Krasne slnecne ranko, nase skusenosti s direct e-mailingom su pomerne rovnake - az na to, ze napriek dodrziavaniu urcitych zasad rozosielania informacie touto cestou (vo vela veciach suhlasim s p. Prokopom a jeho "jednoduchym nazorom na SPAM") - bola reakcia dost negativna. Pojem SPAM je totiz tak zprofanovany, ze vela prijemcov direct e-mailingu - reaguje negativne len vdaka existencii pojmu SPAM (moj osobny nazor). Co sa tyka cisiel (resp. nase skusenosti s direct e-mailingom): 10% reagovalo na e-mail - kliknutim na link v e-maile, cca 1% reagovalo napisanim odpovede na e-mail. Všetko sa to udialo do 24 hodin od rozposlania pricom 80% reagovalo kliknutim do 4 hodin od rozposlania (samozrejme zalezi na case odoslania resp. prijatia e-mailu.) Vsetky adresy boli z verejne dostupnych zdrojov a informacia poukazovala na novu sluzbu pre pouzivatelov internetu. Celkove zhodnotenie: oproti bannerovej kampani (kt. isla subezne s direct e-mailingom) velmi mizive aj napriek vseobecne nizkemu click rate bannerov. Tie vsak na rozdiel od e-mailu nezasahuju do vysostne privatneho prostredia pouzivatela - t.j. jeho e-mailovej schranky. Direct e-mail ma vsak velke vyuzitie pri informovani pouzivatelov - je to ovela lepsia cesta distribucie podrobnej informacie cielenej skupine. Len kto rozlisi SPAM od uzitocnej informacie (vo vseobecnosti) - nech hodi kamenom.... :o) Tolko k nasim skusenostiam - zatial.... Tomas Redlinger Anetis, a.s. Lazovna 69, 974 01 Banska Bystrica, Slovensko redlinger@anetis.sk, www.anetis.sk -----Original Message----- From: Jiří Herinek [mailto:herinek@intekom.cz] Sent: Thursday, June 28, 2001 8:30 AM To: reklama@nawebu.cz Subject: E-mail marketing Pěkné ráno, už tu bylo řečeno mnohé o úspěšnosti SMS kampaně, o tom, co je a není SPAM (o nevyžádané poště se však budou vést živé diskuse až do té doby, dokud tuto problematiku nebude upravovat zákon). Ale co tu ještě nezaznělo je úspěšnost direct e-mailu. Pro naše klienty občas zajišťujeme rozeslání direct e-mailu. Tak, jako uvedl pan Prokop, z veřejně dostupných zdrojů vybereme relevantní adresy (např. úklidových firem) a na tyto adresy rozešleme nabídku - reklamní sdělení (např. nabídka úklidové techniky).I když se jedná o 100 % cílení, příjemcům se dostávají pro ně relevantní informace, je úspěšnost (pod kterou si představuji "akci" příjemce - odpověď na e-mail, telefonát) pod 1 % a to je žalostně málo. Jaké jsou Vaše zkušenosti? Jiří Herinek Ing. Jiří Herinek Duhaplast, s.r.o. projekt INTEKOM - internet a komunikace 750 02 Přerov, Seifertova 33 - Nordic Park
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST