---> Bonjour, napsal jsem v minulem prispevku o clanku pana Hlavenky http://www.zive.cz/H/Businessmagazin/Ar.asp?ARI=100862&CAI=2034 ze je napul pravdivy a napul manipulativni. Rad ted vysvetlim, proc si to myslim. K te pravdive polovine se nebudu vztahovat, ale o te manipulaci bych se rad vyjadril. ---> Pokud je jen 7 % reklamni plochy vyprodano, znamena to, ze zbytek je vymenny. Chci se zeptat: je to mereno ve vymennych systemech? Za co by se pak vymenovalo, kdyby toho bylo vic prodanyho? (Pokud je ve vymennem systemu 7 % vyprodano za penize, pak zbytek je vyprodan za protihodnotu! Myslim, ze tohle by si provozovatel barteroveho systemu mel uvedomovat.) ---> Pokud je jen 7 % komercniho prostoru vyprodano, proc teda porad vsude vidim tolik banneru? Nestalo by zato trochu pouvazovat a zbyvajici reklamni pozice zrusit? (Reklama vygenerovana ve vymennem systemu snizuje hodnotu reklamy komercni; komercni clenove vymennych systemu okradaji sami sebe.) ---> Jestlize je poptavka po X impresich, zvysi se poptavka desetkrat, pokud desetkrat snizite cenu? Abych se drzel metafory: pokud zemedelec vypestuje tunu redkvicek a jejich (s)potreba je jen cent, zvysi se jejich (s)potreba, kdyz je bude prodavat levneji? Nemyslim. Zaludek mam jen jeden. Kdo by za me travil? Redkvicky by mi lezly i usima. * * * >> televize dosahuji bezne az sta procent, deniky a outdoor reklamy nad 50 %, casopisy nad 30 %, billboardy byvaji take z vetsi casti obsazene - zkratka stabilni rovnovaha mezi nabidkou a poptavkou existuje vsude jinde, ale ne na Internetu. (Hlavenka) << ---> Televize muze mit vyprodano az 100 %, proste protoze ma zakonem dane mnozstvi. Ovsem tiskovina si muze mnozstvi reklamy regulovat. Jeste jsem (krome jedne vyjimky v MF Dnes) nevidel, ze by se pri nevyprodani reklamy "tiskly" vakaty. Naopak, vsechny casopisy, ktere jsem kdy lamal mely obvykle spis opacny problem. V urcitem obdobi jsme museli vymyslet, jak do daneho rozsahu propasovat vice reklamnich ploch (nekdy se to proste vyresilo zvetsenim rozsahu, ale vzdycky to nejde). Internet nebude mit vyprodano mozna nikdy. Vzdycky se da nejaka ta neobsazena imprese vygenerovat. To je ale stejny nesmysl, jako ty vakaty. Tak proc to delate? * * * >> Seznam udelal spatnou sluzbu sobe, ale i ostatnim portalum - ukazal vlastne, ze realna cena bezne bannerove reklamy na portalech je mozna jeste nize nez na "smesnych" 35 korunach za tisic zobrazeni. (dtto) << ---> V tomhle vidim manipulaci s ctenari. Seznam nesnizil cenu, protoze by si myslel, ze tu nekde je latentni poptavka. Snizil ji, aby tretahl existujici poptavku od konkurence k sobe. Az sve klienty bude mit, az s nimi posle na obed sve marketingove specialistky (viz ty na tech fotografiich), zase jim po prazdninach cenu zvedne na normal. Riziko je tu jen jedine, ze ostatni snizi sebezachovne cenu take (pokud uvidi reklamu svych klientu u konkurence, nebo pokud klienti budou poukazovat na nizsi ceny na Seznamu), a na konci prazdnin ji sebevrazedne nechaji na te nizke hodnote. Pak si uz nikdo nebude moci dovolit cenu jen tak nadsadit. (Podle me je realna hodnota buttonu na Seznamu tak maximalne 50--60 Kc per mile.) * * * ---> Emiteri reklamnich pozic by se nemeli snazit o snizovani ceny. Tim muzou jenom roztocit spiralu a nas maly cesky trh s online reklamou postihne tezka asijska krize (ne, ze by mi to vadilo). Lepsi je omezit mnozstvi nabizeneho zbozi. Mene reklamy na webu, ale za nynejsi (nebo trochu nizsi) ceny. To je muj tip. ---> Takze, lidi, nedelejte blbosti, a pamatujte, ze Kopta je placenej z reklamnich vynosu. Kdyz mu desetkrat snizite honorar, bude radsi psat o necem, cemu rozumi ;-) nekam jinam zadarmo. (Nemyslete si, pane Hlavenko, ze jsem si na Vas zasedl. Spis bych to rekl tak, ze jste jeden asi ze tri ceskych autoru, jejichz clanky na webu pravidelne ctu, a vzdycky to napisete tak, ze bych si o tom rad popovidal.) -- =M=
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST