Re: reklamy neúčinkují (samy o sobě)

From: Marek Antos (antos@iinfo.cz)
Date: 07. 06. 2001, 16:54 CEST


Dobry den,

> Metody, jak omezit zobrazeni lidem "Pouze z okresu Ostrava, Frydek-Mistek,
> Vsetin a Opava", dnes na Internetu neexistuji a jeste nejakou chvilku
> existovat nebudou.

nechci se hadat, ale podle meho nazoru je tohle tvrzeni dano neznalosti
veci. Vzhledem k tomu, ze se touhle veci z ponekud odlisnych duvodu take
zabyvame, ale nevyuzivame ji za ucelem cileni reklamy, dovolim si prispet
svym nazorem do diskuse. Nejsme mediazastupitel ani agentura, takze to snad
ode mne nikdo nebude brat jako propagandu ci spam a dostaneme se k vecnejsi
argumentem.

Nase spolecnost uz zhruba rok a pul zpracovava studie trhu ISP. Jde o to, ze
se snazime technickymi prostredky stanovovat pocty zakazniku jednotlivych
ISP (zvlast na dial-upu a na pevnych linkach) a sledovat mezimesicni vyvoj.
K teto cinnosti vyuzivame velkou databazi, ktere interni rikame databaze
ceskeho IP prostoru, ktera - strucne receno - popisuje, kdo "sedi" na ktere
IP adrese v ceskem Internetu, zda je to dial-upovy port, pevna linka ci
sitovy rozsah, pripadne ktera firma (mysleno konecny zakaznik) tam sidli.
Samozrejme je s tim dost rucni prace, hlavne kvuli tomu, ze se to musi kazdy
mesic projet a najit zmeny, ale na druhou stranu to dava docela zajimave
vysledky.

V soucasne dobe mame v teto databazi zhruba 3 tisice konkretnich subjektu a
zhruba u 90 procent sitoveho provozu z ceskeho Internetu jsme schopni rici,
z jakeho okresu pochazi (a u casti i konkretni subjekt). Metod, jak vytvorit
spojnici mezi IP adresou a okresem je docela hodne, je to svym zpusobem
urcita heuristika - nebudu je tu popisovat podrobneji, protoze to svym
zpusobem je pracne nabyte know-how, ale urcite vas minimalne nekolik z nich
napadne.

Jak jsem rekl, my v soucasne dobe tuto databazi nevyuzivame pro cileni
reklamy (mozna zatim), protoze nam primarne slouzi pro zminene studie.
Internet Billboard (jehoz BBmedii Arbo pouziva) vsak podle mych informaci ma
neco velmi podobneho a na zaklade toho regionalni cileni nabizi. Nemohu to
samozrejme tvrdit presne, protoze jsem tu databazi osobne nikdy nevidel,
nicmene pokud je zpracovana podobne jako ta nase (a pochopitelne taky tak
aktualizovana), zda se mi regionalni cileni jako docela realna vec.

Muze samozrejme dochazet k urcitym nepresnostem (ktere jsou dane metodikou
ziskavani tech udaju), ale podle nasich zkusenosti to nejsou masove
zalezitosti. Rozhodne proto neni pravda, ze by metody geografickeho cileni
"dnes na Internetu neexistovaly".

Hezky den,
  MA

---
Marek Antos
Internet Info, s.r.o., Na Strzi 5, 140 00 Praha 4
Web: http://www.iinfo.cz/ | tel: 02/4144 1695 | fax: 02/4144 1697

Lupa.cz * Mesec.cz * Palmserver.cz * Slunecnice.cz * Burza.cz * Hokejka.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST