---> Bonjour! > dovolím si mírně oponovat, zásadní nesouhlas je v tom "vyprodán za > protihodnotu". Výměnný systém samozřejmě nabízí jakousi protihodnotu (banner > za banner, vlastní propagace za cizí propagaci), ale všichni vnímáme, jak to > s "hodnotou této protihodnoty" je: nesrovnatelně níže, než kdyby se platilo > penězi. ---> Asi je to tim, ze vzdycky vidim jen napsana slova, proto mam pocit te manipulace. Pri osobnim styku bych ho asi nemel. Kdyz napisete "vsichni vnimame" a nehovorite za skupinu jako jeji mluvci, tak je to manipulace :-) Ale k tematu: Pokud jsem ochoten vymenit svou hodnotu (muj reklamni prostor [5 kreditu]) za protihodnotu nizsi hodnoty (cizi reklamni prostor [4 kr]). Jak potom muzu ocekavat, ze mi za tutez hodnotu (muj reklamni prostor) bude nekdo dalsi ochoten nabidnout hodnotu srovnatelnou (sve penize v hodnote 5 kr)? Kdyz poskytujete prostor vymennemu systemu v miste, kde prodavate komercni reklamu, chovate se jako hostinsky, ktery rizek nabizi za 80 Kc, ale schnitzel uz za 100 Kc. Vyprodanost schnitzelu nelze spojovat s vyprodanosti rizku. > Když se na web site prodá, řekněme, 20% impresí, tak už z technických důvodů > je obtížné (a nikdo to nepoužívá), aby se ze zbývajících 80% na stránce > nezobrazoval žádný banner. Tj. "raději výměnovka než nic". ---> Mam na strance pet reklamnich ploch (u loga button, nad clanky banner, v levem a pravem sloupci ctverec a pod clankem banner). 20 % plochy je vyprodano (topbanner), ostatni protaci vodu naprazdno. Nevim, proc by mel byt problem jednou reklamni plochu vlozit, jindy ne. Staci na to podminka if($ctverec == "prodano") { zobraz("reklamu"); }. ---> Rikate, ze Seznam je casto v cele trendu. Proc ma na strance jen jediny, a to jeste maly reklamni prostor? > Navíc, protože Internet je stále v rychlém růstu, dává pro provozovatele > velký smysl se sebepropagovat - každý den se na Internetu objeví (řekněme) > tisíc nových lidí, tisíc potenciálních návštěvníků webu, kteří na něm nikdy > předtím nebyli a které je nutno nasměrovat na naši službu. ---> Souhlasim. K sebepropagaci je ovsem moudre pouzit jiny format, nez reklamu. Ctenar si pak muze zvyknout, ze v urcitem miste se dozvida o zajimavych projektech ze stejne staje, a bude vice naklonen venovat tomu mistu pozornost (vzdycky koukam na to tenke zahlavi na Zive, jestli tam neni neco zajimaveho). > Ale vyprodanost se skutečně musí měřit pouze za peníze ---> Vyprodanost se nemuze merit jen za penize, pokud lze ziskat hodnotu vice zpusoby, povazuji za nevhodne ty ostatni zpusoby zatajovat. > případ, kdy si dva významné servery vyměnily reklamu a navzájem si ji > nafakturovaly, šlo o mnohamiliónové částky, aby se oba před svými investory, > resp. potenciálními investory mohly prokázat vysokými obraty). ---> Ano. Vstupuji-li dva obchodni subjekty do obchodniho vztahu, je jejich povinnosti o tomto vztahu vest patricne ucetni a danove doklady. Barterovy obchod bez danoveho dokladu je v pripade platcu dane mozne povazovat za pokus o danovy unik. To, ze se jedna o vymenny obchod, by pak melo byt uvedeno jako zpusob uhrady (vzajemnym zapoctem) a oku ucetniho auditora by to nemelo uniknout, zvlast jedna-li se o spolecnost, ktera se uchazi o investora. Ale predpokladam, ze i tohle vite, protoze tyhle podminky Vas barterovy system splnuje. (Ted manipuluji s ctenarem ;-) > USA o tomto probíhá docela podobná diskuse. Zde, protože nebyl (dnes už je) > nedostatek hotovosti, si internetové firmy navzájem u sebe kupovaly reklamu > a platily za to penězi - nemuselo jít nutně u barterové dohody, ale ve > skutečnosti se peníze točily jen "uvnitř", nešly "zevnitř ven", ale > internetový reklamní trh vykazoval vysoké sumy, které opticky vzbuzovaly > dojem, že to celé bezvadně funguje. ---> Ano, je dulezite vedet, kudy penize proudi. Nemam ekonomicke vzdelani, ale presto si trofnu rici, ze barterovy obchod nastupuje ve velmi specifickych pripadech. Vy jste uvedl jeden, ja uvedu dalsi dva, ale vzdy je pro ekonomiku dulezite, ze vubec k cirkulaci penez a zbozi dochazi. Obvykle je tento system udrzitelny jen za prisnych podminek, jinak po case zanika. 1. pripad: V Nemecku se rozsirila obcanska sdruzeni vzajemne vypomoci. Ukon, ktery provede jedna osoba je ohodnocena body, tato body prijemce ukonu prevede ve prospech toho, kdo ukon provadi. Body lze bud vydelat vlastnimi ukony, anebo je lze od cleny sdruzeni ruznymi zpusoby ziskat (dar, koupe atd.). Nemecka centralni banka uvadi, ze tento system, ktery se siroce rozmohl a je profesionalne rizen a spravovan (na podobnem principu, jako vymenny reklamni system) je zdrojem mnohamilionovych ztrat na danich, lec naprosto legalni. (Muzete si tak nechat zalevat kvetiny na zahrade, sekat travnik, hlidat deti, vencit psy, umyt auto, pomoci se stehovanim...) 2. pripad: Po prechodu na trzni hospodarstvi se mnoho podniku v CSFR potykalo s druhotnou platebni neschopnosti, a protoze bylo treba udrzet vyrobu, pristoupily ve velkem rozsahu podniky k barterovym vymenam zbozi. Diky snaze statu snizit vzajemne zadluzeni podniku (proto vznikla Konsolidacni banka) a diky prilivu zahranicniho kapitalu a bankovnim uverum mohly podniky tuto praxi opustit (a mnoho bank zkrachovat ;-). ---> Jde mi proste o pojmenovani zla: tim jsou vymenne reklamni systemy v mistech, kde ma byt komercni reklama a plytvani reklamni plochou na selfpromo. U nas nemame volne penize, ale pripad je to stejny jako v USA. Vidime to oba, ale vyvozujeme z toho opacne zavery. Mate nejake jine reseni teto situace? -- =M=
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST