> Asi je trošku zavádějící rozlišení výměnné vs. komerční reklamní > systémy. Přesnější by asi bylo obecně reklamní systémy (které > generují velký objem zobrazení, ale jsou málo cílené; sem patří > výměnné systémy, ale i systémy, které prodávají reklamu za Vás ve > velkých balících; a také sem často patří inzerce portálů na sebe > sama - na jinou službu téhož portálu) vs. cílené reklamní akce > (které jsou většinou cílené na konkrétní skupinu a omezenou a > předem definovanou skupinu serverů). Celkem by me zajimalo, kde vidite tu hranici. Kde konci role systemu "prodavajiciho velke baliky" a kde zacina system, ktery dela jen a jen super cilenou reklamu na nekolik nejlukrativnejsich mist na internetu. Podivate-li se na dnesni nejvetsi "lidove" reklamni systemy, nabizeji oboje. A podivate-li se na "firemni" reklamni systemy, dokazi opet "rozplesknout" reklamu horizontalne po serveru. > Důvodů, proč tyto systémy obtěžují více je několik: > - i na stejnou pozici zobrazí pokaždé něco jiného, takže tento > banner člověk hůře "přeskočí", než banner, který už viděl a ví, > že je to banner a že ho nezajímá Tohle muzu chapat tak, ze na jednom miste se objevuje po nejakou dobu jeden banner a ja jako navstevnik si proste zvyknu na tohle misto nechodit v pripade, ze mi ten banner vadi - ci naopak na toto misto chodit, kdyz se mi banner libi? Ale o tom ta reklama prece je. Otazka cileni je jina vec, ale reklamni plocha na internetu je uniktni prave v tom, ze pokazde je tam nova (chcete-li jina) nabidka... > - tyto systémy často neobsahují textový popisek banneru, ale > systému (což zhoršuje orientaci na co je to vlastně reklama) Pokud vim, textove popisky reklamni systemy umi. Ze je zadavatele neuvadeji je jen vec jejich komunikace s provozovatelem, agenturou - proste tim, kdo tu kampan realizuje. A uvodit reklamni banner titulkem "Poroz, tady je REKLAMA...!" (a nemam ted namysli nejruznejsi "poletujici" a jine zalezitosti) je zase jen a jen veci provozovatele serveru. > - často se odkazují stylem ad.reklamni-system.cz/velke_cislo/, > takze clovek zase nevi, kam se proklikne. URL odkazu ve vymennych systemech byva casto "jednodussi" nez v komercnim systemu velikeho serveru. Nemam pravdu? A navic: reknete kolik procent uzivatelu internetu a potazmo tedy prijemcu reklamy je tak "zdatnych", ze se diva na URL kam ze to vlastne ten banner smeruje a lusti ho? Myslim, ze tech laiku bude vetsina (ikdyz treba ne podstatna). Ja osobne tuto "funkci" pouzivam prevazne na to, abych se podival prave na to, ktery system mi tohle prinasi. Roman Hlousek
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:44 CEST