RE: Reklama v emailu [Re: OT : Re: Zverstva]

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 18. 10. 2001, 14:48 CEST


> reklama v emailech je spise pro brandovy efekt

Myslim, ze to je trochu slozitejsi.

Abych vysvetlil, co mam na mysli, musim se nejprve zeptat, co to je 
"brandovy efekt". Odpovim si sam a dovolim si ho zjednodusene 
definovat jako "odlozenou akci". Jestlize "nebrandova reklama" (fuj 
;-)) vyvola okamzitou reakci (proklik, nakup, odeslani poptavky), 
brandova reklama se uhnizdi v pameti a zadouci akci vyprovokuje nekdy 
pozdeji a mozna u nekoho jineho (tj. muze byt zprostredkovane 
nakazliva).

Nyni zpet k internetu. Pres veskere zaklinani brandingovymi efekty, 
ma velka cast internetove reklamy jediny ucel -- privest prijemce na 
nejake stranky. Mnoho inzerentu totiz propaguje *ciste internetove* 
sluzby. Tim nepopiram obecny vyznam znackovych kampani, ale prave v 
pripade internetovych firem (a internetovych aktivit ostatnich firem) 
je jakykoli brandovy efekt (skoro) k nicemu, pokud v dusledku 
negeneruje navstevnost.

A tim se dostavam k reklame v emailech. Zatimco banner svou funkci 
"tvurce navstevnosti" splni bud okamzite, nebo nikdy (mirne 
nadneseno), pusobeni emailu je dlouhodobejsi a sirsi. Prijemci se k 
emailum (s hodnotnym obsahem) i nekolikrat vraceji (vyjimkou neni 
nekolikery proklik z tehoz emailu behem dvou tydnu), forwarduji je 
nekomu jinemu, atd.

Zaver: "proklikovy" a brandingovy efekt u reklamy v emailu do urcite 
miry splyva a proto reklamu v emailu povazuji za obzvlast vhodnou pro 
zvysovani navstevnosti, rozhodne vhodnejsi nez bannery.

Zdravi,

Marek Prokop



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:51 CEST