RE: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?]

From: jiri.hlavenka@cpress.cz
Date: 26. 03. 2001, 12:00 CEST


Ale to přece skutečně není žádný targeting! Target neboli cíl znamená
zamíření na konkrétního, POPSATELNÉHO člověka. A to, jaký používá OS nebo
prohlížeč je naprosto irelevantní. 
I cílení podle hodin - to nejlepší, co vůbec je k dispozici - je pořád
hrozně málo a je to "střelba s obrovským rozptylem". Dělení na pracovní doba
vs. tarif i2001 či jak se jmenuje se může obrátit proti vám: v "pracovní
době" používají Internet také hodně děti a studenti ve školách a naopak
večer usedají za Internet lidé, kteří v práci pracují a nemají na brouzdání
čas. A cílení na "úterý nebo čtvrtek" je už vůbec nepochopitelné - v čem je
úterý jiné než čtvrtek?

A s tím pivem je to taky trošku vedle... Podle čeho víte, jací uživatelé
navštěvují tzv. ženské weby? Jsou to skutečně ženy nebo je tam polovina
mužů, kteří nakukují do ženského hájemství? 
S targetingem to je zatím na Internetu dost slabé - což je taky důvod, proč
se neinzeruje víc.


> -----Original Message-----
> From: Ivan Fuksa [mailto:Ivan.Fuksa@mia.cz]
> Sent: Monday, March 26, 2001 11:55 AM
> To: 'reklama@nawebu.cz'
> Subject: RE: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?]
> 
> 
> :))
> definici targentingu  mám od reklamních agentur reklamních sítí např.
> DoubleClick. Je to jedna z možností při klasickém zadávání 
> bannerů. Jsem
> schopen definovat že se v rámci kampaně konkrétní inzerát objeví např.
> pracovníku Komerční banky v pracovní době a to jenom v 
> pondělí a čtvrtek.
> Jinak  definici na kterou se ptáte napsal v pátek p. Kašpárek do této
> konference. Takže tu co jsem napsal mám od něho. V našich 
> definicích je toho
> o něco více :-)
> Víte sám že Váš případ poptávky s piva se dá cílit na téměř 
> celý web mimo.
> např. Astarte, Tvoje, Femina. Pokud chci účinnější zásah 
> (pokud je kampaň
> cílena spíše na produkt a ne na image) tak to všem pošlu jen třikrát a
> zajistím aby  se  např. na Sportovních novinách a NHL 
> zobrazoval banner jako
> první  po načtení stránky. 
> Vždy se jedná o skloubení technických možností sítě a profilu čtenářů
> konkrétního serveru (případně sekce serveru). 
> Ivan Fuksa
> 
> -----Original Message-----
> From: jiri.hlavenka@cpress.cz [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz]
> Sent: Monday, March 26, 2001 11:35 AM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: RE: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?]
> 
> 
> tu "definici" mate odkud? Uz vidim, jak jsou z toho inzerenti nadseni.
> Inzerent propaguje, napriklad, znacku piva nebo automobilu a 
> zajima jej
> socioprofesni profil cilove skupiny. Ne to, jaky ma jeho 
> uzivatel operacni
> system a IP adresu :-))
> To jste me docela pobavil; jestli s timto "targetingem" 
> opruzujete agentury,
> tak se nedivim, ze ma u nas inzerce na Internetu spatnou povest. 
> 
> > -----Original Message-----
> > From: Ivan Fuksa [mailto:Ivan.Fuksa@mia.cz]
> > Sent: Monday, March 26, 2001 11:01 AM
> > To: 'reklama@nawebu.cz'
> > Subject: RE: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?]
> > 
> > 
> > Vážený pane Hlavenka, 
> > od začátku
> > Definice targetingu:
> > 
> > Technický targeting:
> >  IP- Adresa
> >  OS System
> > - Doména
> > - Země
> > - Browser
> > - Datum / Čas
> > atd.
> > 
> > Otázka: Co brani cilene reklame u beznych formatu? Lenost? Vyssi
> > > | naroky na system?
> > 
> > > Druha moznost je cileni na webu, tak to mne napada ze je 
> > > mozne vicemene
> > > jenom u vyhledavacu apod., kdy podle oboru mohu zjistit, kam 
> > > uzivatel chce.
> > > Pokud se nemylim, tak Atlas tuto formu cileni podporuje, 
> > Seznam nevim.
> > 
> > Odpověď:
> > cílení na webu není záležitost jen portálů. Reklamní sít IMS 
> > toto běžně
> > používá více jako rok a půl.
> > http://www.ims.cz/new/reklIMS.asp
> > http://www.ims.cz/new/cileni.asp
> > http://www.ims.cz/new/vyvarov17.asp#prvnibloku
> > 
> > 
> > Jinak je nutné se bavit o tom co je myšleno pod pojmem 
> > cílení. Tergenting je
> > vnímám jako technická podpora viz. předchozí definice. A to 
> > opravdu pro nás
> > není nic nového.
> > Ivan Fuksa
> > 
> > 
> > 
> > -----Original Message-----
> > From: jiri.hlavenka@cpress.cz [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz]
> > Sent: Monday, March 26, 2001 10:21 AM
> > To: reklama@nawebu.cz
> > Subject: RE: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?]
> > 
> > 
> > ale to jsou prece jenom kecy. Cileni neznamena, ze banner 
> > "zacilite" na
> > urcite misto webu nebo urcitou hodinu. To uz dneska umi 
> > kazdy, ale neni to
> > cileni, a targeting uz vubec ne. Targeting je, kdyz me 
> > splnite prani "chci,
> > aby se muj banner zobrazoval jen uzivatelum z Prahy, zeny, 
> > vek pod 30 let".
> > To umite, mily pane Fukso, kdyz to "neni nic noveho"?
> > 
> > > -----Original Message-----
> > > From: Ivan Fuksa [mailto:Ivan.Fuksa@mia.cz]
> > > Sent: Monday, March 26, 2001 9:53 AM
> > > To: 'reklama@nawebu.cz'
> > > Subject: RE: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?]
> > > 
> > > 
> > > Dobrý den, 
> > > cílení na webu není záležitost jen portálů. Reklamní sít IMS 
> > > toto běžně
> > > používá více jako rok a půl.
> > > http://www.ims.cz/new/reklIMS.asp
> > > http://www.ims.cz/new/cileni.asp
> > > http://www.ims.cz/new/vyvarov17.asp#prvnibloku
> > > 
> > > Targeting není nic nového. 
> > > Ivan Fuksa
> > > 
> > > 
> > > 
> > > 
> > > -----Original Message-----
> > > From: Altair [mailto:altair@altair2000.net]
> > > Sent: Monday, March 26, 2001 12:20 AM
> > > To: reklama@nawebu.cz
> > > Subject: RE: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?]
> > > 
> > > 
> > > | ---> Co brani cilene reklame u beznych formatu? Lenost? Vyssi
> > > | naroky na system?
> > > 
> > > Co myslite pod pojmem "cileni reklamy"?
> > > 
> > > Pokud cileni na uzivatele, tak hlavne prakticka nemoznost ho 
> > > identifikovat.
> > > Neco takoveho by si mohl dovolit Mr. Lin(x), neb ma kod vsude 
> > > a dokazal by
> > > uzivatele sledovat podle cookies a vybirat banner podle temat 
> > > stranek, na
> > > ktere chodi. Jenomze to by se asi spouste lidi nelibilo, ze jsou
> > > "smirovani" - mne taky ne.
> > > 
> > > Druha moznost je cileni na webu, tak to mne napada ze je 
> > > mozne vicemene
> > > jenom u vyhledavacu apod., kdy podle oboru mohu zjistit, kam 
> > > uzivatel chce.
> > > Pokud se nemylim, tak Atlas tuto formu cileni podporuje, 
> > Seznam nevim.
> > > 
> > > A nebo myslite jeste neco jineho?
> > > 
> > > -- Michal 'Altair' Valasek
> > >    Altair Software Production
> > > 
> > > Vse o Microsoft technologiich pro Internet: http://www.asp.cz
> > > 
> > > ----------------------------[I don't make the rules; I just 
> > > break them.]---
> > > Webdesign, webhosting, programming - They use the Internet, 
> > > we live there!
> > > E-mail: altair@altair2000.net * ICQ: 6160893 * Phone: 
> > +420-603-828493
> > > Corp. WWW: http://www.altair2000.net * Personal: 
> > http://home.altair2000.net
> > _____________________________________________________...powere
> > d by Internet
> > 
> > 
> > --------------------------------------------------------------
> > ------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
> > http://reklama.nawebu.cz/
> > 
> > --------------------------------------------------------------
> > ------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
> > http://reklama.nawebu.cz/
> > 
> > --------------------------------------------------------------
> > ------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
> > http://reklama.nawebu.cz/
> > 
> > --------------------------------------------------------------
> > ------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
> > http://reklama.nawebu.cz/
> > 
> 
> --------------------------------------------------------------
> ------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
> http://reklama.nawebu.cz/
> 
> --------------------------------------------------------------
> ------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
> http://reklama.nawebu.cz/
> 



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:42 CEST