Re: reklamy neúčinkují (samy o sobě)

From: jiri.hlavenka@cpress.cz
Date: 11. 06. 2001, 23:25 CEST


Tedy, nomen omen. Pane Kaspárku, tady se nikdo nesnazí nikoho okrikovat -
zato se ale spoludiskutující snazí pouzívat svuj vlastní zdravý rozum a
argumentovat necím jiným nez citacemi, ze Superstitial nekde na americkém
webu mel 19% CTR. Na to vám mohu snadno odpovedet, ze kdyz se podíváte na
www.bannertips.com, tak tam naleznete OBYCEJNÉ bannery, které mají úcinnost
16,9%, 16,6% nebo jeste jednou 16,9% (pritom nejde o zádné "fake" bannery,
podívejte se sami). Argumentovat, ze nekdo v USA prohlásil, ze nejaká kampan
s bannery s asi tak 10x vetsí mírou vlezlosti mely nekde v Americe vysokou
úcinnost... to je hodne slabý caj. Copak nemáte vlastní názor?

Myslím, ze není sporu, ze tyto druhy propagace jsou podstatne útocnejsí na
ctenáre nez standardní bannery. To, ze si jich lidé intenzivneji vsímají
(nebot si jich svým zpusobem "nelze nevsimnout", kdyz vám napríklad neco
poletuje po stránce s clánkem a neustále zakrývá jeho text), jeste
neznamená, ze jsou VÝHODNEJSÍ, nebot:
a) jsou také podstatne, az mnohonásobne drazsí, tedy EFEKTIVNOST investice
muze být i výrazne nizsí!
b) iritují ctenáre natolik, ze je jejich pozitivní úcinek sporný (vsimnete
si napríklad nedávné diskuse na Lupe, kde 78 ze 79 diskutujících oznacuje
tuto kampan za neúnosnou, a navíc prokazují medvedí sluzbu médiu samotnému -
vetsí polovina z onech diskutujících dává najevo, ze na Lupu bud chodit
prestává nebo prestane, pokud budou tyto kampane pokracovat. Web bez
ctenáru, ovsem plný ruzných xxx-stitials asi není dobrý výsledek vaseho
vnucování techto "technologií".

Nenechejme si prosím vyplachovat mozky... Internetový reklamní trh v USA je
v krizi, to je dobre známé, a hledá se pomerne zoufale cokoli, co by jej
pomohlo ozivit. Jste papezstejsí nez papez - v USA je stále 99% vsech
reklamních kampaní slozeno z naprosto standardních banneru, protoze nemá
cenu menit vítezné resení a vymýslet nejaké perverznosti. Chápu, ze kdyz je
ceský trh obsazen hráci, kterí dokází to, co je v reklame opravdu potrebné,
tedy "zacílit", a to bud na masovou uzivatelskou obci nebo naopak na oborove
specializovanou skupinku, a vy nemáte se svým na ceském trhu zatím málo
významným subjektem proti tomu co nabídnout, tak se musíte snízit k
vnucování opruzujících xxx-stials jako jedinou záchranu. Internetovému
reklamnímu trhu ale jenom skodíte.



----- Original Message -----
From: "Kasparek, Michal" <MKasparek@adpepper.com>
To: <reklama@nawebu.cz>; <jiri.waisser@clark.cz>
Sent: Friday, June 08, 2001 1:19 PM
Subject: RE: reklamy neúčinkují (samy o sobě)


> Pane Waissere,
> budu pokracovat v ohlupujicich projevech a jeste ke vsemu anglicky. Proc
se
> tady neustale nekdo snazi druheho okrikovat?! Jedine co se tu snazim delat
> je podpora novych formatu a implementace veci, ktere funguji na jinych
> trzich, na nasem trhu. Neni potreba diskutovat jestli Superstitial je
lepsi
> nebo neni, nez POP UP, protoze je to jasne. Take nevim proc zde panuje
> negace vseho noveho.
>
> Nekolik podpurnych nazoru :
> ( nikdy jsem nerekl, ze nikdo na svete neumi to co ad pepper, ale tady se
o
> to ani nikdo nesnazi )
>
> David Karnstedt
> Vice President of Sales, AltaVista Company
> "AltaVista is committed to offering our advertisers a choice of the most
> effective advertising solutions available. Accepting Unicast's
SUPERSTITIAL
> brings us new incremental ad inventory and provides our advertisers with a
> dynamic platform to communicate with millions of AltaVista users
worldwide."
>
> Shelley Morrison
> Vice President, Media and Distribution Sales, Real Networks, Inc.
> "Both RealNetworks and Unicast have created rich-media advertising
> technologies that are powerful and effective; therefore, forming a
> relationship with Unicast was a natural. By offering our streaming formats
> with Unicast's SUPERSTITIAL, we can provide advertisers with even better
> branding and response vehicles."
>
> Jak to funguje ?
> The Mother's Day SUPERSTITIALú for macys.com delivered a 19% click-through
> to 12 commerce areas on macys.com for the products featured in the
> SUPERSTITIALú.
>
> The industry click-through standard for online ads is 0.3%. Macys.com
> experienced a dramatic increase in traffic the 12 areas promoted in the
> SUPERSTITIAL delivered subsequent sales driven by the ad.
>
> Pekny patek,
>
> Michal Kasparek
> Country Manager / Czech Republic
> ad pepper media
> The e-Advertising Network
>
> -----Original Message-----
> From: jiri.waisser@cpress.cz [mailto:jiri.waisser@cpress.cz]
> Sent: Friday, June 08, 2001 12:02 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: RE: reklamy neúčinkují (samy o sobě)
>
>
> Pane Kasparku.
>
> Za necelych 300,- Kc jsou na trhu 2 knihy o flashi (mozna uz vic), ktera
> dokaze prakticky to same. Rovnez je nekolik knih o javascriptu  (o
> kombinacich  flashe a javascriptu se doctete hned zpocatku) - i pro
> zacatecniky.  Na internetu lze ztahnout radu manualu a navodu, podle
kterych
> (pod)prumerny programator/grafik udela zhruba tu samou "muziku", kterou vy
> tady vychvalujte jako svetovy trhak,  stihne to pres vikend a nepotrebuje
k
> tomu hromadu marketingove omacky a hru na lincence. Rikat nekomu, ze to
muze
> ovladat (pozastavit, vypnout) dneska a vydavat to jako novatorskou vec mi
> prijde trosku ubohy. Rovnez uvadet jako komparacni technickou vlastnost
> "vetsi efektivitu reklamy" mi prijde na tuto konferenci dost  nevhodny
> (nechci psat ohlupujici) a pripominajici americky styl brainwashingu. O
> ostatnich "ovlastnostech" ani nemluve.
>
> P.S. Kdyz uz to srovnavate s Mercedes, tak jste to mohl napsat nemecky.
> Jste v konfere mezi cechy (a slovaky), takze mate jedno, jestli budete
> nekoho ohromovat slovicky anglickymi nebo nemeckymi - hodi se to oboji
> stejne, ale v souvislosti s Vami citovanym mercedesem bych to videl spis
na
> nemcinu. Nic nemeni skutecnost, ze pravdepodobne vsichni anglictinu
> ovladaji.
>
> nic ve zlem, ale zkuste tu konferenci nekdy cist (i po sobe) a ne jen
> marketingove pusobit na  (nerad bych mluvil za vsechny, omlouvam se)
> upracovane nebohe  ctenare:)
>
>
> Jiri Waisser
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: Kasparek, Michal [mailto:MKasparek@adpepper.com]
> Sent: Friday, June 08, 2001 9:04 AM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: RE: reklamy neúčinkují (samy o sobě)
>
>
> Pekny den pane Matulo,
> ano - spravne modifikovane POP UP, takze kvalitativne nekde uplne jinde.
> Priznavam svoji posedlost timto formatem :-)))
>
> Posilam jen malinkou charakteristiku Superstitial : (omlouvam se za
> anglictinu)
>
> Assured Views
> Viewed Between Pages
> Separate Browser Window
> Play Control Mechanisms
> Executional Flexibility: Enable advertisers to play compelling ads
> Site Friendly: Protect end user experience by ensuring that ads download
> politely
> Increased Entertainment Value: Deliver more interesting and more effective
> advertising
>
>
> Michal Kasparek
> Country Manager / Czech Republic
> ad pepper media
> The e-Advertising Network
>
> Perlová 1
> 110 00 Praha 1
> phone: 00420 (0) 2- 21 66 75 12
> fax : 00420 (0) 2 - 21 66 75 13
> Mobile: 00420 (0) 603 - 412 067
> e-mail : mkasparek@adpepper.com <mailto:mkasparek@adpepper.com>
> Internet : http://www.adpepper.com
>
> -----Original Message-----
> From: Michal Matula - BillBoard.cz [mailto:micnet@idp.cz]
> Sent: Thursday, June 07, 2001 3:50 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Re: reklamy neúčinkují (samy o sobě)
>
>
> :o))) Pane Kasparku,
>
> prominte, ale co jsou ty vami opevovane superstitialy, ktere neopomenete
> zminit kdykoli je k tomu prilezitost (a i jindy), jineho, nez modifikovane
> POP-UPy? :o))))
>
> S pozdravem
>
> Michal Matula
> Internet BillBoard team
> ___________________________________
> Reseni pro reklamu na Internetu
> http://internet.billboard.cz
> tel. 0653/615555 e-mail: info@billboard.cz
> ----- Original Message -----
> From: "Kasparek, Michal" <MKasparek@adpepper.com>
> To: <reklama@nawebu.cz>; <mkrejci@arbomedia.cz>
> Sent: Thursday, June 07, 2001 3:41 PM
> Subject: RE: reklamy neúčinkují (samy o sobě)
>
>
> > ......lze delat i zajimavejsi kousky......to myslite treba vyuzivani jiz
> > davno prekonanych POP UP, ktere tak opevujete jako bajecnou novinku?!
> :-)))
> >
> > Michal Kasparek
> > Country Manager / Czech Republic
> > ad pepper media
> > The e-Advertising Network
> >
> >
> > -----Original Message-----
> > From: Michal Krejci [mailto:mkrejci@arbomedia.cz]
> > Sent: Thursday, June 07, 2001 3:38 PM
> > To: reklama@nawebu.cz
> > Subject: Re: reklamy neúčinkují (samy o sobě)
> >
> >
> > Dopredu se omlouvam kolegum, kteri tento muj mail nazvou
propagandistickym
> > spamem, ale je to konkretni reakce na predchazejici mail a ja to jinak
> > neumim
> > :)
> >
> > Cileni na regiony je dnes zcela bezne ( alespon v siti AdMaster ). Lze
> > standardne objednat reklamni kampan, ktera pobezi treba na HP Atlasu ,
> > Ceskych novinach a Postu ( tedy globalnich platformach ) s omezenim
> > zobrazeni
> > lidem pouze z okresu Ostrava, Frydek-Mistek, Vsetin a Opava
( napriklad ).
> > Pokud spolu s tim pouzijete omezeni frekvence zasahu ( treba na 2- ),
> > jednoduse tak pripravite presne cilenou reklamni kampan, kdy dopredu
znate
> > presny pocet lidi z vaseho regionu, kterym svou kampan zobrazite. Pri
> > naplanovani napr. 100.000 impresi pak zasahnete nejmene 50.000 lidi z
> > pozadovaneho regionu ( spise vsak cca 70.000 ). Ale lze delat i
> zajimavejsi
> > kousky ...
> >
> > s pozdravem
> >
> > Mgr. Michal Krejci
> > Head of Internet Sales - AdMaster project
> > ARBOmedia.net Praha, spol. s r.o.
> > Janackovo nabrezi 39/51, Praha 5
> > Email:   mkrejci@arbomedia.cz
> > http://www.arbomedia.cz
> > Tel    +420 2  510 82 224
> > Fax   +420 2  510 82 105
> > ---------- Original Text ----------
> >
> > From: "Michal Kubicek" <michal@michalkubicek.cz>, on 7.6.2001 15:23:
> >
> > Dekuji, samozrejme, ze cílenost je dulezitá, je pravda, ze z banneru na
> > regionálním katalogu máme více prístup. Nechtel jsem svým príspevkem
> > shazovat bannery (koneckoncu sám je klientum nabízím:-)), spís jsem
chtel
> > práve upozornit na onu roztrístenost. Kampan byla velice malá, silnejsí
> > plánujeme az bude mozné cílit práve na region. Ale uprímne receno i zde
> jsem
> > trochu skeptický. zatím nejlepsí zkusenosti mám s adresným marketinkem,
> coz
> > je v nasem prípade rozesílání e-mailového newsletteru.
> >
> > Michal Kubícek
> >
> > ---------------------------------------------
> > www.OstravskeNoviny.cz
> > První informacní a zpravodajský server pro obyvatele Ostravského kraje
> > ----- Original Message -----
> > From: Michal Krejci <mkrejci@arbomedia.cz>
> > To: <reklama@nawebu.cz>
> > Sent: Thursday, June 07, 2001 2:55 PM
> > Subject: re: reklamy neúčinkují (samy o sobě)
> >
> >
> > Cilova skupina na Ostravskenoviny.cz je jasne regionalni zalezitost. V
> > Ostravskem kraji je dle nasich cisel zhruba 12,2% ze vsech ceskych
> uzivatelu
> > internetu. Pokud jste si tedy nezadal kampan s regionalnim omezenim na
> tento
> > kraj ci vybrane okresy, nemohla byt dle mne vase kampan uspesna a CTR
0,2%
> > bych ja osobne v tomto pripade povazoval za jeste velmi hezky vysledek.
> >
> > s pozdravem
> >
> > Mgr. Michal Krejci
> > Head of Internet Sales - AdMaster project
> > ARBOmedia.net Praha, spol. s r.o.
> > Janackovo nabrezi 39/51, Praha 5
> > Email:   mkrejci@arbomedia.cz
> > http://www.arbomedia.cz
> > Tel    +420 2  510 82 224
> > Fax   +420 2  510 82 105
> > ---------- Original Text ----------
> >
> > From: "Michal Kubicek" <michal@michalkubicek.cz>, on 7.6.2001 12:42:
> >
> > Víte, mně jen tak napadá, že ta úvaha o reklamách je stejně poněkud
zavádě
> > jící. Mám praktickou zkušenost s reklamou (bannerovou) na webu. Spustili
> > jsme
> > kampaň na OstravskeNoviny.cz a její úspěšnost, měřím-li na clickrate
byla
> > 0,2
> > pct. měřím-li na zvýšení návštěvnosti je to velice obdobné. myslím, že
> > reklama na webu sama o sobě nemá přílišného účinku. pokud se ovšem
nejedná
> o
> > něco, které se jaksi prodají samy (např. zdarma programy, cd atd.) U
těch
> je
> > ovšem inzerování mnohdy věc nadbytečná. Podle mých zkušeností máme
> například
> > mnohem více přistupů ze serverů, kde je uveřejněna naše ikonka nebo jen
> > textový odkaz a určitý článek. Možná to ale tak není a pletu se...
> >
> > Michal Kubíček
> >
> >
> >
> > ---------------------------------------------
> > www.OstravskeNoviny.cz
> > První informační a zpravodajský server pro obyvatele Ostravského kraje
> >
> >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
> >
> >
> >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
> >
> >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST