Re: az moc reklamy

From: Jiří Hlavenka (hlavenka@cpress.cz)
Date: 20. 07. 2001, 08:56 CEST


---> Ach, to me vubec nenapadlo :-) Kdyz svoji pritelkyni pozvu na vino, tak
o tom samozrejme take nevedeme ucetnictvi, prestoze se vlastne jedna o
barter
(vino za spolecnost :-). Nevstupujeme ale do obchodniho vztahu. To je asi to
nejsnazsi vysvetleni, proc nefakturovat ve vymennych reklamnich systemech.

----------- doufám, že to není považován za off topic (ne ta přítelkyně, ale
fakturace ve výměnných reklamních systémech). Je to hodně jinak. Případ s
přítelkyní není ideální, ale představme si jiný vztah, že si soused koupí
chleba a vy od něj půlku koupíte, protože vám doma došel (ani to nemusí být
výměna za něco). Neodvádíte z toho státu DPH a neporušujete tím zákon -
zboží už je zdaněné, daň odvedena (zaplatil soused, odvedl obchod), dvakrát
se nedaní.
Něco jiného je ale případ výměnné reklamy, kde zboží/služba vzniká, je
vyráběna, ještě se z ní DPH neodvedlo; důvod, proč zde není potřeba účtovat
a odvádět DPH, je odlišný (výklad je opět příliš komplikovaný).



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST