> Sam jsem cloveku ktery vyvolal tuto diskusi(p. Prokopovi) popisoval situaci > ktera vedla k tomu, ze jsem byl nucen uzavrit inet obchod, ktery jsem > provozoval - vyskytl se treba pripad, kdy zakaznik objednal novinku za > rekneme 20 tisic. Telefonicky jsem ji overoval byl jsem ujisten ze plati a > ze ji mam hned poslat. Druhy den odchazela. Po 2 tydnech volali z > dorucovatelske firmy, ze toho cloveka nemohou sehnad jestli maji balik > vratit. Treti tyden jsem zakaznika sehnal - prave se vratil z dovolene z > Egypta, kam odjel druhy den po te co udelal objednavku, na kterou udajne > zapomel. Produkt, ktery si objednal (na dobirku) uz nechce (jeho cena > mezitim vyrazne klesla - uz to nebyla tak horka novinka) ale misto toho chce > neco jineho co prave prislo na trh... Stale si ale myslim, ze tohle je proste "riziko podnikani" a jako obchodnik s touto eventualitou jednoduse musite pocitat. Je to jednoznacne ztrata, to ano. Ale s touhle musite pocitat a ke kazdemu zisku si (alespon predbezne) kalkulovat mozna rizika. Tohle same se muze stat i v kamenem obchode, to neni specifikum pouze internetovych shopu. Pravdu vsak mate v tom, ze pokud se tole stane vicekrat po sobe, je to opravdu na zavreni obchodu. A tady se opet dostaveme k nametu Jiriho Hlavenky, ze cilene lze velkou skupinu "mensich" obchodniku takto privest na buben. Nastroje, jak tento problem resit je nekolik, jsou vsak omezene. Cim vetsi obchodnik (mineno co do obratu a vytvorenych rezerv), tim je tohle riziko pochopitelne mensi, ale stale existuje. Oskar Gilet ______________________________________________________________________ http://www.bilezbozi.cz - doporucuje 0 z 5 kamennych obchodniku!
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:52 CEST