Ono to neni zas tak jednoznacne. Kdyz je otevreni v puvodnim okne, tam mate stale pod kontrolou pocty oken. Kdyz Vas obsah stale zajima a zaujala vas i reklama, tak Vas otevreni pres druhe tlacitko mysi nijak neobtezuje a vite dobre proc to delate a co to udela. Linearni odchod na reklamni odkaz ve stejnem okne zvolite zpravidla po dokonceni duvodu navstevy (mate nebo nemate to, proc jste tam lezli). Implicitni otevirani v novem okne mi prijde celkem nesetrne k navstevnikovi. Nevite, jakou ma konfiguraci a jak stabilni ma instalaci systemu a prohlizece - jestli mu pri dalsim okne nespadnou vsechna okna nebo mu nove okno "nevybije" volne systemove prostredky. Tim, ze by to bylo automaticky mu nedate vubec volbu prizpusobit brouzdani podle svych moznosti a naopak z nej vychovate bojacneho neklikace. Vymlouvat se na to, ze zacinajici a nezkuseni surfari toto nepouzivaji nebo neznaji mi neprijde zrovna jako pouzitelny argument. Vymluvy na to, ze se navstevnik diky reklame "ztrati" ze stranek jsou trosku chabe - ztati se nezkuseny (co si asi vzal z obsahu, kdyz ani poradne nezna ovladani prohlizece?) nebo ten, co uz chtel odejit nekam jinam. Kdyby to nebylo ve stejnem okne, tak se mu otevre reklamni odkaz v novym a stare zavre = prace navic. V uvodu mate nadneseno toto jako duvod proc neklikaji. To s tim zas tak nesouvisi. Duvod bude spis podobnejsi tomu, proc lidi tolik nereaguji na letaky ve schrance, v tramvajich, vsude na ulici v beznem dennimstyku. Zkratka nejaka reklama je vsude a lide si prirozene brani svuj cas a prostredky urcitou ignoraci reklamy. Nemuzete cekat, ze vsichni skoci hned na vsechno a po vsem. Jiri Waisser Pekny den a vysokou navstevnost preje Jiri Waisser Administrator reklamniho systemu Mr.Lin(x) http://mr.linx.cz http://mr.linx.sk ICQ UIN: 26342268 -----Original Message----- From: Martin İimıa [mailto:msimsa@seminarky.cz] Sent: Wednesday, March 07, 2001 5:28 AM To: reklama@nawebu.cz Subject: Jak zvysit uspesnost banneru Casto pozoruju lidi, kteri surfuji po netu a sleduju, jak reaguji na reklamni bannery. Vite proc lidi NEklikaji na reklamni bannery, i kdyz si jich vsimnou a libi se jim?? Jednoduse proto, ze nechteji opoustet stranku, na ktere momentalne jsou. Uzivatel, ktery si cte clanek na Bonuswebu prece neklikne na banner, ktery ho odesle nekam jinam jen proto, ze ho nabidka na banneru zaujala. Zkuste se nad tim aspon na chvilku zamyslet - kdyby uzivatel mel vryto do mozku, ze po kliknuti na banner se mu automaticky otevre NOVE okno s obsahem, na ktery ukazoval banner, MNOHEM radeji na reklamu klikne - a nemusi to byt skycraper, intersticial ani supersticial. V soucase dobe neni standardem, ze se odkaz z banneru objevi v novem okne a verte, ze ne kazdy uzivatel vi, ze staci kliknout na pravou mys a zvolit "otevrit v novem okne". Zkuste si nekdy zajit do inetove kavarny nebo do ucebny na skolach a chvili sledujte PRUMERNE uzivatele - je to velice zajimava podivana... Skvelym kompromisem jsou velke flashove ctverce, ktere uz jsou k videni treba na CNET.com. Nejen ze zalezi jen na ctenari, jestli na reklamu klikne, ale zaroven ctenar vi, ze i po kliknuti na reklamu zustane na strance, kterou si dobrovolne vybral... Byl bych rad za nejakou reakci, diky Martin Simsa http://www.seminarky.cz -------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:42 CEST