Re: reklama na cigarety pro mladez je dobra [Re: Lupa]

From: Jan Barta (info@ereklama.cz)
Date: 02. 06. 2001, 20:27 CEST


Nemyslite, ze mladez je schopna ve veku, kdy dostane prvni penize (ktere
muze vyuzit pripadne na nakup cigaret), rozeznat co je dobre a spatne? Je to
tedy ciste jejich rozhodnuti, kazdy ma pravo na to se definovat.

Na co se tady hlavne narazi je na fakt, ze tabakova reklama je cilena na
mladez. Neslo by to vyresit lepsim vzdelavanim o rizicich koureni,
legislativou - zejmena obrovskymi postihy za prodej cigaret mladezi, nez
zakazem reklamy? Takhle by to prineslo statu vic penez.

A kdyz jsme u toho, ze by se tabakova reklama mela zakazovat, protoze tabak
skodi zdravi, tak by se teoreticky mela zakazat reklama na vsechny vyrobky
podle vas. Mobilni telefony prece taky skodi zdravi, navic je jejich reklama
jeste vice cilena na mladez (napr. kampane na paegas twist). Auta zabijeji,
kdyz snite praci prasek, otravite se, atd.

Jestli podle vas LTC nepodporuje hudbu, tak myslite, ze by sem Lightouse
dostal treba Carla Coxe bez jejich sponzorstvi? A co ta reklama v takovym
Trip-magu (ano, je to komercni smejd) nebo bass-linu na cigarety, na tom
vlastne stoji.

A dalsi vec, nemel by se stat spis zamerit na drogovou otazku. Nesli by
penize z tabakove reklamy byt vyuzity prave na boj s drogami - odvykaci
centra atd? Nebo treba na vetsi bezpecnost temeline, na snizovani oxidu siry
a dusiku - ty zpusobuji daleko vetsi skody nez tabak?

Samozrejme, ze jsem proti koureni, ale proc zakazovat reklamu na tabak?
Kdyby tabakovy firmy inzerovali na internetu, tak tady urcite mluvite jinak.
Chtel bych videt, co byste delali kdyby za vama prisel Philip Morris, ze
chce u vas koupit reklamu za milion korun? Myslite si, ze byste opravdu
odmitli, ze chranite nase deti?



----- Original Message -----
From: Martin Kopta <martin.kopta@garcon.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Saturday, June 02, 2001 6:44 PM
Subject: reklama na cigarety pro mladez je dobra [Re: Lupa]


---> Bonjour!

> Mame z toho vyrozumet, ze kuraci jsou neslusni lide? :-)

---> Kurak, ktery kouri na tanecni party, _je_ neslusny clovek.
(vsimnete si, ze tam neni smajlik)

> napad, jak delat image cigaretam, Lucky Strike maji podle me u nas
nejlepsi
> marketing na mlady.

---> Nejlepsi, je treti stupen od slova "dobry". Dobry, je zakladni
civilizacni
hodnota. Podle hodnoty "dobry" a protikladu "zly" se jedinec uci kulture.
Kazdy, kdo tvrdi, ze "zly" je "dobry", rika "zlou vec" (tim nemyslim, ze
je zly, mozna je jen hloupy; hloupost je mimo kategorii dobra a zla, pouze
dusledky hlouposti jsou zle).

Spojeni "cigareta" a "dobry" povazuju za protimluv.
Nebo to muzeme vyjadrit i matematicky:

    cigareta && zly = zly.
    cigareta && dobry = velmi zly.

> Nesmite taky zapominat na to, ze LS neni jen znacka
> cigaret, je to ale i trademark pro obleceni a takovy veci

---> Nesmite zapominat, ze znacka obleceni a takovych veci predevsim
ma _skryte_, _plizive_, _zakerne_, _zle_ propagovat cigarety.

---> Ale mozna to chtel pan Brazda rict takhle: cigarety, to je velmi
objevny zpusob, jak propagovat znacku obleceni. Kouri preci spousta
lidi a znacka obleceni se tak objevuje na krabicce cigaret na kazdem stole
v hospode. Tabakove spolecnosti odedavna byly zakladany proto, aby
umoznily nashromazdit dostatek prostredku pro zahajeni vyroby obleceni.
Vyroba cigarety umoznuje spouste lidi najit zamestnani na plantazi, ve
zpracovne,
v reklame, v distribuci, v nemocnici, ve spalovne, ale dokonce dava praci
i pradlenam, s~ic~ka'm, novinarum, grafikum, tiskarum... Jedna spatna vec,
a kolik dobra vytvori. Co na tom, ze vas prospech je zalozen na osobnim
utrpeni nekoho jineho. Respektuji pragmatismus, a priznavam, ze obcas
vyuzivam jeho postupy, ale rozhodne se s nim nejsem ochotny identifikovat.

> Nejvic se z LPC napakoval Lighthouse.

---> dobra vec + spinave penize ---> zly vysledek

To, co rikam, nic nemeni na tom, ze cigarety obcas take kourim.
Nic to nemeni na tom, ze na legalni vyrobky by melo byt dovoleno
delat legalni reklamu. Tabakove firmy, a ani Hustler demokracii nechrani,
zrovna tak, jako LPC nepodporuje hudbu. Demokracie podporuje
(koho co) Hustler a tabakove firmy, hudba poskytuje prostor pro LS.

Pokud by v casopisech nebyla reklama na tabakove vyrobky, budou:

a) vychazet na ekologictejsim papire a jejich tisk a distribuce bude
levnejsi, zrovnatak, jako jejich zpracovani po vyhozeni do sberu
(ctyri roky me s tim mucili v nauce o materialech);

b) zvysene naklady hradit ctenari, pokud shledaji obsah i formu prinosnymi.

---> Vymizeni tabakove reklamy z casopisu podpori konkurencni prostredi
v grafickem prumyslu, protoze nynejsi stav je deformovany tim, ze casopisy
s tabakovou reklamou jsou levnejsi pro koncoveho zakaznika, a tim padem
dostupnejsi. Kdyz srovnam Navigator a *14*, pak vim, za ktery z nich jsem
ochoten zaplatit, ale zaroven vim, ktery si precte vice lidi. Tomu rikam
deformace konkurencniho prostredi. (Zaroven rikam, ze jedine, co proti
tomu smim delat, je kupovat *14* a upozornovat ostatni, na smyluplanost
a kontraproduktivitu jejich jednani.)

Nejsem pro zakaz tabakove reklamy, jsem pro nazyvani veci pravymi jmeny,
pro prijeti osobni zodpovednosti kazdeho, kdo se podili na spatnych vecech
a jejich propagaci.

Prominte za delsi prispevek, nez je tu zvykem.

S pozdravem

        Martin "startky bez filtru" Kopta

--
=M=


--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST