RE: Nove formaty a CPC

From: Kouba Tomas (tomas@neo.cz)
Date: 15. 06. 2001, 19:13 CEST


Zdravim a preji pekny den,

jak jsem jiz asi pred 10-ti dny psal je u nas cena za zobrazeni prilis
vysoka. Z techto cisel, z nichz mimochodem nektera nejsou uplne presna,
vyplyva pri 0.5% uspesnosti kliknuti a pri 0.15 $ ceny za kliknuti cena za
1000 zobrazeni 0.75 USD. Tedy pri dnesnim kurzu na cca 30,- Kc za 1000
zobrazeni. Pokud je nekdo schopen prodat rekklamu na svem serveru draz tak:

1. je VELMI dobry obchodnik;
2. inzerent/agentura je idiot;
3. je schopen vygenerovat vice jak 0.5% uspesnost (oborove zamerene
servery);
4. inzerent je ochoten za navstevu sveho serveru platit vic jak 0.15 USD.

Jak jsem tady jiz cetl: budoucnost neni v novych formatech reklamy, to bude
podle meho veci kazdeho serveru. Budoucnost je ve schopnosti vygenerovat
navstevnost inzerentova serveru. Jak si on s ni poradi je veci jeho lidi a
obchodniho modelu. Ucelem serveru, ktere prodavaji reklamu bude a jiz by
melo byt privest zakaznika do jeho prodejny (serveru).

Pokud tohle vysvetlime agenturam a inzerentum, tak prevalcujeme TV, tisk, DM
i billboardy, protoze takovou ucinost nemuze nabidnout nikdo z vyjimkou
Internetu.
-------------------------------
Tomas Kouba
mailto:tomas@neo.cz

> -----Original Message-----
> > Je-li to tak, mohl byste nam tedy vysvetlit, jak v zahranici tvori cenu,
> > protoze s tou je presne ten problem, ktery nastinil David Matyas.
>
> U CPC se cena pohybuje od $0.03-$0.50 centu, zalezi na kvalite serverove
> zakladny( tedy agenture) a samozrejme na klientovi kolik je ochoten platit
> (a jiste i na dalsich vecech).
> Jak ale agentury cenu vypocitavaji to opravdu netusim, ale urcite nejde o
> obecny vzorec. Napr.  spolecnost ValueClick, (patrici pod DoubleClick)
> vyplaci serverum $0.17 per click, nezavisle na kampani.
> (Samozdrejme jsou tu
> i veci jako pri velkem poctu clicku se cena zvedne na $0.20 apod.)
>
> >



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST