---> Bonjour! > Snad jedinou otázku, kterou bych si kladl je, zda ve déledobejsím pohledu to > "obetování" titulky portálu na pár dní stojí za financní zisk z této kampane Shodou nahod jsme se o tohle tema nedavno otreli s vejlupkama :-) Muj (zcela irelevantni a nepodlozeny) nazor je ten, ze by takova kampan mela probihat ne kratsi dobu nez tyden a ne delsi dobu nez tydny dva. Vyzaduje to tedy od reklamni agentury velmi vysokou efektivitu, ba ekvilibristiku pri predavani informace uzivateli. V takovem pripade je velmi vhodne kampan otestovat na vzorku uzivatelu ciloveho media, aby nedoslo k problemu, ze uzivatel se chce neco dozvedet, ale neni s to z kampane tuto informaci vyziskat. Dalsi shodou nahod prave tento tyden vydal Nieslen svou studii o testovani usability. http://www.useit.com/ Pri kratsim trvani se uzivatel nedozvi, oc se jedna, a je jen obtezovan narusenim zvyku (ja proste ocekavam, ze Server bude vypadat jako Server). Delsi trvani zase vede k tomu, ze si uzivatel nove schema ulozi do pameti, a tim se snizuje cena znacky hostitele (Serveru) vice, nez jaky muze byt jakykoli financni efekt. Druha vec je forma prostituovani vlastni znacky hostitele. Cena Corporate Identity je prilis vysoka, aby bylo lze zcela ji zahodit pro kratkodoby financni efekt. Nesmi tedy dojit k totalni zmene kompozice serveru, nesmi ani dojit ke zmene funkcnosti nebo struktury obsahu. Zmene muze podlehnout pouze barva, s tim, ze na mistech, ktera uprazdnila bannerova reklama je lze zabudovat kresebne prvky inzerenta, protoze prave zde je uzivatel ocekava. Zaroven musi byt na prvni pohled jasne, ze se jedna o propagacni kampan (beneficiens muze byt zastreny), aby uzivatel neziskal dojem, ze jde o trvalou promenu hostitele. Prostredi kampane by melo byt zcela presne ohraniceno. Ponechat tedy format kampane treba jen na tiulni strane. Ostatni okoli by melo ke kampani odkazovat beznou reklamni formou. (Tato podpurna cast kampane je velmi dulezita, protoze prvnim krokem je pripoutat uzivatele k objektu komunikatu, ale nic jej nenuti, aby se zapojil do hry jako jeji patiens. Pripomenuti komunikatu v okoli prvniho planu kampane by melo v zajmu uspechu byt velmi transparentni, primocare a zcela vysvetlujici. Pak muzeme ocekavat, ze se do komunikace zapoji i ostrazitejsi nebo uzavrenejsi uzivatele, kteri k pristoupeni na pravidla hry vyzaduji dodatecne informace.) A naposled, zcela bez diskuse je skutecnost, ze takova kampan by se nemela na hostiteli objevit prilis casto. Nejlepe tak jednou za rok, protoze rozkolisani identity hostitele muze u uzivatelu snizit prah identifikace (serveru a se serverem), a tedy i pokles kredibility a hodnoty uzivatelske komunity hostitele. (Protoze se nevyznam v marketingu, pouzil jsem par vyrazu z teorie komunikace: beneficiens -- subjekt, v jehoz prospech komunikace probiha; patiens -- subjekt, ktery je komunikaci ovlivnen; komunikat -- ucelená komunikacni udalost) Myslim, ze pokud jsou klient a agentura ochotni korigovat sve prostredky ohledem na vzdaleny horizont prospechu hostitele (posledni slovo ma hostitel), pak povazuji tento parazitni zpusob propagace za velmi vyhodny pro vsechny zucastnene, uzivatele nevyjimaje. -- =M=
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST