Re: PR clanky na zive.cz

From: samcenko@planeta.cz
Date: 30. 10. 2001, 08:58 CET


Vazeny pane Hlavenka,
mozna jste spise chudy duchem vy, kdyz si opravdu neuvedomujete, jaky ten
clanek je. Sam ve svem druhem prispevku pisete viz :
> Pokud se chyby v bodě a) dopustí novinář v novinářském, "ne-PR" článku, je
> to od něj neodpustitelná chyba;
Pokud jste si ten clanek opravdu precetl, tak vite, ze pokud to neni PR
clanek (a jestli opravdu umite cist, tak si POZORNE prectete i muj
prispevek, kde jsem tuto moznost take zminil) - viz :
> (nebo je to proste "jen" spatna prace redakcniho oddeleni, ze takovy
clanek
> pustila a nejedna se o klasicke PR ?)...
, ALE v tom pripade (a to sam vyse priznavate) se teda jedna o SPATNOU praci
redaktoru jednoho Vaseho serveru = opravdu nejdrive zapnete vsechny sve
mozkove zavity, nez odpovite.
Takze jestli jsem to dobre pochopil - sam jste chtel naznacit asi toto :
1) neni to PR clanek
2) ale s nejvetsi pravdepodobnosti je to spatne novinarsky odvedeny clanek
(nebo si opravdu myslite, ze ta recenze je dobra?? - ad argument o 3
lednickach - ale takovym zpusobem se KVALITNI recenze OPRAVDU delaji - viz
nektere recenze na iDnes - existuje preci zakon o vraceni penez (pokud ho
teda pane Hlavenko neznate) - a myslim ze i to, jak rychle (a zda vubec)
dany server zbozi doda, ci nedoda, zda potom penize vrati, ci nevrati je
snad pro spotrebitele - pokud to ma byt clanek pro ne - mnohem dulezitejsi
nez co jineho !!! (nebo se opravdu domnivate, ze pokud ma server zelenou
linku, tak je toto pro hodnoceni serveru dulezitejsi nez to, zda a za jak
dlouho zbozi z daneho obchodu zakaznikovi dorazi)
3) pokud by to byl PR clanek jste pro striktni oddeleni takoveho clanku od
ostatnich recenzi

S pozdravem
Petr Samcenko



----- Original Message -----
From: "Hlavenka Jiri" <jiri.hlavenka@cpress.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Monday, October 29, 2001 11:49 PM
Subject: Re: PR clanky na zive.cz


> Dovolil bych si s váženým kolegou nesouhlasit... přece jenom už nějakých
> dvanáct roků praxe v médiích mám za sebou :).
> "Pravdivost" (P.R.avdivost :-) je ošidná - nejde jenom o to, co bylo
> napsáno, ale také to, co napsáno nebylo; plus, jakým způsobem věci byly
> napsány. PR články nejsou nějak zásadně nepravdivé (přece jenom zákon o
> klamavé reklamě zde je a není bezzubý), ale:
> a) PR článek zamlčí nevýhody produktu či služby, zmíní pouze výhody (čili
je
> "zcela pravdivý")
> b) PR článek obratně pracuje s jazykem a používá různé přívlastky, které
> rovněž nesnižují pravdivost článku, pouze jej "zabarvují" ve prospěch
daného
> produktu, firmy či služby.
> Pokud se chyby v bodě a) dopustí novinář v novinářském, "ne-PR" článku, je
> to od něj neodpustitelná chyba; s chybou v bodě b) se setkáváme často a
> zřejmě je to případ i této debaty (autor si "dovolil" vyjádřit své nadšení
a
> byl přemoudřelým interneťákem, který všude byl nebo o všem aspoň četl
> pokárán).
> Proto musí být PR důsledně oddělováno a označováno - ostatně, je na to
další
> zákon, tentokrát tiskový, a opět není bezzubý. (Například masmédia,
zejména
> TV, je v tomto směru pod ustavičnou kontrolou a nejrůznějších pokut či
> postihů bylo rozdáno nepočítaně).
>
> Jinak bych prosil o trošku tolerance ze strany internetových vševědů.
Chápu,
> že pro řadu z nás je koupě ledničky přes Internet zcela banální věcí,
kterou
> děláme denně, ale 99% uživatelů Internetu vůbec neví, že to je možné a
jsou
> za takovéto články vděční. (Např. dnes se mě kdosi neznámý v mailu
dotázal,
> jak si má stáhnout z Internetu soubor - fakt!). Podle čtení jiných
> internetových médií se i tam vyskytují opovržlivé reakce typu "to už
nemáte
> o čem psát" na jakýkoli článek, který něco vysvětluje začátečníkům...
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Karel Panek" <karel.panek@empyreum.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Monday, October 29, 2001 11:05 PM
> Subject: Re: PR clanky na zive.cz
>
>
> > Ja si osobne nemyslim, ze je nejak zvlast nutne rozlisovat PR clanky od
> > recenzi (v kontextu internetovych technologii, sluzeb). Vpodstate
> > jedinym skutecne objektivnim kriteriem je podle meho nazoru pravdivost
> > ci nepravdivost poskytnutych informaci. Je prirozene, ze lide pisou do
> > PR clanku ,,to nejlepsi``. Z dlouhodobeho hlediska jim ale jiste nemuze
> > nic uskodit vice nez obelhavani potencialnich zakazniku nebo klientu; na
> > druhe strane vetsina ucastniku teto konference jiste zna pocity tvurcu,
> > o nichz nekdo ,,neinformovany`` napsal vecne nespravny clanek ci
> > recenzi.
> > Kazdy svepravny clovek (rozumejte clovek, ktereho lze marketingove
> > ,,zacilit``) jiste rozlisuje puvod ziskanych informaci; jak s nimi
> > nalozi je jeho zodpovednost a ja osobne necitim potrebu kohokoliv teto
> > zodpovednosti zbavovat (upozornenim: "tohle neber tak vazne, ctenari, to
> > je _jenom_ promo").
> > Karel Panek
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:52 CEST