Re: az moc reklamy

From: Martin Kopta (martin.kopta@garcon.cz)
Date: 19. 07. 2001, 19:51 CEST


---> Bonjour!

> dovolím si mírně oponovat, zásadní nesouhlas je v tom "vyprodán za
> protihodnotu". Výměnný systém samozřejmě nabízí jakousi protihodnotu (banner
> za banner, vlastní propagace za cizí propagaci), ale všichni vnímáme, jak to
> s "hodnotou této protihodnoty" je: nesrovnatelně níže, než kdyby se platilo
> penězi.

---> Asi je to tim, ze vzdycky vidim jen napsana slova, proto mam pocit te 
manipulace. Pri osobnim styku bych ho asi nemel. Kdyz napisete "vsichni vnimame" 
a nehovorite za skupinu jako jeji mluvci, tak je to manipulace :-)

Ale k tematu: Pokud jsem ochoten vymenit svou hodnotu (muj reklamni 
prostor [5 kreditu]) za protihodnotu nizsi hodnoty (cizi reklamni prostor [4 kr]). 
Jak potom muzu ocekavat, ze mi za tutez hodnotu (muj reklamni prostor) bude 
nekdo dalsi ochoten nabidnout hodnotu srovnatelnou (sve penize v hodnote 5 kr)? 
Kdyz poskytujete prostor vymennemu systemu v miste, kde prodavate komercni 
reklamu, chovate se jako hostinsky, ktery rizek nabizi za 80 Kc, ale schnitzel uz 
za 100 Kc. Vyprodanost schnitzelu nelze spojovat s vyprodanosti rizku.

> Když se na web site prodá, řekněme, 20% impresí, tak už z technických důvodů 
> je obtížné (a nikdo to nepoužívá), aby se ze zbývajících 80% na stránce 
> nezobrazoval žádný banner. Tj. "raději výměnovka než nic".

---> Mam na strance pet reklamnich ploch (u loga button, nad clanky banner, v levem 
a pravem sloupci ctverec a pod clankem banner). 20 % plochy je vyprodano (topbanner), 
ostatni protaci vodu naprazdno. Nevim, proc by mel byt problem jednou reklamni plochu 
vlozit, jindy ne. Staci na to podminka if($ctverec == "prodano") { zobraz("reklamu"); }.

---> Rikate, ze Seznam je casto v cele trendu. Proc ma na strance jen jediny, 
a to jeste maly reklamni prostor?

> Navíc, protože Internet je stále v rychlém růstu, dává pro provozovatele
> velký smysl se sebepropagovat - každý den se na Internetu objeví (řekněme)
> tisíc nových lidí, tisíc potenciálních návštěvníků webu, kteří na něm nikdy
> předtím nebyli a které je nutno nasměrovat na naši službu. 

---> Souhlasim. K sebepropagaci je ovsem moudre pouzit jiny format, nez reklamu.
Ctenar si pak muze zvyknout, ze v urcitem miste se dozvida o zajimavych projektech 
ze stejne staje, a bude vice naklonen venovat tomu mistu pozornost (vzdycky koukam 
na to tenke zahlavi na Zive, jestli tam neni neco zajimaveho).

> Ale vyprodanost se skutečně musí měřit pouze za peníze

---> Vyprodanost se nemuze merit jen za penize, pokud lze ziskat hodnotu vice 
zpusoby, povazuji za nevhodne ty ostatni zpusoby zatajovat. 

> případ, kdy si dva významné servery vyměnily reklamu a navzájem si ji
> nafakturovaly, šlo o mnohamiliónové částky, aby se oba před svými investory,
> resp. potenciálními investory mohly prokázat vysokými obraty). 

---> Ano. Vstupuji-li dva obchodni subjekty do obchodniho vztahu, je jejich 
povinnosti o tomto vztahu vest patricne ucetni a danove doklady. Barterovy 
obchod bez danoveho dokladu je v pripade platcu dane mozne povazovat 
za pokus o danovy unik. To, ze se jedna o vymenny obchod, by pak melo byt 
uvedeno jako zpusob uhrady (vzajemnym zapoctem) a oku ucetniho auditora 
by to nemelo uniknout, zvlast jedna-li se o spolecnost, ktera se uchazi o investora.
Ale predpokladam, ze i tohle vite, protoze tyhle podminky Vas barterovy 
system splnuje. (Ted manipuluji s ctenarem ;-)

> USA o tomto probíhá docela podobná diskuse. Zde, protože nebyl (dnes už je)
> nedostatek hotovosti, si internetové firmy navzájem u sebe kupovaly reklamu
> a platily za to penězi - nemuselo jít nutně u barterové dohody, ale ve
> skutečnosti se peníze točily jen "uvnitř", nešly "zevnitř ven", ale
> internetový reklamní trh vykazoval vysoké sumy, které opticky vzbuzovaly
> dojem, že to celé bezvadně funguje. 

---> Ano, je dulezite vedet, kudy penize proudi. Nemam ekonomicke vzdelani, 
ale presto si trofnu rici, ze barterovy obchod nastupuje ve velmi specifickych 
pripadech. Vy jste uvedl jeden, ja uvedu dalsi dva, ale vzdy je pro ekonomiku 
dulezite, ze vubec k cirkulaci penez a zbozi dochazi. Obvykle je tento system 
udrzitelny jen za prisnych podminek, jinak po case zanika.

1. pripad: V Nemecku se rozsirila obcanska sdruzeni vzajemne vypomoci. 
Ukon, ktery provede jedna osoba je ohodnocena body, tato body prijemce 
ukonu prevede ve prospech toho, kdo ukon provadi. Body lze bud vydelat 
vlastnimi ukony, anebo je lze od cleny sdruzeni ruznymi zpusoby ziskat (dar, 
koupe atd.). Nemecka centralni banka uvadi, ze tento system, ktery se siroce 
rozmohl a je profesionalne rizen a spravovan (na podobnem principu, jako 
vymenny reklamni system) je zdrojem mnohamilionovych ztrat na danich, lec 
naprosto legalni. (Muzete si tak nechat zalevat kvetiny na zahrade, sekat 
travnik, hlidat deti, vencit psy, umyt auto, pomoci se stehovanim...)

2. pripad: Po prechodu na trzni hospodarstvi se mnoho podniku v CSFR potykalo 
s druhotnou platebni neschopnosti, a protoze bylo treba udrzet vyrobu, pristoupily 
ve velkem rozsahu podniky k barterovym vymenam zbozi. Diky snaze statu snizit 
vzajemne zadluzeni podniku (proto vznikla Konsolidacni banka) a diky prilivu 
zahranicniho kapitalu a bankovnim uverum mohly podniky tuto praxi opustit 
(a mnoho bank zkrachovat ;-).

---> Jde mi proste o pojmenovani zla: tim jsou vymenne reklamni systemy 
v mistech, kde ma byt komercni reklama a plytvani reklamni plochou na selfpromo. 
U nas nemame volne penize, ale pripad je to stejny jako v USA. Vidime to oba, 
ale vyvozujeme z toho opacne zavery. Mate nejake jine reseni teto situace?

--
=M=



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST