Ale k tematu: Pokud jsem ochoten vymenit svou hodnotu (muj reklamni prostor [5 kreditu]) za protihodnotu nizsi hodnoty (cizi reklamni prostor [4 kr]). Jak potom muzu ocekavat, ze mi za tutez hodnotu (muj reklamni prostor) bude nekdo dalsi ochoten nabidnout hodnotu srovnatelnou (sve penize v hodnote 5 kr)? Kdyz poskytujete prostor vymennemu systemu v miste, kde prodavate komercni reklamu, chovate se jako hostinsky, ktery rizek nabizi za 80 Kc, ale schnitzel uz za 100 Kc. Vyprodanost schnitzelu nelze spojovat s vyprodanosti rizku. -------- Nikoli s hodnotou, ale s CENOU, což je rozdíl. Pokud by skutečně bylo jasné a zřetelné, jaké mají jednotlivé reklamní plochy HODNOTU, tak bych vám dal za pravdu, a rozhodně by neexistovaly výměnné systémy jako jsou dnes, tj. "banner za banner, horní za dva dolní", ale asi by se to přepočítávalo právě přes ty hodnoty. > Když se na web site prodá, řekněme, 20% impresí, tak už z technických důvodů > je obtížné (a nikdo to nepoužívá), aby se ze zbývajících 80% na stránce > nezobrazoval žádný banner. Tj. "raději výměnovka než nic". ---> Mam na strance pet reklamnich ploch (u loga button, nad clanky banner, v levem a pravem sloupci ctverec a pod clankem banner). 20 % plochy je vyprodano (topbanner), ostatni protaci vodu naprazdno. Nevim, proc by mel byt problem jednou reklamni plochu vlozit, jindy ne. Staci na to podminka if($ctverec == "prodano") { zobraz("reklamu"); }. -------- většina zatěžovaných stránek je statických (nacacheovaných dopředu), reklama se pak načítá ex post. Není to vždy tak jednoduché; ne každá stránka se vytváří na dotaz. ---> Rikate, ze Seznam je casto v cele trendu. Proc ma na strance jen jediny, a to jeste maly reklamni prostor? ------- to je asi dotaz na Seznam. Myslím, že o tomto už diskuse byly: u portálu je skutečně extrémně důležité, aby úvodní stránka byla co nejmenší. > Ale vyprodanost se skutečně musí měřit pouze za peníze ---> Vyprodanost se nemuze merit jen za penize, pokud lze ziskat hodnotu vice zpusoby, povazuji za nevhodne ty ostatni zpusoby zatajovat. -------- opět je asi hlavní to slovo "hodnota". Pokud získám výměnou zboží či službu, kterou skutečně silně potřebuji, užiji či bych ji tak jako tak kupoval, tak to samozřejmě nemá smysl "zatajovat" (ono se to ani nesmí :-), je nutno si samozřejmě přeposlat faktury, zaplatit DPH a případně započíst). Ale u výměnné reklamy to tento případ není. Jinak, kdybychom i výměnnou reklamu počítali jako "hodnotu", tak vlastně dojdeme k tomu, že se na českém internetovém trhu "utrácí" miliardy korun v reklamě. Což se neutrácí :) ---> Ano. Vstupuji-li dva obchodni subjekty do obchodniho vztahu, je jejich povinnosti o tomto vztahu vest patricne ucetni a danove doklady. Barterovy obchod bez danoveho dokladu je v pripade platcu dane mozne povazovat za pokus o danovy unik. To, ze se jedna o vymenny obchod, by pak melo byt uvedeno jako zpusob uhrady (vzajemnym zapoctem) a oku ucetniho auditora by to nemelo uniknout, zvlast jedna-li se o spolecnost, ktera se uchazi o investora. Ale predpokladam, ze i tohle vite, protoze tyhle podminky Vas barterovy system splnuje. (Ted manipuluji s ctenarem ;-) ------- otázku, zda je výměnná reklama "barter" (a zda je nutné si vše vyúčtovávat a odvádět DPH), jsme také samozřejmě řešili, s domnívám se velmi kompetentními právními a daňovými společnostmi a výsledný vcelku shodný názor je, že to takto vést nutné není (bližší rozbor by byl asi na mnoho stránek).
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST