Vazeny pane Hlavenka, mozna jste spise chudy duchem vy, kdyz si opravdu neuvedomujete, jaky ten clanek je. Sam ve svem druhem prispevku pisete viz : > Pokud se chyby v bodě a) dopustí novinář v novinářském, "ne-PR" článku, je > to od něj neodpustitelná chyba; Pokud jste si ten clanek opravdu precetl, tak vite, ze pokud to neni PR clanek (a jestli opravdu umite cist, tak si POZORNE prectete i muj prispevek, kde jsem tuto moznost take zminil) - viz : > (nebo je to proste "jen" spatna prace redakcniho oddeleni, ze takovy clanek > pustila a nejedna se o klasicke PR ?)... , ALE v tom pripade (a to sam vyse priznavate) se teda jedna o SPATNOU praci redaktoru jednoho Vaseho serveru = opravdu nejdrive zapnete vsechny sve mozkove zavity, nez odpovite. Takze jestli jsem to dobre pochopil - sam jste chtel naznacit asi toto : 1) neni to PR clanek 2) ale s nejvetsi pravdepodobnosti je to spatne novinarsky odvedeny clanek (nebo si opravdu myslite, ze ta recenze je dobra?? - ad argument o 3 lednickach - ale takovym zpusobem se KVALITNI recenze OPRAVDU delaji - viz nektere recenze na iDnes - existuje preci zakon o vraceni penez (pokud ho teda pane Hlavenko neznate) - a myslim ze i to, jak rychle (a zda vubec) dany server zbozi doda, ci nedoda, zda potom penize vrati, ci nevrati je snad pro spotrebitele - pokud to ma byt clanek pro ne - mnohem dulezitejsi nez co jineho !!! (nebo se opravdu domnivate, ze pokud ma server zelenou linku, tak je toto pro hodnoceni serveru dulezitejsi nez to, zda a za jak dlouho zbozi z daneho obchodu zakaznikovi dorazi) 3) pokud by to byl PR clanek jste pro striktni oddeleni takoveho clanku od ostatnich recenzi S pozdravem Petr Samcenko ----- Original Message ----- From: "Hlavenka Jiri" <jiri.hlavenka@cpress.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Monday, October 29, 2001 11:49 PM Subject: Re: PR clanky na zive.cz > Dovolil bych si s váľeným kolegou nesouhlasit... přece jenom uľ nějakých > dvanáct roků praxe v médiích mám za sebou :). > "Pravdivost" (P.R.avdivost :-) je oąidná - nejde jenom o to, co bylo > napsáno, ale také to, co napsáno nebylo; plus, jakým způsobem věci byly > napsány. PR články nejsou nějak zásadně nepravdivé (přece jenom zákon o > klamavé reklamě zde je a není bezzubý), ale: > a) PR článek zamlčí nevýhody produktu či sluľby, zmíní pouze výhody (čili je > "zcela pravdivý") > b) PR článek obratně pracuje s jazykem a pouľívá různé přívlastky, které > rovněľ nesniľují pravdivost článku, pouze jej "zabarvují" ve prospěch daného > produktu, firmy či sluľby. > Pokud se chyby v bodě a) dopustí novinář v novinářském, "ne-PR" článku, je > to od něj neodpustitelná chyba; s chybou v bodě b) se setkáváme často a > zřejmě je to případ i této debaty (autor si "dovolil" vyjádřit své nadąení a > byl přemoudřelým interne»ákem, který vąude byl nebo o vąem aspoň četl > pokárán). > Proto musí být PR důsledně oddělováno a označováno - ostatně, je na to daląí > zákon, tentokrát tiskový, a opět není bezzubý. (Například masmédia, zejména > TV, je v tomto směru pod ustavičnou kontrolou a nejrůznějąích pokut či > postihů bylo rozdáno nepočítaně). > > Jinak bych prosil o troąku tolerance ze strany internetových vąevědů. Chápu, > ľe pro řadu z nás je koupě ledničky přes Internet zcela banální věcí, kterou > děláme denně, ale 99% uľivatelů Internetu vůbec neví, ľe to je moľné a jsou > za takovéto články vděční. (Např. dnes se mě kdosi neznámý v mailu dotázal, > jak si má stáhnout z Internetu soubor - fakt!). Podle čtení jiných > internetových médií se i tam vyskytují opovrľlivé reakce typu "to uľ nemáte > o čem psát" na jakýkoli článek, který něco vysvětluje začátečníkům... > > > ----- Original Message ----- > From: "Karel Panek" <karel.panek@empyreum.cz> > To: <reklama@nawebu.cz> > Sent: Monday, October 29, 2001 11:05 PM > Subject: Re: PR clanky na zive.cz > > > > Ja si osobne nemyslim, ze je nejak zvlast nutne rozlisovat PR clanky od > > recenzi (v kontextu internetovych technologii, sluzeb). Vpodstate > > jedinym skutecne objektivnim kriteriem je podle meho nazoru pravdivost > > ci nepravdivost poskytnutych informaci. Je prirozene, ze lide pisou do > > PR clanku ,,to nejlepsi``. Z dlouhodobeho hlediska jim ale jiste nemuze > > nic uskodit vice nez obelhavani potencialnich zakazniku nebo klientu; na > > druhe strane vetsina ucastniku teto konference jiste zna pocity tvurcu, > > o nichz nekdo ,,neinformovany`` napsal vecne nespravny clanek ci > > recenzi. > > Kazdy svepravny clovek (rozumejte clovek, ktereho lze marketingove > > ,,zacilit``) jiste rozlisuje puvod ziskanych informaci; jak s nimi > > nalozi je jeho zodpovednost a ja osobne necitim potrebu kohokoliv teto > > zodpovednosti zbavovat (upozornenim: "tohle neber tak vazne, ctenari, to > > je _jenom_ promo"). > > Karel Panek > > > > -------------------------------------------------------------------------- > > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ > > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:52 CEST