---> Bonjour!
> Mame z toho vyrozumet, ze kuraci jsou neslusni lide? :-)
---> Kurak, ktery kouri na tanecni party, _je_ neslusny clovek.
(vsimnete si, ze tam neni smajlik)
> napad, jak delat image cigaretam, Lucky Strike maji podle me u nas nejlepsi
> marketing na mlady.
---> Nejlepsi, je treti stupen od slova "dobry". Dobry, je zakladni civilizacni
hodnota. Podle hodnoty "dobry" a protikladu "zly" se jedinec uci kulture.
Kazdy, kdo tvrdi, ze "zly" je "dobry", rika "zlou vec" (tim nemyslim, ze
je zly, mozna je jen hloupy; hloupost je mimo kategorii dobra a zla, pouze
dusledky hlouposti jsou zle).
Spojeni "cigareta" a "dobry" povazuju za protimluv.
Nebo to muzeme vyjadrit i matematicky:
cigareta && zly = zly.
cigareta && dobry = velmi zly.
> Nesmite taky zapominat na to, ze LS neni jen znacka
> cigaret, je to ale i trademark pro obleceni a takovy veci
---> Nesmite zapominat, ze znacka obleceni a takovych veci predevsim
ma _skryte_, _plizive_, _zakerne_, _zle_ propagovat cigarety.
---> Ale mozna to chtel pan Brazda rict takhle: cigarety, to je velmi
objevny zpusob, jak propagovat znacku obleceni. Kouri preci spousta
lidi a znacka obleceni se tak objevuje na krabicce cigaret na kazdem stole
v hospode. Tabakove spolecnosti odedavna byly zakladany proto, aby
umoznily nashromazdit dostatek prostredku pro zahajeni vyroby obleceni.
Vyroba cigarety umoznuje spouste lidi najit zamestnani na plantazi, ve zpracovne,
v reklame, v distribuci, v nemocnici, ve spalovne, ale dokonce dava praci
i pradlenam, s~ic~ka'm, novinarum, grafikum, tiskarum... Jedna spatna vec,
a kolik dobra vytvori. Co na tom, ze vas prospech je zalozen na osobnim
utrpeni nekoho jineho. Respektuji pragmatismus, a priznavam, ze obcas
vyuzivam jeho postupy, ale rozhodne se s nim nejsem ochotny identifikovat.
> Nejvic se z LPC napakoval Lighthouse.
---> dobra vec + spinave penize ---> zly vysledek
To, co rikam, nic nemeni na tom, ze cigarety obcas take kourim.
Nic to nemeni na tom, ze na legalni vyrobky by melo byt dovoleno
delat legalni reklamu. Tabakove firmy, a ani Hustler demokracii nechrani,
zrovna tak, jako LPC nepodporuje hudbu. Demokracie podporuje
(koho co) Hustler a tabakove firmy, hudba poskytuje prostor pro LS.
Pokud by v casopisech nebyla reklama na tabakove vyrobky, budou:
a) vychazet na ekologictejsim papire a jejich tisk a distribuce bude
levnejsi, zrovnatak, jako jejich zpracovani po vyhozeni do sberu
(ctyri roky me s tim mucili v nauce o materialech);
b) zvysene naklady hradit ctenari, pokud shledaji obsah i formu prinosnymi.
---> Vymizeni tabakove reklamy z casopisu podpori konkurencni prostredi
v grafickem prumyslu, protoze nynejsi stav je deformovany tim, ze casopisy
s tabakovou reklamou jsou levnejsi pro koncoveho zakaznika, a tim padem
dostupnejsi. Kdyz srovnam Navigator a *14*, pak vim, za ktery z nich jsem
ochoten zaplatit, ale zaroven vim, ktery si precte vice lidi. Tomu rikam
deformace konkurencniho prostredi. (Zaroven rikam, ze jedine, co proti
tomu smim delat, je kupovat *14* a upozornovat ostatni, na smyluplanost
a kontraproduktivitu jejich jednani.)
Nejsem pro zakaz tabakove reklamy, jsem pro nazyvani veci pravymi jmeny,
pro prijeti osobni zodpovednosti kazdeho, kdo se podili na spatnych vecech
a jejich propagaci.
Prominte za delsi prispevek, nez je tu zvykem.
S pozdravem
Martin "startky bez filtru" Kopta
--
=M=
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST