---> Bonjour,
napsal jsem v minulem prispevku o clanku pana Hlavenky
http://www.zive.cz/H/Businessmagazin/Ar.asp?ARI=100862&CAI=2034
ze je napul pravdivy a napul manipulativni. Rad ted vysvetlim, proc si to
myslim. K te pravdive polovine se nebudu vztahovat, ale o te manipulaci
bych se rad vyjadril.
---> Pokud je jen 7 % reklamni plochy vyprodano, znamena to, ze zbytek
je vymenny. Chci se zeptat: je to mereno ve vymennych systemech? Za co
by se pak vymenovalo, kdyby toho bylo vic prodanyho? (Pokud je
ve vymennem systemu 7 % vyprodano za penize, pak zbytek je vyprodan
za protihodnotu! Myslim, ze tohle by si provozovatel barteroveho systemu
mel uvedomovat.)
---> Pokud je jen 7 % komercniho prostoru vyprodano, proc teda porad
vsude vidim tolik banneru? Nestalo by zato trochu pouvazovat a zbyvajici
reklamni pozice zrusit? (Reklama vygenerovana ve vymennem systemu
snizuje hodnotu reklamy komercni; komercni clenove vymennych systemu
okradaji sami sebe.)
---> Jestlize je poptavka po X impresich, zvysi se poptavka desetkrat,
pokud desetkrat snizite cenu? Abych se drzel metafory: pokud zemedelec
vypestuje tunu redkvicek a jejich (s)potreba je jen cent, zvysi se jejich
(s)potreba, kdyz je bude prodavat levneji? Nemyslim. Zaludek mam jen
jeden. Kdo by za me travil? Redkvicky by mi lezly i usima.
* * *
>> televize dosahuji bezne az sta procent, deniky a outdoor reklamy
nad 50 %, casopisy nad 30 %, billboardy byvaji take z vetsi casti
obsazene - zkratka stabilni rovnovaha mezi nabidkou a poptavkou
existuje vsude jinde, ale ne na Internetu. (Hlavenka) <<
---> Televize muze mit vyprodano az 100 %, proste protoze ma zakonem
dane mnozstvi. Ovsem tiskovina si muze mnozstvi reklamy regulovat. Jeste
jsem (krome jedne vyjimky v MF Dnes) nevidel, ze by se pri nevyprodani
reklamy "tiskly" vakaty. Naopak, vsechny casopisy, ktere jsem kdy lamal
mely obvykle spis opacny problem. V urcitem obdobi jsme museli vymyslet,
jak do daneho rozsahu propasovat vice reklamnich ploch (nekdy se to
proste vyresilo zvetsenim rozsahu, ale vzdycky to nejde). Internet nebude
mit vyprodano mozna nikdy. Vzdycky se da nejaka ta neobsazena imprese
vygenerovat. To je ale stejny nesmysl, jako ty vakaty. Tak proc to delate?
* * *
>> Seznam udelal spatnou sluzbu sobe, ale i ostatnim portalum - ukazal
vlastne, ze realna cena bezne bannerove reklamy na portalech je mozna
jeste nize nez na "smesnych" 35 korunach za tisic zobrazeni. (dtto) <<
---> V tomhle vidim manipulaci s ctenari. Seznam nesnizil cenu, protoze by
si myslel, ze tu nekde je latentni poptavka. Snizil ji, aby tretahl existujici
poptavku od konkurence k sobe. Az sve klienty bude mit, az s nimi posle
na obed sve marketingove specialistky (viz ty na tech fotografiich), zase jim
po prazdninach cenu zvedne na normal.
Riziko je tu jen jedine, ze ostatni snizi sebezachovne cenu take (pokud uvidi
reklamu svych klientu u konkurence, nebo pokud klienti budou poukazovat
na nizsi ceny na Seznamu), a na konci prazdnin ji sebevrazedne nechaji na te
nizke hodnote. Pak si uz nikdo nebude moci dovolit cenu jen tak nadsadit.
(Podle me je realna hodnota buttonu na Seznamu tak maximalne 50--60 Kc
per mile.)
* * *
---> Emiteri reklamnich pozic by se nemeli snazit o snizovani ceny. Tim
muzou jenom roztocit spiralu a nas maly cesky trh s online reklamou
postihne tezka asijska krize (ne, ze by mi to vadilo). Lepsi je omezit
mnozstvi nabizeneho zbozi. Mene reklamy na webu, ale za nynejsi
(nebo trochu nizsi) ceny. To je muj tip.
---> Takze, lidi, nedelejte blbosti, a pamatujte, ze Kopta je placenej
z reklamnich vynosu. Kdyz mu desetkrat snizite honorar, bude radsi
psat o necem, cemu rozumi ;-) nekam jinam zadarmo.
(Nemyslete si, pane Hlavenko, ze jsem si na Vas zasedl. Spis bych
to rekl tak, ze jste jeden asi ze tri ceskych autoru, jejichz clanky
na webu pravidelne ctu, a vzdycky to napisete tak, ze bych si o tom
rad popovidal.)
--
=M=
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST