RE: superstitials?

From: Kasparek, Michal (MKasparek@adpepper.com)
Date: 22. 03. 2001, 19:33 CET


Naprosto souhlasim. Ale vsechno je o formach a oslovovani tech spravnych
lidi, tou spravnou reklamou. Rozdavani letaku na ulici je otravne. V
Japonsku napr. rozdavaji potistene papirove kapesnicky reklamou. To nikdo
nezahodi a minimalne 10x (pocet kapesnicku v baleni :-)) je zasazen
reklamou. Vyberme ty spravne formy a pouzijme je na nasem trhu. Verim, ze to
dopadne dobre. Tech novych forem v reklame bude jeste mnoho a mnoho a my at
budeme delat cokoli, se tomu neubranime.

Michal Kasparek

-----Original Message-----
From: Waisser [mailto:jiri.waisser@clark.cz]
Sent: Thursday, March 22, 2001 2:02 PM
To: reklama@nawebu.cz
Subject: RE: superstitials?


Ja bych jeste rad pripomenul jednu vec specifickou pro nase podminky.  U nas
je oproti zapadu (U.S. jsou toho nejvetsim prikladem) v lidech zakorenena
urcita neduvera v reklamu jako takovou a castecne pohrdani reklamou i na
strane spolecnosti, ktere nesou reklamu (nosicu). Zkratka podvedomi o
reklame a prime umere reklama=informace pro me a a reklama=penize pro me
jako nositele  neni tak stoprocentni a spravne chapane  a neridi tak zcela
uvazovani lidi v cechach.  Meni se to, ale rozdil je to stale znacny. Ve
spojenych statech jsou lide doslova idealni konzumenti reklamy, kteri
reklamu prijimaji a  na vsechno "skoci" (v pomeru k nam). Zkratka urodna
puda pro investici do reklamy. Tady kazdy pri vetsim objemu reklamy nebo
agresivnejsim pojeti  uz pomalu zacne zachovavat odstup a zacne se chovat
zcela opacne (i kdyz uz ma informaci v hlave a podvedomi o znacce).  Veci,
ktere jsou jine bezne, se tady prijimaji casto s nevoli a je to chapano jako
otravovani (rozdavani letaku na ulici, ruzne propagacni akce ....).  Mnozi
si jiste vzpomenete, kolikrat k nam byla "naroubovana" marketingova politika
nejakeho zapadniho koncernu a jak vyznela do ztracena nebo jak byla
prijimana a vnimana.  U nas je porad jeste obcas chapana reklama jako neco
podezreleho a nutneho, co platime v cenach vyrobku a tudiz to rovnou
diskvalifikujeme z vyberu (i kdyz se pri konecnem rozhodovani o koupi
neubranime predhcozim reklamnim vjemum).  V neposledni rade i zakoreneny
postoj k reklame z dob socialismu -" reklama je jen nepotrebne pozlatko,
ktere potrebuje jen trzni hospodarstvi shnileho kapitalismu."" Ten kridovy
papir s barevnym potiskem reklamy  je navic a krvave ho platite ve vyrobku,
ktery je stejny jako vsechy tady v planovanem hospodarstvi.". To bude jeste
chvili trvat, nez se toto vice zmeni a reklama bude  chapana jako informacni
kanal od vyrobce k zakaznikovi a ne jen nejaky "donucovaci" prostredek,
ktery si platite navic.

Podobne na internetu - vetsina to chape jako nutna zlo a laciny zdroj prijmu
poskytovatele, ktery tim otravuje navstevniky. Stejne tak nekteri
majitele/poskytovatele s reklamou nakladaji - nejak ji zobrazit a  dostat
penize. O snaze nebo vstricnosti vuci inzerentovi se moc neuvazuje
(samozrejme ti prosperujici uz takto neuvazuji, jinak by prostor neprodali).
	Tyto nove formy jsou technicky zajimave a dobre, ale narazi to na uvedene
specificke problemy - negativni pocity pri prijmu reklamy (zase me tady
otravuji nejakym oknem, zatezuji linku = uz sem nepolezu), urcita technicka
zaostalost (rychlost a limity linek, nizsi vykonnost a vybaveni pocitacu =
"zase mi spadne prohlizec pri dalsim okne"). Majitele nosicu (tedy stranek)
se tedy musi rozhodovat samozrejme i s ohledem na navstevniky a toto
jednoduse zatim odmitnout, aby neprisli o navstevniky.


              Jiri Waisser
 Mr.Lin(x)


-----Original Message-----
From: Tomas Krause [mailto:tom@navrcholu.cz]
Sent: Thursday, March 22, 2001 12:23 PM
To: reklama@nawebu.cz
Subject: RE: superstitials?


Dne 22.3.2001 Kasparek, Michal napsal(a)

> Jaky server to pusti? Zatim jsme nebyli ani jednou odmitnuti. Uspech mame
i
> u serioznich situ typu Penize.cz atd. Ono je treba si uvedomit, ze jde
> hlavne o penize a predstava toho, ze internet bude staticke medium je asi
> mimo.

A ono uz to nekde bezelo? Asi ne, kdyz na Lupe pisete, ze se tesite, az si
to nekdo objedna.
Ono je IMHO hezke, ze Vam server rekne, ze souhlasi, ale mozna zmeni
nazor, az bude odpovidat na rozhorcene maily ctenaru :)

Je to asi vzdy na zvazeni - stoji mi nastvani navstevnici za ty penize?
Uznavam, ze by se asi dala prekousnout treba tydenni kampan - shrabnu
40.000 Kc za den (pri cene 4000 za 1000 imp.) a nejak to lidem vysvetlim,
ale pokud se to stane standardem, tak potes...

Ono je to hlavne v tech technickych podminkach, jak uz tu bylo nekolikrat
receno. Az budou vsichni na DSL, tak asi kricet nebudou, ale ted, ve veku
dialupu a placenych prenosu jeste neni IMHO ta prava doba.

--
                                 S pozdravem Tomas Krause

[=]-=*=-[ http://tomas.krause.cz ]-=*=-[ http://www.4web.cz ]-=*=-[=]


--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/


--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:42 CEST