RE: Jak zvysit uspesnost banneru - nove okno

From: Waisser (jiri.waisser@clark.cz)
Date: 28. 03. 2001, 18:00 CEST


Ono to neni zas tak jednoznacne.

Kdyz je otevreni v puvodnim okne, tam mate stale pod kontrolou pocty oken.
Kdyz Vas obsah stale zajima a zaujala vas i reklama, tak Vas otevreni pres
druhe tlacitko mysi nijak neobtezuje a vite dobre proc to delate a co to
udela. Linearni odchod  na reklamni odkaz ve stejnem okne zvolite zpravidla
po dokonceni duvodu navstevy (mate nebo nemate to, proc jste tam lezli).

Implicitni otevirani v novem okne mi prijde celkem nesetrne k navstevnikovi.
Nevite, jakou ma konfiguraci a jak stabilni ma instalaci systemu a
prohlizece - jestli mu pri dalsim okne nespadnou vsechna okna nebo mu nove
okno "nevybije" volne systemove prostredky. Tim, ze by to bylo automaticky
mu nedate vubec volbu prizpusobit brouzdani podle svych moznosti a naopak z
nej vychovate bojacneho neklikace.

Vymlouvat se na to, ze zacinajici a nezkuseni surfari toto nepouzivaji  nebo
neznaji mi neprijde zrovna jako pouzitelny argument.

Vymluvy na to, ze se navstevnik diky reklame "ztrati" ze stranek jsou trosku
chabe - ztati se nezkuseny (co si asi vzal z obsahu, kdyz ani poradne nezna
ovladani prohlizece?) nebo ten, co uz chtel odejit nekam jinam. Kdyby to
nebylo ve stejnem okne, tak se mu otevre reklamni odkaz v novym a stare
zavre = prace navic.


V uvodu mate nadneseno toto jako duvod proc neklikaji. To s tim zas tak
nesouvisi.  Duvod bude spis podobnejsi tomu, proc lidi tolik nereaguji na
letaky ve schrance, v tramvajich, vsude na ulici v beznem dennimstyku.
Zkratka nejaka reklama je vsude a lide si prirozene brani svuj cas a
prostredky urcitou ignoraci reklamy. Nemuzete cekat, ze vsichni skoci hned
na vsechno a po vsem.


Jiri Waisser



Pekny den a vysokou navstevnost preje

              Jiri Waisser
Administrator reklamniho systemu Mr.Lin(x)
   http://mr.linx.cz http://mr.linx.sk
            ICQ UIN: 26342268


-----Original Message-----
From: Martin İimıa [mailto:msimsa@seminarky.cz]
Sent: Wednesday, March 07, 2001 5:28 AM
To: reklama@nawebu.cz
Subject: Jak zvysit uspesnost banneru


Casto pozoruju lidi, kteri surfuji po netu a sleduju, jak reaguji na
reklamni bannery.

Vite proc lidi NEklikaji na reklamni bannery, i kdyz si jich vsimnou a libi
se jim??
Jednoduse proto, ze nechteji opoustet stranku, na ktere momentalne jsou.
Uzivatel, ktery si cte clanek na Bonuswebu prece neklikne na banner, ktery
ho odesle nekam jinam jen proto, ze ho nabidka na banneru zaujala.

Zkuste se nad tim aspon na chvilku zamyslet - kdyby uzivatel mel vryto do
mozku, ze po kliknuti na banner se mu automaticky otevre NOVE okno s
obsahem, na ktery ukazoval banner, MNOHEM radeji na reklamu klikne - a
nemusi to byt skycraper, intersticial ani supersticial.

V soucase dobe neni standardem, ze se odkaz z banneru objevi v novem okne a
verte, ze ne kazdy uzivatel vi, ze staci kliknout na pravou mys a zvolit
"otevrit v novem okne". Zkuste si nekdy zajit do inetove kavarny nebo do
ucebny na skolach a chvili sledujte PRUMERNE uzivatele - je to velice
zajimava podivana...

Skvelym kompromisem jsou velke flashove ctverce, ktere uz jsou k videni
treba na CNET.com. Nejen ze zalezi jen na ctenari, jestli na reklamu klikne,
ale zaroven ctenar vi, ze i po kliknuti na reklamu zustane na strance,
kterou si dobrovolne vybral...

Byl bych rad za nejakou reakci, diky

Martin Simsa

http://www.seminarky.cz



--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:42 CEST