> reklama v emailech je spise pro brandovy efekt Myslim, ze to je trochu slozitejsi. Abych vysvetlil, co mam na mysli, musim se nejprve zeptat, co to je "brandovy efekt". Odpovim si sam a dovolim si ho zjednodusene definovat jako "odlozenou akci". Jestlize "nebrandova reklama" (fuj ;-)) vyvola okamzitou reakci (proklik, nakup, odeslani poptavky), brandova reklama se uhnizdi v pameti a zadouci akci vyprovokuje nekdy pozdeji a mozna u nekoho jineho (tj. muze byt zprostredkovane nakazliva). Nyni zpet k internetu. Pres veskere zaklinani brandingovymi efekty, ma velka cast internetove reklamy jediny ucel -- privest prijemce na nejake stranky. Mnoho inzerentu totiz propaguje *ciste internetove* sluzby. Tim nepopiram obecny vyznam znackovych kampani, ale prave v pripade internetovych firem (a internetovych aktivit ostatnich firem) je jakykoli brandovy efekt (skoro) k nicemu, pokud v dusledku negeneruje navstevnost. A tim se dostavam k reklame v emailech. Zatimco banner svou funkci "tvurce navstevnosti" splni bud okamzite, nebo nikdy (mirne nadneseno), pusobeni emailu je dlouhodobejsi a sirsi. Prijemci se k emailum (s hodnotnym obsahem) i nekolikrat vraceji (vyjimkou neni nekolikery proklik z tehoz emailu behem dvou tydnu), forwarduji je nekomu jinemu, atd. Zaver: "proklikovy" a brandingovy efekt u reklamy v emailu do urcite miry splyva a proto reklamu v emailu povazuji za obzvlast vhodnou pro zvysovani navstevnosti, rozhodne vhodnejsi nez bannery. Zdravi, Marek Prokop
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:51 CEST