Ja bych jeste rad pripomenul jednu vec specifickou pro nase podminky. U nas je oproti zapadu (U.S. jsou toho nejvetsim prikladem) v lidech zakorenena urcita neduvera v reklamu jako takovou a castecne pohrdani reklamou i na strane spolecnosti, ktere nesou reklamu (nosicu). Zkratka podvedomi o reklame a prime umere reklama=informace pro me a a reklama=penize pro me jako nositele neni tak stoprocentni a spravne chapane a neridi tak zcela uvazovani lidi v cechach. Meni se to, ale rozdil je to stale znacny. Ve spojenych statech jsou lide doslova idealni konzumenti reklamy, kteri reklamu prijimaji a na vsechno "skoci" (v pomeru k nam). Zkratka urodna puda pro investici do reklamy. Tady kazdy pri vetsim objemu reklamy nebo agresivnejsim pojeti uz pomalu zacne zachovavat odstup a zacne se chovat zcela opacne (i kdyz uz ma informaci v hlave a podvedomi o znacce). Veci, ktere jsou jine bezne, se tady prijimaji casto s nevoli a je to chapano jako otravovani (rozdavani letaku na ulici, ruzne propagacni akce ....). Mnozi si jiste vzpomenete, kolikrat k nam byla "naroubovana" marketingova politika nejakeho zapadniho koncernu a jak vyznela do ztracena nebo jak byla prijimana a vnimana. U nas je porad jeste obcas chapana reklama jako neco podezreleho a nutneho, co platime v cenach vyrobku a tudiz to rovnou diskvalifikujeme z vyberu (i kdyz se pri konecnem rozhodovani o koupi neubranime predhcozim reklamnim vjemum). V neposledni rade i zakoreneny postoj k reklame z dob socialismu -" reklama je jen nepotrebne pozlatko, ktere potrebuje jen trzni hospodarstvi shnileho kapitalismu."" Ten kridovy papir s barevnym potiskem reklamy je navic a krvave ho platite ve vyrobku, ktery je stejny jako vsechy tady v planovanem hospodarstvi.". To bude jeste chvili trvat, nez se toto vice zmeni a reklama bude chapana jako informacni kanal od vyrobce k zakaznikovi a ne jen nejaky "donucovaci" prostredek, ktery si platite navic. Podobne na internetu - vetsina to chape jako nutna zlo a laciny zdroj prijmu poskytovatele, ktery tim otravuje navstevniky. Stejne tak nekteri majitele/poskytovatele s reklamou nakladaji - nejak ji zobrazit a dostat penize. O snaze nebo vstricnosti vuci inzerentovi se moc neuvazuje (samozrejme ti prosperujici uz takto neuvazuji, jinak by prostor neprodali). Tyto nove formy jsou technicky zajimave a dobre, ale narazi to na uvedene specificke problemy - negativni pocity pri prijmu reklamy (zase me tady otravuji nejakym oknem, zatezuji linku = uz sem nepolezu), urcita technicka zaostalost (rychlost a limity linek, nizsi vykonnost a vybaveni pocitacu = "zase mi spadne prohlizec pri dalsim okne"). Majitele nosicu (tedy stranek) se tedy musi rozhodovat samozrejme i s ohledem na navstevniky a toto jednoduse zatim odmitnout, aby neprisli o navstevniky. Jiri Waisser Mr.Lin(x) -----Original Message----- From: Tomas Krause [mailto:tom@navrcholu.cz] Sent: Thursday, March 22, 2001 12:23 PM To: reklama@nawebu.cz Subject: RE: superstitials? Dne 22.3.2001 Kasparek, Michal napsal(a) > Jaky server to pusti? Zatim jsme nebyli ani jednou odmitnuti. Uspech mame i > u serioznich situ typu Penize.cz atd. Ono je treba si uvedomit, ze jde > hlavne o penize a predstava toho, ze internet bude staticke medium je asi > mimo. A ono uz to nekde bezelo? Asi ne, kdyz na Lupe pisete, ze se tesite, az si to nekdo objedna. Ono je IMHO hezke, ze Vam server rekne, ze souhlasi, ale mozna zmeni nazor, az bude odpovidat na rozhorcene maily ctenaru :) Je to asi vzdy na zvazeni - stoji mi nastvani navstevnici za ty penize? Uznavam, ze by se asi dala prekousnout treba tydenni kampan - shrabnu 40.000 Kc za den (pri cene 4000 za 1000 imp.) a nejak to lidem vysvetlim, ale pokud se to stane standardem, tak potes... Ono je to hlavne v tech technickych podminkach, jak uz tu bylo nekolikrat receno. Az budou vsichni na DSL, tak asi kricet nebudou, ale ted, ve veku dialupu a placenych prenosu jeste neni IMHO ta prava doba. -- S pozdravem Tomas Krause [=]-=*=-[ http://tomas.krause.cz ]-=*=-[ http://www.4web.cz ]-=*=-[=] -------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:42 CEST