimco kdyz se smirite s kvalitou 98%, naklady poklesnou
o polovinu (to jsem si nevymyslel a není to z mé hlavy!), pokud se
spokojíte s kvalitou na 85-90%, tak jsou náklady jeste níze - z toho zije
cela Asie...


hezky den,

Patrick Zandl
================================
Mobil Media a.s. - http://www.mobil.cz
Vinohradska 10, Praha 2. tel. +420-2-22 06 45 00
email. patrick.zandl@mobil.cz



                    "miroslav.kucera"

                    <miroslav.kucera@in        To:     <reklama@nawebu.cz>
                    terval.cz>                 cc:
                                               Subject:     Re: Kontrolni
nakup (bylo: PR clanky na zive.cz)
                    31.10.2001 15:54
                    Please respond to
                    reklama






Zdravim,

neda mi to a pripojim se take do diskuse. Souhlasim s panem Hruzou,
uzivatele opravdu nezajima, ze je to pro obchod neprijemna kombinace
zbozi, na webu je doba dodani vyrobku a take cekam, ze bude obchodem
dodrzena, jinak by prece tento udaj vubec nemel smysl a byl by vlastne
jenom takovym prazdnym cislem. Pokud neni obchod schopen zajistit
dodavku zbozi v terminu, nema tento udaj prece vubec uvadet, ale "zastitit"
se jednoduchym "objednava se" bez terminu.

Pokud neni obchod dodrzet neco, co sam slibuje, jak si muze byt klient pote
jist, ze mu obchod posle opravdu to, co si objednal za danou cenu? Proste -
je stanovena cena, obchod ji musi dodrzet, je stanovena doba dodani,
obchod ji musi dodrzet, klient si objednal dany vyrobek a ten take musi
dostat atd.

Klienta nezajima, co vsechno za tim stoji a jak je to vsechno slozite, ci
naopak
jednoduse udelano, kolik lidi na tom dela atd. --> on si proste objedna a
ceka, ze ho
dostane za objednanou cenu v danem terminu. Kdyz si koupim televizi, vubec
me nezajima, co je uvnitr, kolik kilometru :) dratku, jak je tam umistnena
obrazovka atd.
Proste ocekavam,ze bude fungovat tak jak by mela. A kdyz tak fungovat
nebude,
mam prece pravo byt nespokojen.

Jinak pojem "neprijemna kombinace zbozi" mi vubec nic nerika. Kazdy vyrobek
ma stanovenou dodaci hlutu a kdyz objednam dva vyrobky, kdy jeden ma dodaci
lhutu den a druhy sedm dni a objednavku "sloucim", tak cekam, ze oboji budu
mit maximalne do sedmi dni. Jestli nabizim na webu 3 novinky CD, kde je u
kazde
stanovena doba dodani tri dny, tak je proste chci do tri dnu vsechny mit,
jinak
je v podstate nemate co nabizet, kdyz je nejste schopni do dane doby sehnat
a poslat.

MK

Uzivatele=20
> nemusi zajimat ze je to pro obchod neprijemna kombinace zbozi, jak uz
tu=20
> bylo receno. Pokud je slibena dodavka do tydne, ma byt zbozi dodano=20
> maximalne sedmy den.


----- Original Message -----
From: "Hlavenka Jiri" <jiri.hlavenka@cpress.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Wednesday, October 31, 2001 3:38 PM
Subject: Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz)


> To je, pane Hrůzo, přesně to, co jsem psal v předchozím mailu. Když takto
> reaguje programátor, tak se už moc nedivím, ale šéfredaktor magazínu by
se
> měl pohybovat v reálném světě. Zatímco chod programu obsluhuje jeho kód,
> chod obchodu obsluhují a ovlivňují lidé (včetně jeho dodavatelů, shipping
> společnosti atd.). Všude jenom samí lidé.
> To mě připadá, jako kdybych vás já zaměstnal (předpokládejme hypoteticky
:),
> že 8.5 hodiny denně budete někde dřepět za 50 000 od-do. Takový
jednoduchý
> mzdový algoritmus, programátor by jistě zajásal nad jednoduchostí zadání.
S
> tím, že pokud bude error, jako že třeba onemocníte nebo zaspíte atd. a
> přijdete o sekundu později, tak mě zaplatíte pokutu 5 miliónů korun. A
když
> budete namítat, tak řeknu - jo, takové případy máte mít ošetřený :))
>
>
> --------------
> ...a dobre obchodu tak, protoze takove pripady ma mit osetreny.
Uzivatele=20
> nemusi zajimat ze je to pro obchod neprijemna kombinace zbozi, jak uz
tu=20
> bylo receno. Pokud je slibena dodavka do tydne, ma byt zbozi dodano=20
> maximalne sedmy den.
>
>
>
--------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
>
>


--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/






--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:52 CEST