---> Ach, to me vubec nenapadlo :-) Kdyz svoji pritelkyni pozvu na vino, tak o tom samozrejme take nevedeme ucetnictvi, prestoze se vlastne jedna o barter (vino za spolecnost :-). Nevstupujeme ale do obchodniho vztahu. To je asi to nejsnazsi vysvetleni, proc nefakturovat ve vymennych reklamnich systemech. ----------- doufám, že to není považován za off topic (ne ta přítelkyně, ale fakturace ve výměnných reklamních systémech). Je to hodně jinak. Případ s přítelkyní není ideální, ale představme si jiný vztah, že si soused koupí chleba a vy od něj půlku koupíte, protože vám doma došel (ani to nemusí být výměna za něco). Neodvádíte z toho státu DPH a neporušujete tím zákon - zboží už je zdaněné, daň odvedena (zaplatil soused, odvedl obchod), dvakrát se nedaní. Něco jiného je ale případ výměnné reklamy, kde zboží/služba vzniká, je vyráběna, ještě se z ní DPH neodvedlo; důvod, proč zde není potřeba účtovat a odvádět DPH, je odlišný (výklad je opět příliš komplikovaný).
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST