RE: Kdo by mel dbat na cistotu reklamy

From: Martin Kopta (martin.kopta@garcon.cz)
Date: 19. 07. 2000, 10:36 CEST


---> Dobry den,

...a ja myslel, ze inzerent je zadavatel reklamy (nekdy zastoupen
agenturou), provozovatel reklamni site, ze je agentura (nekdy tataz jako
zadavatelova) a hloupou reklamou ze jsou v prvni rade poskozovani
poskytovatele obsahu (ICP, tedy ti, jimz se banner na strance objevi).

Verejnost si stezuje tim nejefektivnejsim zpusobem: poklesem sledovanosti 
(samozrejme, ze inzerenta to mrzi, reklamni siti klesa pocet zobrazeni,
ale nejvice je bit ICP).

Divate se tu casto na eticky kodex jako na nejaky vymysl, ktery omezuje
svobodu inzerentovy agentury a snizuje atraktivitu reklamni site, ale
myslim, ze kritikum kodexu nedochazi jedno:

KODEX TU NENI, ABY CHRANIL KONZUMENTY, KODEX TU JE PROTO, ABY CHRANIL
ZAJMY POSKYRTOVATELU OBSAHU!!!

---> Protoze, rekneme si to na rovinu: inzerent muze inzerovat jinde,
media seller si muze koupit jine medium, ale kdyz ICP prijde o velkou cast
svych klientu, prijde i o vynosy z reklamy a prijde na buben.

...a tim se vracime k fachidiotum, kteri by se radeji nemeli k deni na
Internetu vyjadrovat. Protoze, co jim je do toho, ze mohou prijit o praci.

Trvalo dlouho, nez se internetove komunite podarilo vyvratit starym mediim
nazor, ze web, to je jen pornografie, navody na vodikovou pumu a spousta
uhrovatejch pubertaku vydavajicich se za dospele zeny. Myslim, ze zvlaste
v CR musime stale pecovat o duveru verejnosti.

=M=

--
> dokud tady nebude podobne prostredi jako u normalni reklamy (tzn. ze si
> zadavatel ci poskytoval neco nedovoli z duvodu predpokladaneho tlaku
> verejneho mineni nebo mineni inzerentu), tak se proste kazdy provozovatel
> webu bude muset spolehnout na sebe a hlidat si, co pusti a co ne.
> Domnivam se, ze vetsina inzerentu to na webu tak dela - nepusti ven nic, co
> by je _podle jejich mineni_ poskodilo, mic je na strane provozovatelu
> reklamnich prostoru.
> 
> Rosta
> 
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
> 



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:39 CEST