Re: az moc reklamy

From: Jiří Hlavenka (hlavenka@cpress.cz)
Date: 19. 07. 2001, 22:24 CEST


Ale k tematu: Pokud jsem ochoten vymenit svou hodnotu (muj reklamni
prostor [5 kreditu]) za protihodnotu nizsi hodnoty (cizi reklamni prostor [4
kr]).
Jak potom muzu ocekavat, ze mi za tutez hodnotu (muj reklamni prostor) bude
nekdo dalsi ochoten nabidnout hodnotu srovnatelnou (sve penize v hodnote 5
kr)?
Kdyz poskytujete prostor vymennemu systemu v miste, kde prodavate komercni
reklamu, chovate se jako hostinsky, ktery rizek nabizi za 80 Kc, ale
schnitzel uz
za 100 Kc. Vyprodanost schnitzelu nelze spojovat s vyprodanosti rizku.

-------- Nikoli s hodnotou, ale s CENOU, což je rozdíl. Pokud by skutečně
bylo jasné a zřetelné, jaké mají jednotlivé reklamní plochy HODNOTU, tak
bych vám dal za pravdu, a rozhodně by neexistovaly výměnné systémy jako jsou
dnes, tj. "banner za banner, horní za dva dolní", ale asi by se to
přepočítávalo právě přes ty hodnoty.

> Když se na web site prodá, řekněme, 20% impresí, tak už z technických
důvodů
> je obtížné (a nikdo to nepoužívá), aby se ze zbývajících 80% na stránce
> nezobrazoval žádný banner. Tj. "raději výměnovka než nic".

---> Mam na strance pet reklamnich ploch (u loga button, nad clanky banner,
v levem
a pravem sloupci ctverec a pod clankem banner). 20 % plochy je vyprodano
(topbanner),
ostatni protaci vodu naprazdno. Nevim, proc by mel byt problem jednou
reklamni plochu
vlozit, jindy ne. Staci na to podminka if($ctverec == "prodano") {
zobraz("reklamu"); }.

-------- většina zatěžovaných stránek je statických (nacacheovaných
dopředu), reklama se pak načítá ex post. Není to vždy tak jednoduché; ne
každá stránka se vytváří na dotaz.

---> Rikate, ze Seznam je casto v cele trendu. Proc ma na strance jen
jediny,
a to jeste maly reklamni prostor?

------- to je asi dotaz na Seznam. Myslím, že o tomto už diskuse byly: u
portálu je skutečně extrémně důležité, aby úvodní stránka byla co nejmenší.

> Ale vyprodanost se skutečně musí měřit pouze za peníze

---> Vyprodanost se nemuze merit jen za penize, pokud lze ziskat hodnotu
vice
zpusoby, povazuji za nevhodne ty ostatni zpusoby zatajovat.

-------- opět je asi hlavní to slovo "hodnota". Pokud získám výměnou zboží
či službu, kterou skutečně silně potřebuji, užiji či bych ji tak jako tak
kupoval, tak to samozřejmě nemá smysl "zatajovat" (ono se to ani nesmí :-),
je nutno si samozřejmě přeposlat faktury, zaplatit DPH a případně započíst).
Ale u výměnné reklamy to tento případ není. Jinak, kdybychom i výměnnou
reklamu počítali jako "hodnotu", tak vlastně dojdeme k tomu, že se na českém
internetovém trhu "utrácí" miliardy korun v reklamě. Což se neutrácí :)

---> Ano. Vstupuji-li dva obchodni subjekty do obchodniho vztahu, je jejich
povinnosti o tomto vztahu vest patricne ucetni a danove doklady. Barterovy
obchod bez danoveho dokladu je v pripade platcu dane mozne povazovat
za pokus o danovy unik. To, ze se jedna o vymenny obchod, by pak melo byt
uvedeno jako zpusob uhrady (vzajemnym zapoctem) a oku ucetniho auditora
by to nemelo uniknout, zvlast jedna-li se o spolecnost, ktera se uchazi o
investora.
Ale predpokladam, ze i tohle vite, protoze tyhle podminky Vas barterovy
system splnuje. (Ted manipuluji s ctenarem ;-)

------- otázku, zda je výměnná reklama "barter" (a zda je nutné si vše
vyúčtovávat a odvádět DPH), jsme také samozřejmě řešili, s domnívám se velmi
kompetentními právními a daňovými společnostmi a výsledný vcelku shodný
názor je, že to takto vést nutné není (bližší rozbor by byl asi na mnoho
stránek).



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST