Jak vidim, tak se cela diskuze toci okolo toho, jak je CPC zneuzitelny. Pravda, muze byt, ale taky nemusi. Jak tady nekdo rikal, v americe je pomer kliky vs. zobrazeni daleko vyssi. Doubleclick pry dela 18% obratu pres kliknuti a tohle cislo porad roste. Je to hlavne diky popularite Valueclick, ktery prave Doubleclick koupil, tusim, ze to bylo tak pred rokem. Co se tyce toho moznosti zneuziti. Jedine co me napada jak se zneuziti branit je testovat jeho klikatelnost (banneru) nejprve na nejakym vzorku uzivatele. Budu-li vystupovat jako server (priklad) a inzerent me da s nadsazkou banner at ho testnu, reknu treba 20 tis. impresi a zjistim jeho click rate. Pokud bude mit banner min nez 0,3% reknu, ze proste reklama na kliky nebude a at mi posle jinej banner, ktery bude mit vetsi klik. Pokud bude mit 0,5%, tak to pustim ve vetsim mnozstvi. Pokud bude mit pres 1%, muzu jasat, ze se bude zobrazovat jen chvilku (jsem server). Co z toho plyne? V reklame na kliky (pokud se u nas rozsiri) vznikne urcity rozmezi, kdy banner pustit a kdy ne. Reknu treba do click ratu 0,3% pro banner reklama na kliky nebude, je to krajne nevyhodny pro server, naopak vyborne pro inzerenta. Rozmezi od 0,3 do 0,8% bude kompromis serveru a zadavetele, kampan pobezi. Pokud bude click rate vyssi nez 0,8% jsou zase naopak podminky nejlepsi pro server, nejhorsi pro zadavatele. Dokazu si tak tedy predstavit, ze vznikne "novy" obor v reklame. Budou agentury, ktery budou schopny presne odhadnout jaky bude click rate na urcitym serveru, kdyz se ten banner udela takovy a takovy a pouziji se tyhlety a tyhlety technologie. A inzerenti budou tucne platit za to, kdyz ta agentura jim postavi banner nebo klidne i jiny reklamni prvek ala superstitial tak, aby mel clickrate na dolni hranici rozmezi, od kdy se uz reklama pousti do eteru, v nasem pripade 0,3%. :-))) A kdyz uz se nad tim zamejslim dal, tak tyhle agentury pak muzou klidne dostavat bonusy za kazdy setino procenta, jak se priblizili dolni hranici, reknu treba 0,3%. Sakra, to jsem se nejak rozepsal. dobrou noc, jb ----- Original Message ----- From: Michael <michaelsoft@seznam.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Wednesday, June 13, 2001 8:35 PM Subject: Re: Nove formaty a CPC > > Je-li to tak, mohl byste nam tedy vysvetlit, jak v zahranici tvori cenu, > > protoze s tou je presne ten problem, ktery nastinil David Matyas. > > U CPC se cena pohybuje od $0.03-$0.50 centu, zalezi na kvalite serverove > zakladny( tedy agenture) a samozrejme na klientovi kolik je ochoten platit > (a jiste i na dalsich vecech). > Jak ale agentury cenu vypocitavaji to opravdu netusim, ale urcite nejde o > obecny vzorec. Napr. spolecnost ValueClick, (patrici pod DoubleClick) > vyplaci serverum $0.17 per click, nezavisle na kampani. (Samozdrejme jsou tu > i veci jako pri velkem poctu clicku se cena zvedne na $0.20 apod.) > > > > > V jinych mediich nic podobneho neni, krome Teleshopingu, ktere _pry_ > > maji provize (mozna to rikal nekdo dokonce v teto konferenci). A tam je > > jeste dulezite to, ze IMHO 'uzasnou' rucni pracku a podobne kraviny > > nekoupite jinde, cili nehrozi to, ze udelate v TV reklamu a zbozi si > > clovek koupi jinde, coz hrozi u banneru, ktery bude placen od CPC, bude na > > nem novy Renault Clio, klikne mi na jej 5 lidi a dalsich 5 si ho koupi u > > uplne jineho dealera, ale mozna i diky banneru na mem serveru. Cili CPC se > > asi hodi pro zbozi, ktere prodava pouze jeden shop a neda se koupit nikde > > jinde. > > Urcite to je pro dany server vyhoda. > > Michael. > > > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ > >
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST