RE: GE Capital a vecne spory o efektu.

From: David Matyas (david@imachina.cz)
Date: 13. 06. 2001, 17:54 CEST


Myslim, ze nejste divnej. Myslim, ze mozna nebylo tak dulezite aby jste v
prvni fazi vedel o ktereho klienta se jedna. Mozna to nebylo tak dulezite
ani v dalsi fazi. Jako zaklad sdeleni bych videl asi toto "Mame pro vas
penize, pojdte si u nas pujcit". Nebo jinak, je pro Vas dulezitejsi to zda
mate dobre boty, nebo Vas spis zajima zda jsou od Bati, Adidasu....

Mozna se pletu, ale podobnou strategii jsme zvolili treba v lonskem roce v
pripade serveru, ktery informoval o ME ve fotbale. Nebylo ani tak dulezite
to konkretni misto a adresa, ale INFORMACE jako takova. Proto se na ruznych
serverech objevili vysledky soutezi na nasem serveru a spokojeni jsme byli
vsichni. 

-Klient protoze na jeho stranky proslo dost lidi, protoze je zaujala soutez
-Server protoze z pohledu uzivatelu to bylo atraktivni misto kde se konaji
souteze a jestevydelal penize na prostoru kde by jinak nic nebylo.
- a my koneckoncu take protoze pomer vykon/cena byl pro klienta zajimavy :)

Troufnu si tedy rict, ze ne vzdy je dulezite vedet o jakeho klienta se
jedna,ale co nabizi. 

Diky za nazor

David Matyas
------------------------------
iMACHINA s.r.o.

Sudomerska 25, 130 00 Praha 3
tel:  ++420 (2) 22716397 , ++420 (2) 22711382
fax: ++420 (2) 22721488

http://www.imachina.cz
david@imachina.cz
------------------------------
 

> -----Original Message-----
> From: Tomas Langer [mailto:Langer@atlas-as.cz]
> Sent: Wednesday, June 13, 2001 3:46 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: RE: GE Capital a vecne spory o efektu.
> 
> 
> Musím říct, že mě ta kampaň na Centru sice zaujala, ale dost 
> dlouho jsem
> nemohl přijít na to, o čem vlastně je. Že by reklama na novou Státní
> tiskárnu cenin? :-) 
> Až mě jeden z kolegů upozornil, že na banneru vpravo dole je malinkaté
> logo GE Capital Bank. I tak mě nenapadlo, že bych na něco takového měl
> kliknout.
> Naopak mě napadlo dneska klikat na ty pochodující panáčky. Ti sice po
> kliknutí zmodrali, ale žádnou další informaci mi nedali 
> (přitom jsem se
> jich chtěl zeptat, kam ty peníze vlastně nosí, jestli by 
> nechtěli zajít
> taky k nám domů :-)
> 
> Že se jedná o kampaň na expresní půjčky jsem se z téhle kampaně
> nedozvěděl.
> 
> Asi jsem nějakej divnej ;-)
> 
> Tomáš
> 
> -----Original Message-----
> From: David Matyas [mailto:david@imachina.cz] 
> Sent: Wednesday, June 13, 2001 2:41 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: GE Capital a vecne spory o efektu.
> 
> 
> Jeste jednou dobry den vsem,
> 
> 	v nekterem z minulych prispevku byla zminovana inzerce na
> Centru. Dnes tato kampan zaziva zve vyvrcholeni a musim rici, 
> ze smekam.
> Pro vysvetleni jen v kratkosti logistiku cele kampane
> 
> 1) Na HP Centra je od pondelka exklusivne prostor zahrnujici 
> v podstate
> 3 vzajemne propojene plochy Tiskarna penez - poletujici 
> penize - cilova
> stanice je pobocka GE  Capital Bank. Upozornuje v te dobe " slepe" na
> stredu kdy se bude konat tiskova konference .
> 
> 2) Ode dneska odpoledne ( bohuzel co se delo rano netusim protoze jsem
> tyto stranky nesledoval ) se situace zmenila a z jedne 
> pllochy si naopak
> "panacci" odnaseji penize.
> 
> 3) Zaroven mohu kliknout na banner o dostavam se do upravene 
> mistnosti v
> ramci Xchatu ( design ala GE Capital ) kde se mohu zeptat 
> pracovniku GEC
> na podminky Express pujcky pripadne ji primo uzavrit.
> 
> Povazuji tuto kampan za velmi dobrou a zda se ze i dotazenou 
> do konce a
> i pres to ze jsme ji nedelali povazuji ji za dalsi ukazku 
> situace kdy se
> o konceptu " premysli" a jen se stale neopakuje NOVE FORMATY 
> spasi svet.
> Zcela uprimne smekam nad tim ze se agenture podarilo prosadit tento
> koncept u klientya, protoze po pravde receno je to nejcastejsi problem
> se kterym se setkavame.
> 
> Na zaver jen jeste pohled na kampan z ruznych uhlu
> 
> 1) Pohled uzivatel
> 
> Pokud se alespon jednou v tomto tydnu podival na Centrum byl s pomerne
> vysokou pravdepodobnosti "osloven" touto inzerci ( Omlouvam se vsem,
> kteri maji nejak specificky browser nebo jeho nastaveni )  a 
> dozvedel se
> o produktu. Da se tedy rici ze vetsina navstevniku Centra se zacatkem
> tydne dozvedela, ze GE neco pripravuje.
> 
> Jedine slabe misto teto veci vidim v tom, ze bych podobnou inzerci
> umistil spise na nejaky zpravodajsky produkt, kde uzivatel neocekava
> "rychlost" , tent typ inzerce je prece jen ponekud 
> "buclatejsi" a tak to
> mohlo nekoho otravit. Na druhou stranu je treba rici, ze tento typ
> propagace nikoo prilis neomezoval naopak PRINASEL atraktivni informace
> 
> 2) Pohled serveru v tomto pripade Centra
> 
> 	Na tomto serveru se objevila a ozkousela nova forma inzerce, coz
> je jiste plus pro dalsi presvedceni klienta o efektu teto 
> kampane ( nebo
> se pletu Milane :) . Bezesporu je jiste i zajimavy a atraktivni je i
> koncept, kdy server dava k dispozici jednu ze svych sluzeb pro potreby
> klienta  ( v tomto pripade Xchat jako diskuzni forum v 
> barvach klienta,
> tedy ozkouseny a provozem provereny produkt )
> 
> 3) Pohled agentury
> 
> 	Od planych slov presel nekdo dalsi k realnym cinum ( doufam, ze
> priste budeme zase dustojne kontrovat my :). Presvedcit klienta o tom
> aby umistil kampan jen na jeden server, aby dal penize na produkci ve
> vetsi mire nez je zvykly je take tezke a dat to vse dohromady a prodat
> klientovi je vetsinou to nejtezsi. Diky za dalsi prukopnicky cin.
> 
> 4) Pohled klienta
> 
> Doufam ze se nepletu a kampan bude opravdu uspesna. Uspesna v tom
> smyslu, ze
> 	- usporadal tiskovku pro novinare aniz by musel platit za
> prostory, hostesky....
> 	- pozvat na tuto tiskovku neomezeny pocet lidi, kteri maji zajem
> o informace
> 	- nejen PROPAGOVAT, ale i INFORMOVAT a to jeste zajimavou a
> VHODNOU formou ( ted myslim spis zvoleni chatu nez HP Centra kde vidim
> snad jedinou slabinu celeho konceptu )
> 	- "utratit" za jednoho uzivatele, ktery se alespon zajimal o
> danou problematiku ( vstoupil do tiskove konference ) dle meho nazoru
> velmi priznivou cenu ( alespon podle toho kolik jsem videl ja osobne
> pohybovalo se v chatu pomerne dost lidi a otazek padalo take dost )
> 
> 
> Zaver ? Podekoval bych vsem zucastnenym v teto kampani, chtel bych aby
> takovychto klientu bylo vic a aby na ne porad nekdo nepokrikoval cizi
> slova jako je Super... a neohromoval je vyskou sveho CTR nebo UIP,
> protoze si myslim, ze je daleko dulezitejsi zda kampan funguje nez to
> jak se jmenuje.
> 
> Diky, dnes ponekud rozepsany :)
> 
> 
> David Matyas
> ------------------------------
> iMACHINA s.r.o.
> 
> Sudomerska 25, 130 00 Praha 3
> tel:  ++420 (2) 22716397 , ++420 (2) 22711382
> fax: ++420 (2) 22721488
> 
> http://www.imachina.cz
> david@imachina.cz
> ------------------------------
> 
> 
> > -----Original Message-----
> > From: Pavel Kolesnikov [mailto:k@les.cz]
> > Sent: Wednesday, June 13, 2001 1:05 PM
> > To: reklama@nawebu.cz
> > Subject: Re: Nove formaty a CPC
> >
> >
> > On Wed, 13 Jun 2001, Michael wrote:
> >
> > > ad) CPC Kdyz uz jsme u tech novych veci, myslite si, ze 
> se konecne 
> > > zacne prosazovat Cost-Per-Click ? Vedi vubec inzerenti, ze takova 
> > > moznost prodeje je vsude ve svete bezna ?. (samo zalezi 
> na reklamni 
> > > pozici a typu kampane). Nebo se servery brani jak muzou ?
> >
> > K cemu je cost per click? K pribliznemu oceneni uspesnosti reklamy, 
> > jejimz cilem je dostat uzivatele na stranku zadavatele 
> (tedy pomijim 
> > reklamy prevazne "billboardoveho" charakteru, kde CPC z 
> principu nema 
> > valneho smyslu.)
> >
> > Kdyz se ale poustime do ocenovani uspesnosti takoveto 
> reklamy, situaci
> 
> > muzeme rozdelit do dvou skupin:
> >
> > 1, je treba dostat koncoveho uzivatele na stranku zadavatele,
> >   aby si u nej neco kopil. Zde ale je smysluplnejsi pro zadavatele
> >   platit provize z nakupu.
> >
> > 2, na strance zadavatele se nachazi pokracovani reklamy,
> >   ci free content, v obou pripadech chce zadavatel platit
> >   za uzivatele, kteri prijdou kvuli takovemuto obsahu, a
> >   ne takove, kteri nahodne klikli na banner.
> >
> >   V tomto pripade si ale bud muzem vystacit s tradicnim
> >   placenim za imprese pri nejakych pribliznych predstavach
> >   o "beznem CTR". Naopak, pokud chceme byt presni a opravdu
> >   ohodnocovat "prokliknuvsi se" uzivatele, stoji uz za uvahu
> >   upresnit zacileni reklamy jejim doplnenim o nejaky aktivni
> >   prvek, jako treba kalkulacka na "mrakodrapu" od WorldOnline,
> >   ktery pomuze odfiltrovat "nahodile odkliknuvsi".
> >
> >   A i v takovem pripade mi prijde fer zohlednit byt mene
> >   vyznamny charakter "imagevovosti" kampane, za coz ma smysl
> >   pozadovat nejake fixni ci impresemi merene minimum, i kdyby
> >   CTR cinilo 0%.
> >
> > Uhrnem - myslim, ze CPC nema moc smysl u klasickych banneru ani u 
> > reklamy na on-line zakoupitelne zbozi, a i u jinych formatu 
> reklamy by
> 
> > mel mit charakter spise "bonusu" nezli zakladni metody 
> stanoveni ceny.
> >
> >   Pavel
> >
> >
> >
> >
> > --------------------------------------------------------------
> > ------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> http://reklama.nawebu.cz/
> 
> 
> --------------------------------------------------------------
> ----------
> --
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> http://reklama.nawebu.cz/
> 
> 
> --------------------------------------------------------------
> ------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST